Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,30-0,20%
USD / PLN3,99-0,17%
CHF / PLN4,42-0,16%
GBP / PLN5,03-0,21%
EUR / USD1,08-0,03%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Śnieżka ze wzrostem przychodów i zysku. Wyniki spółki ucieszyły rynek

Tatiana Pasich | 14:15 28 listopad 2019
Śnieżka ze wzrostem przychodów i zysku. Wyniki spółki ucieszyły rynek | FXMAG
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

28 listopada Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka przedstawiła wyniki finansowe za III kwartał 2019 r. Spółka znacznie zwiększyła przychody i zyski.

 

28 listopada przed sesją na GPW Śnieżka opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2019 r. Przychody wyniosły 246,1 mln zł wobec 184 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 33,7% rok do roku. Zysk operacyjny okazał się wyższy o 29,4% niż przed rokiem i wyniósł 44,1 mln zł wobec 34,1 mln zł w III kwartale 2018 r.  EBITDA wyniosła 51,4 mln zł i była wyższa o 33,3% niż rok wcześniej. W trzecim kwartale Śnieżka osiągnęła zysk netto w wysokości 36 mln zł wobec 26,8 mln zł rok wcześniej. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 33,8 mln zł wobec 26 mln zł w ubiegłym roku. Był on wyższy o 29,6% niż przed rokiem.

W okresie pierwszych trzech kwartałów 2019 roku grupa osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 575,6 mln zł wobec 484,3 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 18,8% rok do roku. W tym okresie zysk z działalności operacyjnej wyniósł 87 mln zł wobec 81,3 mln zł przed rokiem. Był on wyższy o 7% niż rok wcześniej. Wynik EBITDA był wyższy o 11,3% niż w zeszłym roku i wyniósł 105,8 mln zł. W pierwszych trzech kwartałach Śnieżka wypracowała zysk netto na poziomie 67,3 mln zł wobec 62,8 mln zł, co stanowi wzrost o 7,1% rok do roku.

Reklama

Spółka poinformowała, że klienci w Polsce coraz częściej decydują się na zakup farb i lakierów z segmentu premium, w tym takich marek jak Magnat i Vidaron. Spółka odnotowała także wyższy popyt na produkty ze średniej półki cenowej, oferowane m. in. pod marką Śnieżka. Poinformowano także, że istotny wpływ na zwiększenie sprzedaży miało dołączenie do grupy węgierskiej spółki Poli-Farbe Vegyipari Kft. i jej spółek zależnych. Od czasu finalizacji tej transakcji w maju 2019 r., drugim najważniejszym rynkiem po Polsce, stał się rynek węgierski.

Wyniki uzyskane przez spółkę ucieszyły inwestorów. W pierwszej połowie czwartkowej sesji na GPW kurs akcji Snieżki zyskuje 3,6%.

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama

Czytaj dalej