• Odbierz prezent
SimFabric SA powołuje MobileFabric SA i  wchodzi w segment gier mobilnych!

SimFabric SA, notowany na NewConnect wydawca i producent gier wideo z Grupy PlayWay, powołał spółkę zależną – MobileFabric SA, której celem będzie rozwój gier na urządzenia mobilne. To realizacja kolejnego z filarów strategii zrównoważonego rozwoju studia. Pierwszym projektem w portfolio gier mobilnych nowej firmy będzie Thief Simulator, z portfolio wydawniczego Grupy PlayWay.

- Zgodnie z deklaracjami, rozpoczynamy działalność w najdynamiczniej rozwijającym się segmencie gier, którym są cieszące się nieprzerwaną popularnością na całym świecie – gry mobilne. Aby móc stać się beneficjentem także tego rynku, powołaliśmy dziś spółkę zależną MobileFabric. To kolejny filar naszej działalności, który wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju SimFabric. Szacuje się, że w 2020 roku gry mobilne wygenerują przychody w wysokości 77,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 13,3 proc. rok do roku – mówi Emil Leszczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej SimFabric, który w nowej spółce objął funkcję prezesa zarządu.

Działalność MobileFabric będzie skoncentrowana na produkcji gier, głównie z gatunku symulatorów, na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS. Spółka zajmie się także portowaniem (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy) gier z portfolio SimFabric na urządzenia mobilne.

W ubiegły roku SimFabric z sukcesem wprowadziła strategię zrównoważonego rozwoju, która opierała się na trzech filarach. Pierwszy dotyczy produkcji własnych nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier. Drugim, jest świadczenie usług portowania w oparciu o umowy wydawnicze na projekty otrzymane od podmiotów zewnętrznych. Trzeci flar to działalność badawczo-rozwojowa. – Konsekwentnie realizowana strategia zrównoważonego rozwoju pozwoliła nam znacząco zwiększyć zarówno przychody jak i zyski w 2019 roku. W minionym roku wypracowaliśmy ponad 1,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów, czyli osiem razy więcej w porównaniu do 2018 roku. Zysk netto w ujęciu r/r wzrósł z 13 tys. zł w 2018 do kwoty blisko 0,45 mln zł w minionym roku. W kolejnych latach planujemy kontynuację dalszych, znaczących wzrostów – dodaje Emil Leszczyński.

Spółka podpisała także porozumienie z PlayWay SA na wykorzystanie infrastruktury wydawniczej Grupy PlayWay, w tym także tytułów z jej portfolio. Pierwszą grą MobileFabric będzie znany z wersji PC-towej i konsolowej – Thief Simulator. Projekt łączy elementy skradanki, przygodówki i symulatora. Gracze wcielają się w tytułowych złodziei, których zadaniem jest wykradanie cennych przedmiotów z rozmaitych obiektów. Wersja na komputery stacjonarne uzyskała ponad 90 proc. pozytywnych recenzji. Wersja mobilna trafi na rynek jeszcze w tym roku. – Gry mobilne nie są nam obce. W MobileFabric wracamy niejako do początków rozwoju SimFabric, której pierwszą produkcją był Farm Expert Mobile wykonany na zlecenie PlayWay-a. Tytuł w wersji na urządzenia mobilne został pobrany 2,5 mln razy tylko w ciągu pierwszych dwóch miesięcy sprzedaży – dodaje Emil Leszczyński.

81 proc. akcji MobileFabric SA objęło SimFabric SA, właścicielem pozostałych jest Emil Leszczyński.

Według najnowszych prognoz firmy analitycznej Newzoo, w 2020 roku 2,7 miliarda graczy na świecie wyda na gry 159,3 mld dolarów. Największy wzrost wydatków będzie dotyczył projektów mobilnych. W 2023 roku rynek gier ma być wart 200 mld dolarów. W wyniku pandemii wszystkie segmenty gier odnotowały wzrost przychodów, z czego największy odnotowano w grach mobilnych.

O SimFabric:

SimFabric S.A. powstała w 2016 roku. Spółka prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w portowaniu gier (przerabianie gry z jednej platformy na inną) na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 i komputery stacjonarne oraz produkcjach własnych. Głównym założeniem prowadzonej działalności jest portowanie i wydawanie kilku nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Do tej pory spółka wydała łącznie dziewięć gier na konsole Nintendo Switch, trzy na PlayStation 4 oraz dwie na PC. Najważniejszym dotychczasowym produktem spółki jest gra Farm Expert 2018, która w wersji mobilnej sprzedała się w liczbie ponad 2,5 mln kopii.  W 2016 roku firma otrzymała główną nagrodę ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej) w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną. Od lipca 2019 SimFabric prowadzi oddział odpowiedzialny za działania B+R, którego celem jest stworzenie innowacyjnych rozwiązań w branży gier komputerowych.

Strategicznym akcjonariuszem studia jest Grupa PlayWay. Od kwietnia 2020 roku SimFabric jest notowana na rynku NewConnect.


Gaming. Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe dotyczące spółek gamingowych znajdujących się zarówno na rynku regulowanym GPW oraz NewConnet jak i spółek jeszcze nie notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk