• Odbierz prezent
SimFabric notuje r/r ośmiokrotny wzrost przychodów netto ze sprzedaży i trzydziestokrotny wzrost zysku netto!

Ponad 1,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów wypracowała w 2019 roku spółka SimFabric, notowany na NewConnect wydawca i producent gier wideo z grupy PlayWay. To wynik ośmiokrotnie wyższy w porównaniu do 2018 roku, kiedy przychody wyniosły nieco ponad 0,2 mln zł. Zysk netto w ujęciu r/r wzrósł z 13 tys. zł w 2018 do kwoty blisko 0,45 mln zł w minionym roku. Spółka zakładamy dalszy rozwój działalności poprzez portowanie i wydawanie dużej liczby nisko i średnio budżetowych wysokomarżowych gier przez niewielkie zespoły deweloperskie.

- Wyniki uzyskane za rok obrotowy 2019 oceniamy bardzo pozytywnie. Zanotowaliśmy znaczące wzrosty, zarówno zysku netto, jak także przychodów netto ze sprzedaży. Na dzień 31 grudnia 2019 roku środki pieniężne na koncie spółki wynosiły ponad 1 mln zł. Dokładamy wszelkich starań, aby konsekwentnie kontynuować rozwój zdolności sprzedażowych firmy oraz wzmacniać jej rentowność w kolejnych latach – informuje Julia Leszczyńska, prezes SimFabric SA.

W 2019 roku spółka wypracowała przeszło 1,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów, czyli ośmiokrotnie więcej niż w 2018 roku. Zysk netto SimFabric za rok obrotowy 2019 wyniósł prawie 0,5 mln zł – rok wcześniej była to kwota na poziomie 13 tys. zł. Znaczącą różnicę widać na poziomie kosztów usług obcych, które wzrosły z prawie 87 tys. zł do ponad 1,3 mln zł. Wynika to z uruchomienia oddziału w Łodzi, którego zadaniem jest pozyskiwanie usług IT i badawczo-rozwojowych od podmiotów instytucjonalnych i funduszy europejskich – mówi Emil Leszczyński, prezes SimFabric SA. – W ramach działalności biura zawarliśmy umowy, na podstawie których stworzymy e-materiały dydaktyczne dla techników i liceów ogólnokształcących. Łączny portfel zamówień usług IT realizowanych w ramach Funduszy Europejskich wynosi blisko 3 mln złotych. – dodaje Emil Leszczyński.

SimFabric zawiązała także spółkę Blind Warrior sp. z o.o., która dzięki wsparciu otrzymanym od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju będzie realizowała projekt SAR pod nazwą Platforma rozszerzonej rzeczywistości z elementami sztucznej inteligencji.

W ramach grantu od Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu SimFabric otrzymała także 0,6 mln zł na działania eksportowe na rynkach Korei Południowej, Singapuru oraz Indonezji. Pieniądze te przeznaczy na przygotowanie strategii wejścia i pozyskania pierwszych kontraktów na rynku azjatyckim.

Tylko w minionym roku SimFabric przeportowało (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy) oraz wydało pięć gier, głównie na konsole Nintendo Switch. Do sprzedaży trafiły Construction Machines Simulator, Preventive Strike, Lust for Darkness i Saboteur II: Avenging Angel oraz odświeżona wersja popularnej gry Farm Expert 2018, czyli Farm Expert 2019 na Nintendo Switch. – Przed nami kolejne miesiące ciężkiej pracy. Plan jest ambitny, za jeden z naszych głównych celów postawiliśmy sobie portowanie i wydawanie przynajmniej kilkunastu produkcji rocznie. Jeszcze w maju, na konsoli PlayStation 4 zadebiutuje Preventive Strike. Gra jest już dostępna w sklepie Nintendo eShop, gdzie kilkukrotnie uzyskiwała pierwsze miejsce na liście najlepiej sprzedających się gier. Jej łączna sprzedaż na Switchu już w połowie kwietnia przekroczyła pół miliona egzemplarzy. Liczymy na podobny wynik także na konsoli Sony – mówi Julia Leszczyńska.

Miniony rok upłynął spółce na przygotowaniach do debiutu na rynku NewConnect. Akcje SimFabric trafiły do obrotu 7 kwietnia br. Z powodu dużego zainteresowania inwestorów pierwsze transakcje mogły dojść do skutku dopiero trzy dni po debiucie, po cenie wyższej o ponad 200 proc. od kursu odniesienia.

W 2019 roku spółka z sukcesem wprowadziła strategię zrównoważonego rozwoju opierającą się na trzech filarach. Pierwszy dotyczy produkcji własnych nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier. Drugim filarem strategii jest świadczenie usług portowania w oparciu o umowy wydawnicze na projekty otrzymane od podmiotów zewnętrznych. Trzecim z filarów jest działalność badawczo-rozwojowa. – Strategia zrównoważonego rozwoju pozwoliła nam znacząco zwiększyć zarówno przychody jak i zyski w 2019 roku, planujemy jej kontynuowanie także w kolejnych latach – dodaje Emil Leszczyński.

O SimFabric:

SimFabric S.A. powstała w 2016 roku. Spółka prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w portowaniu gier (przerabianie gry z jednej platformy na inną) na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 i komputery stacjonarne oraz produkcjach własnych. Głównym założeniem prowadzonej działalności jest portowanie i wydawanie kilku nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Do tej pory spółka wydała łącznie dziewięć gier na konsole Nintendo Switch, trzy na PlayStation 4 oraz dwie na PC. Najważniejszym dotychczasowym produktem spółki jest gra Farm Expert 2018, która w wersji mobilnej sprzedała się w liczbie ponad 2,5 mln kopii.  W 2016 roku firma otrzymała główną nagrodę ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej) w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną. Od lipca 2019 SimFabric prowadzi oddział odpowiedzialny za działania B+R, którego celem jest stworzenie innowacyjnych rozwiązań w branży gier komputerowych.

Strategicznym akcjonariuszem studia jest Grupa PlayWay. Od kwietnia 2020 roku SimFabric jest notowana na rynku NewConnect.


Gaming. Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe dotyczące spółek gamingowych znajdujących się zarówno na rynku regulowanym GPW oraz NewConnet jak i spółek jeszcze nie notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk