Serwis streamingowy VoD Showmax poinformował o zakończeniu prowadzenia działalności w Polsce - od przyszłego roku czołowy konkurent Netflixa na polskim rynku przestanie być dostępny. Decyzja została uzasadniona zmianami strategii rozwoju południowoafrykańskiej spółki Naspers Group, będącej właścicielem serwisu.
Showmax przestanie być dostępny dla polskich subskrybentów od 1 lutego 2019 r., co jest związane ze zmianą strategicznej wizji rozwoju.
Showmax pojawił się w Polsce 15 lutego 2017 r. i nie kontynuował dalszej ekspansji na inne europejskie kraje. Tym samym Polska była jedynym regionem poza Afryką, w którym Naspers Group udostępnił swoją usługę VoD.
Showmax mocno angażował się w tworzenie autorskich produkcji polskojęzycznych, zarówno w formie serii (np. SNL Polska, Ucho prezesa), jak i filmów długometrażowych (m.in. z Wojtkiem Smarzowskim przy produkcji najgłośniejszego filmu tego roku, jakim jest „Kler”). Wraz z zakończeniem działalności w Polsce, użytkownicy serwisu stracą również możliwość obejrzenia archiwalnych produkcji, stąd też, jeśli ktoś ma zaległości, musi nadrobić je do końca stycznia przyszłego roku.
Czytaj także: Rekordowy Netflix - koniec telewizji, którą znamy
Naspers Group chce od przyszłego roku skupić się wyłącznie na rynku afrykańskim. Mimo, że Showmax nie publikował danych na temat liczby aktywnych subskrybentów, wiadomo że był mniej popularny od światowego giganta VoD, jakim jest Netflix. Spółka twierdzi jednak, że Showmax w Polsce cieszył się dużą popularnością i to nie brak subskrybentów wpłynął na decyzję o rezygnacji z obecności na europejskim rynku.
Skąd Showmax wziął się akurat w Polsce? Być może ze względu na wcześniejsze doświadczenia spółki Naspers Group z polskim rynkiem, które obejmują m.in. serwis ogłoszeniowy OLX, czy operatora szybkich płatności online PayU, wcześniej zaś m.in. najpopularniejszy serwis aukcyjny w Polsce - Allegro.