Spółka pozytywnie zaskoczyła wynikami za 1Q’22 prezentując większy wzrost sprzedaży (+13% vs oczek.) i marży (>32% m. brutto), co wynikało z wyraźnego, ponad 20% wzrostu cen. Również wysokie ceny będą odpowiadały za znacznie lepsze wyniki w 2Q’22 niż nasze pierwotne założenia, choć zauważalny powinien być spadek wolumenów o ok. -12% r/r gł. na rynkach wschodnich.
W 2H’22-2023 z kolei możliwe są korekty cen produktów, co będzie znosiło pozytywny efekt niższych kosztów surowcowych. W rezultacie po mocnym wykonaniu 1H’22 podnieśliśmy nasze prognozy EBITDA na cały rok o 16%. Jednocześnie okres 2H’22 będzie gorszy, a najtrudniejszy wydaje się 2023 rok, kiedy z opóźnieniem będzie widoczny wpływ blisko -30% r/r spadku nowych budów mieszkań. Niemniej szacujemy, że aż 40-50% sprzedaży spółki kierowane jest do sektora remontowego (RIM), co powinno ograniczać spadki obrotów w scenariuszu recesji. Spółka jest obecna na wielu rynkach i w ostatnich kwartałach zdobywa udziały na perspektywicznym rynku amerykańskim. Niemniej nasze prognozy na 2023 rok obniżyliśmy o -21% (-15% r/r) na poziomie raportowanej EBITDA. W kolejnych latach konserwatywnie oczekujemy dość ograniczonej ekspansji sprzedaży i systematycznej poprawy marży brutto w rejony strategicznych celów 35%.
Komentarz BDM: Pozytywny. Podtrzymujemy nasze prognozy z ostatniego raportu analitycznego z 27.06.2022 Selena FM Kupuj 30,0 PLN/akcję. Mimo dużej ekspozycji na rynek rosyjski dywersyfikacja i rozwój na perspektywicznym rynku amerykańskim powinien ograniczać spodziewane spadki wolumenów. (Krystian Brymora).