• Odbierz prezent
Road Studio w drodze na giełdę

Spółka z branży gier - Road Studio, zakończyła niedawno z sukcesem emisję akcji w ramach crowdfundingu. Środki udało się pozyskać w bardzo krótkim czasie. Spółka planuje w tym roku wejść na rynek NewConnect. W dalszej perspektywie bierze pod uwagę również główny parkiet GPW. Czym zajmuje się spółka? Jak wykorzysta pozyskane środki? Jaką ma strategię i dalsze plany? Co wiemy o jej najważniejszych projektach? Ile spółka może zarobić na swoich grach? Czy warto kupić akcje spółki, gdy będzie już notowana na NewConnect?

Błyskawiczna zbiórka crowdfundingowa

Crowdfunding akcyjny cieszy się coraz większą popularnością. Z tej formy finansowania często korzystają firmy, które pragną zdobyć fundusze na rozwój swej działalności. Dużą rolę odgrywa tu platforma CrowdConnect, prowadzona przez Dom Maklerski INC. Chętnie korzystają z niej spółki, które mają w swych planach późniejszy debiut na rynku NewConnect.

W lutym, na platformie odbyła się kampania crowdfundingowa spółki z branży gier - Road Studio. Emisja była podzielona na dwie transze o łącznej wartości 2 mln zł. Pierwsza z nich była skierowana do wybranych dużych inwestorów, a druga do wszystkich inwestorów indywidualnych. Wartość każdej z nich wynosiła 1 mln zł. Każda z transz obejmowała 20 tysięcy akcji. Łącznie zaoferowano 40 tysięcy nowych akcji serii C, których cena emisyjna wyniosła 50 zł. Transza dla inwestorów indywidualnych rozpoczęła się 16 lutego o godzinie 10. Akcje cieszyły się tak dużym zainteresowaniem inwestorów, że kapitał został zebrany w ciągu niecałej godziny. W ramach kampanii, spółka pozyskała 124 inwestorów.

Warto wspomnieć, że kapitał zakładowy spółki, dzieli się na 1 101 000 akcji o wartości nominalnej 0,10 zł, w tym: 1 mln akcji serii A, 101 tys. akcji serii B oraz 40 tys. akcji serii C. Road Studio zamierza ubiegać się o wprowadzenie akcji serii A, B i C do obrotu na rynku

NewConnect do końca 2021 roku. W dalszej perspektywie spółka ma również w planach przejście na rynek główny GPW.

Krótka historia Road Studio

Spółka Road Studio z siedzibą w Warszawie została założona w czerwcu 2020 r. Specjalizuje się w produkcji gier o tematyce motoryzacyjnej. Została zawiązana przez inną spółkę z branży gier - Movie Games, która jest notowana na rynku NewConnect.

Movie Games jest jednocześnie wydawcą dwóch gier Road Studio. Pozostaje też nadal głównym akcjonariuszem spółki, posiadając 67,81% akcji.

Prezesem Road Studio jest Maciej Nowak, który ma doświadczenie jako inwestor giełdowy i manager. Przewodniczący Rady Nadzorczej to CEO Movie Games – Mateusz Wcześniak.

Strategia spółki

Ze względu na krótką historię działalności, spółka nie wydała jeszcze żadnej gry, jednak prace nad pierwszymi projektami są już w zaawansowanej fazie. Strategia spółki obejmuje tworzenie gier, zaliczających się do trzech segmentów: symulatory prowadzenia pojazdów ciężarowych (seria Truck Simulator), symulatory związane z motocyklami (seria Motorcycle Simulator) oraz inne gry, związane z tematyką motoryzacyjną (np. symulator myjni samochodowej – Car Wash Simulator). Najbliżej końca realizacji jest gra Alaskan Truck Simulator. Gracz będzie miał okazję wcielić się w rolę kierowcy ciężarówki, przemierzając drogi w trudnym i niebezpiecznym środowisku Alaski. Premiera gry jest planowana na II kwartał 2021 r. Drugim flagowym tytułem, nad którym spółka prowadzi obecnie prace, jest American Motorcycle Simulator. W tej grze, gracz będzie miał okazję przemierzyć motocyklem drogę z Chicago do Los Angeles, odbywając podróż przez różnorodne rejony USA. Jeśli gry okażą się sukcesem, spółka zamierza w oparciu o nie budować kolejne o zbliżonej charakterystyce.

Ważnym czynnikiem jest wybór tematyki gier, cieszącej się dużą popularnością wśród graczy – związanej z podróżami i motoryzacją. Spółka Road Studio czerpie inspirację z modelu biznesowego czeskiego studia gamingowego - SCS Software, które zasłynęło z serii Truck Simulator. Czeska spółka może pochwalić się imponującymi wynikami sprzedaży: ponad 11 mln sprzedanych egzemplarzy najpopularniejszych gier z serii, ponad 100 wydanych DLC (rozszerzeń do pobrania) oraz szacowaną łączną sprzedażą wszystkich gier i dodatków na platformie Steam na poziomie około 25 mln sztuk.

Artykuł jest dostępny dla czytelników magazynu FXMAG.

Chcesz uzyskać dostęp do artykułu?


Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestor indywidualny.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk