Spółka z branży gier - Road Studio, zakończyła niedawno z sukcesem emisję akcji w ramach crowdfundingu. Środki udało się pozyskać w bardzo krótkim czasie. Spółka planuje w tym roku wejść na rynek NewConnect. W dalszej perspektywie bierze pod uwagę również główny parkiet GPW. Czym zajmuje się spółka? Jak wykorzysta pozyskane środki? Jaką ma strategię i dalsze plany? Co wiemy o jej najważniejszych projektach? Ile spółka może zarobić na swoich grach? Czy warto kupić akcje spółki, gdy będzie już notowana na NewConnect?
Crowdfunding akcyjny cieszy się coraz większą popularnością. Z tej formy finansowania często korzystają firmy, które pragną zdobyć fundusze na rozwój swej działalności. Dużą rolę odgrywa tu platforma CrowdConnect, prowadzona przez Dom Maklerski INC. Chętnie korzystają z niej spółki, które mają w swych planach późniejszy debiut na rynku NewConnect.
W lutym, na platformie odbyła się kampania crowdfundingowa spółki z branży gier - Road Studio. Emisja była podzielona na dwie transze o łącznej wartości 2 mln zł. Pierwsza z nich była skierowana do wybranych dużych inwestorów, a druga do wszystkich inwestorów indywidualnych. Wartość każdej z nich wynosiła 1 mln zł. Każda z transz obejmowała 20 tysięcy akcji. Łącznie zaoferowano 40 tysięcy nowych akcji serii C, których cena emisyjna wyniosła 50 zł. Transza dla inwestorów indywidualnych rozpoczęła się 16 lutego o godzinie 10. Akcje cieszyły się tak dużym zainteresowaniem inwestorów, że kapitał został zebrany w ciągu niecałej godziny. W ramach kampanii, spółka pozyskała 124 inwestorów.
Warto wspomnieć, że kapitał zakładowy spółki, dzieli się na 1 101 000 akcji o wartości nominalnej 0,10 zł, w tym: 1 mln akcji serii A, 101 tys. akcji serii B oraz 40 tys. akcji serii C. Road Studio zamierza ubiegać się o wprowadzenie akcji serii A, B i C do obrotu na rynku
NewConnect do końca 2021 roku. W dalszej perspektywie spółka ma również w planach przejście na rynek główny GPW.
Spółka Road Studio z siedzibą w Warszawie została założona w czerwcu 2020 r. Specjalizuje się w produkcji gier o tematyce motoryzacyjnej. Została zawiązana przez inną spółkę z branży gier - Movie Games, która jest notowana na rynku NewConnect.
Movie Games jest jednocześnie wydawcą dwóch gier Road Studio. Pozostaje też nadal głównym akcjonariuszem spółki, posiadając 67,81% akcji.
Prezesem Road Studio jest Maciej Nowak, który ma doświadczenie jako inwestor giełdowy i manager. Przewodniczący Rady Nadzorczej to CEO Movie Games – Mateusz Wcześniak.
Ze względu na krótką historię działalności, spółka nie wydała jeszcze żadnej gry, jednak prace nad pierwszymi projektami są już w zaawansowanej fazie. Strategia spółki obejmuje tworzenie gier, zaliczających się do trzech segmentów: symulatory prowadzenia pojazdów ciężarowych (seria Truck Simulator), symulatory związane z motocyklami (seria Motorcycle Simulator) oraz inne gry, związane z tematyką motoryzacyjną (np. symulator myjni samochodowej – Car Wash Simulator). Najbliżej końca realizacji jest gra Alaskan Truck Simulator. Gracz będzie miał okazję wcielić się w rolę kierowcy ciężarówki, przemierzając drogi w trudnym i niebezpiecznym środowisku Alaski. Premiera gry jest planowana na II kwartał 2021 r. Drugim flagowym tytułem, nad którym spółka prowadzi obecnie prace, jest American Motorcycle Simulator. W tej grze, gracz będzie miał okazję przemierzyć motocyklem drogę z Chicago do Los Angeles, odbywając podróż przez różnorodne rejony USA. Jeśli gry okażą się sukcesem, spółka zamierza w oparciu o nie budować kolejne o zbliżonej charakterystyce.
Ważnym czynnikiem jest wybór tematyki gier, cieszącej się dużą popularnością wśród graczy – związanej z podróżami i motoryzacją. Spółka Road Studio czerpie inspirację z modelu biznesowego czeskiego studia gamingowego - SCS Software, które zasłynęło z serii Truck Simulator. Czeska spółka może pochwalić się imponującymi wynikami sprzedaży: ponad 11 mln sprzedanych egzemplarzy najpopularniejszych gier z serii, ponad 100 wydanych DLC (rozszerzeń do pobrania) oraz szacowaną łączną sprzedażą wszystkich gier i dodatków na platformie Steam na poziomie około 25 mln sztuk.
Chcesz uzyskać dostęp do artykułu?