• Odbierz prezent
Rekordowy rok w historii Carbon Studio! Spółka wypracowała ponad 1,1 mln złotych zysku i przeszło 2 mln zł przychodów ze sprzedaży

Carbon Studio, notowany na NewConnect producent i wydawca gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), opublikował wyniki wypracowane w 2019 roku. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 2 mln zł, co oznacza blisko 130 proc. wzrost, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto osiągnął poziom ponad 1,1 mln zł, w porównaniu do niecałych 0,34 mln zł rok wcześniej. Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 0,48 mln zł, co oznacza 45 proc. wzrost, w porównaniu do czwartego kwartału 2018 roku. Studio kontynuuje realizację planu rozwoju i stabilizacji finansowej swojej działalności. 

- 2019 rok był dla naszej spółki przełomowy. Potwierdzeniem są m.in. opublikowane dziś wyniki finansowe, które całkowicie spełniły nasze oczekiwania. Odnotowaliśmy znaczące wzrosty w porównaniu do 2018 roku – przychody netto ze sprzedaży są lepsze o prawie 130 proc., a zysk netto jest trzykrotnie wyższy r/r. – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio. – Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 0,48 mln zł, co oznacza 45 proc. wzrost, w porównaniu do czwartego kwartału 2018 roku. Zgodnie z przyjętą strategią nie zwalniamy tempa i konsekwentnie realizujemy przyjęte cele, aby wyniki w kolejnych okresach były jeszcze lepsze. – dodaje Aleksander Caban.

W pierwszym kwartale ubiegłego roku do sprzedaży w wersji na platformę Sony PlayStation VR, trafiła kolejna gra z popularnej serii Carbon Studio, pod nazwą Enhanced Edition. – To działanie pozwoliło nam zaprezentować na globalnej scenie produkt, który został wydany na wszystkie znaczące platformy VR na świecie. Dzięki temu gra przedłuży swój cykl życia o kolejne lata, co w naszej ocenie będzie miało znaczący wpływ na przyszłe wyniki finansowe firmy. – mówi Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studio. – W drugim kwartale wydaliśmy The Wizards na platformę Oculus Quest, która dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, zyskuje coraz lepszą pozycję na tle innych dostępnych platform sprzedażowych. – dodaje.

W maju spółka przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną akcji nowej emisji, z których pozyskała 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój. Większość zebranych środków studio przeznaczy na swój najważniejszy projekt oparty na uniwersum Warhammer: Age of Sigmar brytyjskiej firmy Games Workshop. Łączna nakłady na produkcję i marketing wyniosą 2,1 mln zł. – Gra powstaje na licencji udzielonej przez wiodącego wydawcę miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Wartość rynkowa notowanej na giełdzie w Londynie brytyjskiej firmy wynosi obecnie ponad 10 miliardów zł. Co ważne, nasza produkcja jest pierwszą tego typu grą osadzoną w technologii wirtualnej rzeczywistości. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

Premiera gry planowana jest a przełom 2020 i 2021 roku.

W grudniu spółka podjęła decyzję o modyfikacji celu emisji jakim było wydanie płatnego rozszerzenia do gry The Wizards o nazwie The Wizards – Dark Times. Po analizie oczekiwań odbiorców gry studio zdecydowała o stworzeniu samodzielnej produkcji na bazie pierwotnie planowanego dodatku. Jednocześnie przesunięto planowany termin wydania gry na drugi kwartał 2020 roku oraz zwiększono budżet projektu z 200 tys. zł do 500 tys. zł. Dodatkowe środki na realizację nowej gry pochodzą z bieżącej działalności spółki.

W czwartym kwartale rozpoczęła się również pierwsza akcja promocyjna gry Dreamo, której Carbon Studio jest wydawcą. Produkcja Hypnotic Ants dostępna będzie na platformach PC oraz PC VR.

– Hypnotic Ants stworzyło bardzo ciekawą propozycję dla graczy. Tytuł wpisuje się w kategorię gier logicznych, ale zawiera w sobie dojrzałą fabułą poruszającą kwestie takie jak symbolizm, moralność czy konsekwencje wyborów, które podejmujemy w życiu. Dreamo to również piękna, bajkowa oprawa audiowizualna, która z pewnością zrobi na graczach duże wrażenie, zwłaszcza w wersji PC VR – komentuje Błażej Szaflik.

Premiera wersji PC tytułu odbędzie się 20 lutego 2020 roku. W dalszej części roku wydana zostanie wersja VR gry.

W grudniu Carbon Studio dołączyło do grona spółek publicznych, notowanych na rynku NewConnect. Obecna kapitalizacja firmy wynosi blisko 45 mln zł.

***

Carbon Studio 

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 85 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. 

Carbon Studio powstała w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. 

W styczniu, Carbon Studio powołało spółkę zależną – Iron VR, której działalnością będzie produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach. Carbon Studio jest właścicielem 60 proc. akcji spółki Iron VR, pozostałe należą do osób fizycznych. Pieniądze na finansowanie rozwoju nowej spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów. Carbon Studio nie angażuje własnych środków finansowych i zasobów ludzkich w realizację produkcji tworzonych przez Iron VR.

Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.


Zespół FXMAG

Portal i jedyny w Polsce magazyn Inwestora Indywidualnego. FXMAG wspiera swoich czytelników, zapewniając dostęp do szerokiej bazy edukacyjnej i na bieżąco informując o najważniejszych wydarzeniach rynkowych i gospodarczych z zakresu rynku Forex, akcji, kryptowalut oraz inwestycji alternatywnych. 

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk