• Sklep
  • Odbierz prezent
Rekordowy Netflix - koniec telewizji, którą znamy

Netflix, jeden z najpopularniejszych serwisów VoD na świecie, zamyka 2017r. z najlepszymi wynikami w swojej kilkunastoletniej historii. Zysk netto firmy wyniósł 558.929 milionów dolarów i był trzykrotnie lepszy niż rok wcześniej. W takim wypadku dziwić nie może rekordowa wycena walorów, która na dzień 24 lutego wynosi ponad 285 USD za jedną akcję giełdowej spółki.



Netflix jest serwisem typu Video on Demand oferującym za odpowiednią opłatą subskrypcyjną dostęp do szerokiego grona filmów oraz seriali. Zakładając konto po raz pierwszy na platformie Netflix, masz możliwość korzystania z serwisu bez ograniczeń bezpłatnie przez cały miesiąc. 3 dni przed zakończeniem okresu próbnego Netflix przypomina się z informacją o przedłużeniu konta, które następuje automatycznie. Automatycznie, ponieważ dane swojej karty kredytowej lub konta PayPal podajesz przy rejestracji przed skorzystaniem z bezpłatnego miesiąca. Anulować subskrypcję można w każdej chwili. Umową nie związujesz się na okres dłuższy niż jeden miesiąc. Ceny planów subskrypcyjnych różnią się w zależności od kraju w którym będzie się korzystało z usługi. Aktualnie w Polsce dostępne są 3 plany. Podstawowy - 34zł, Standard - 43zł oraz Premium - 52zł. W każdym z tych pakietów mamy miesiąc bezpłatny z możliwością anulowania planu w każdej chwili. W zależności od tego z jakiego pakietu skorzystałeś masz możliwość oglądania filmów na Netflixie na 1, 2 lub 4 ekranach jednocześnie. Różnice są także w jakości obrazu (Podstawowa, HD, Ultra HD) w zależności od pakietu. Pamiętaj jednak, że dostępność materiałów w wyższych jakościach zależy także od dostawcy Internetu oraz możliwości urządzenia, na którym oglądasz filmy.
Aplikacja Netflix dostępna jest na większości smartfonów oraz  telewizorach z opcją SmartTV. Równie ważnym kanałem dystrybucji Netflixa jest dołączanie swojej oferty do pakietu usług telekomunikacyjnych. Przykładowymi dostawcami usług telekomunikacyjnych w Polsce, którzy nawiązali współpracę z Netflix jest T-Mobile oraz UPC.

 

Artykuł jest dostępny dla czytelników magazynu FXMAG.

Chcesz uzyskać dostęp do artykułu?


Paweł Augustyn

Współzałożyciel oraz redaktor magazynu FXMAG. Współtwórca projektu TradingDot. Wiceprezes zarządu InField Group oraz członek zarządu FXMAG. Absolwent Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Od 2007 r. aktywny inwestor na rynkach finansowych.

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk