• Odbierz prezent
Red Dev Studio ogłasza wyniki za pierwszy kwartał

Spółka aktualizuje strategię rozwoju, której głównym celem jest stworzenie kilkunastu niskobudżetowych gier do końca br.

Red Dev Studio – notowany na NewConnect producent gier wideo na platformy stacjonarne i mobilne – wypracował w pierwszym kwartale br. ponad 70 tys. zł przychodów netto. Od stycznia do marca spółka osiągnęła nieznaczny zysk, w porównaniu do straty w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na wyniki studia wpłynęły m.in. zawarte w tym okresie istotne kontrakty biznesowe. W styczniu spółka podpisała umowę na wydanie przez Ultimate Games tytułu Drill Deal oraz zawarła umowę na wydanie przez No Gravity Games sześciu gier z portfolio studia. Spółka udzieliła licencji firmie Silver Lynx Games na produkcję planszowej wersji gry Down to Hell. Przeprowadzona przez licencjobiorcę kampania na platformie Kickstarter zakończyła się sukcesem. W niecałą dobę zebrano wyznaczoną kwotę zbiórki (ok. 30 000 USD), a finalnie ponad 50 000 USD. Kwota ta zostanie przeznaczona na produkcję planszowej wersji Down to Hell – autorskiego tytułu studia.

Kilka dni temu Red Dev Studio poinformowało o aktualizacji najbliższych planów spółki. Obecna strategia zakłada m.in. dywersyfikację źródeł przychodów, poprzez stworzenie portfolio kilkunastu gier niskobudżetowych na kilku platformach elektronicznej dystrybucji gier. Studio zakłada także stworzenie w każdym kolejnym roku co najmniej 12-stu gier niskobudżetowych, co oznacza co najmniej jedną premierę w każdym miesiącu oraz 1-2 większych projektów o budżecie 100-150 tys. zł.

- W pierwszym kwartale br. wypracowaliśmy wynik zgodny z naszymi oczekiwaniami. Co ważne, udało nam się w tym czasie osiągnąć nieznaczny zysk, w porównaniu do sporej straty w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody netto wyniosły ponad 70 tys. zł. O wyniku tego okresu zaważyło kilka zawartych w tym czasie kontraktów. Ich dalsze efekty będą odczuwalne przede wszystkim w kolejnych kwartałach. – mówi Wojciech Sypko, prezes Red Dev Studio. – Dziś najważniejszym źródłem finansowania naszej działalności są przychody ze sprzedaży gier oraz prac zleconych nam przez inne podmioty. W naszej ocenie taki model działania pozwoli nam na wygenerowanie zadowalającego zysku z działalności za 2020 rok. Co warte podkreślenia, nie posiadamy żadnych istotnych zobowiązań. – dodaje prezes Red Dev Studio.


W styczniu Red Dev Studio zakończyło produkcję gry Doubles Hard, nawiązującej do kultowej gry o zbieraniu diamentów - Boulder Dash. – Jestem przekonany, że premiera Doubles Hard pozytywnie przełoży się na wyniki spółki za drugi kwartał br. Tytuł zadebiutował 15 kwietnia na Nintendo Switch. Niebawem pojawi się także na Steam. Była to pierwsza premiera z zaplanowanych debiutów na ten rok. – dodaje Wojciech Sypko.

Styczeń przyniósł także spółce podpisanie umowy z Ultimate Games, które wyda PC-ową wersję autorskiej gry Red Dev Studio, symulatora platformy wiertniczej– Drill Deal. Jeszcze w drugim kwartale br. tytuł trafi na platformę Steam w wersji early access. Właściwa premiera nastąpi w trzecim kwartale 2020 roku.

W lutym tego roku studio ogłosiło, że wydawcą swoich sześciu autorskich gier w wersji na Nintendo Switch zostanie No Gravity Games.

Pod koniec marca Silver Lynx Games (posiadacz licencji na wyprodukowanie planszowej wersji gry Down to Hell), w niecałą dobę osiągnęło wyznaczony cel kampanii na platformie Kickstarter. Pozyskane w ten sposób środki zostaną przeznaczone na wykonanie i komercjalizację planszowej wersji gry. Red Dev Studio otrzyma określony w umowie procent przychodów ze sprzedaży gry. Down to Hell w podstawowej wersji dostępny jest już na PC i Nintendo Switch. Przygotowywana przez Silver Lynx Games gra planszowa będzie gotowa jeszcze w tym roku, a jej pojawienie się na rynku z pewnością zwiększy również zainteresowanie wersją elektroniczną.

- Obecna strategia spółki zakłada dywersyfikację źródeł przychodów poprzez stworzenie portfolio 10-15 gier niskobudżetowych na kilku platformach elektronicznej dystrybucji gier. To dla nas bezpieczny wariant, ponieważ przy dużej liczbie małych gier, które generują stosunkowo niewielkie przychody, ewentualne nieosiągnięcie zakładanego poziomu sprzedaży, nie ograniczy uzyskania zakładanego poziomu przychodów z całego portfolio. – informuje Wojciech Sypko. – W każdym roku planujemy tworzenie co najmniej 12 gier niskobudżetowych oraz 1-2 większych projektów o budżecie 100-150 tys. zł. Konsekwentna realizacja tego planu powinna istotnie zmniejszyć ryzyko finansowe naszej spółki w perspektywie najbliższych miesięcy. – dodaje.

Tydzień temu spółka rozpoczęła prace produkcyjne nad grą logiczną Gravity Maze w wersji na Nintendo Switch. Wydawcą gry będzie No Gravity Games. – Decyzję o przystąpieniu do produkcji Gravity Maze podjęliśmy ze względu na uzyskanie od wydawcy pozytywnych rekomendacji sprzedażowych projektu. Tytuł ten jest przestrzenną grą logiczną, w której pierwszoplanową rolę odgrywać będzie grawitacja, a gracz przy planowaniu kolejnych ruchów będzie musiał uwzględnić ich konsekwencje, wynikające z podstawowych zasad fizyki. – informuje prezes Red Dev Studio. – Zgodnie z aktualnymi trendami gra Gravity Maze będzie dedykowana na Nintendo Switch. Obecnie konsola ta bije rekordy popularności i stała się jedną z wiodących platform do gier. – dodaje.

***

O spółce:

Red Dev Studio SA to spółka gamingowa założona w 2016 roku przez Wojciecha Sypko. Firma produkuje gry na platformy stacjonarne i mobilne. Strategią spółki jest dywersyfikacja źródeł przychodów poprzez stworzenie portfolio kilkunastu niskobudżetowych gier, które będą równolegle w sprzedaży na kilku platformach elektronicznej dystrybucji gier (m.in. Nintendo Switch, Steam). Spółka zakłada tworzenie w każdym kolejnym roku co najmniej 12 gier niskobudżetowych, co oznacza premierę nowej gry w każdym miesiącu oraz 1-2 gier o budżecie produkcyjnym 100-150 tys. zł. Studio na bieżąco poszukuje nowych sposobów przedstawiania rozgrywki oraz własnego stylu graficznego. Koncentruje młodych i ambitnych pasjonatów elektronicznej rozrywki, którzy mają już na koncie kilka wydanych gier. Produkcje spółki sprzedawane są na całym świecie w modelu dystrybucji cyfrowej, za pośrednictwem platform Nintendo, Steam, App Store oraz Google Play. Oprócz podstawowej działalności Red Dev Studio wykonuje także prace zlecone dla innych producentów, takie jak trailery i projekty gier.

Od 2019 roku Red Dev Studio jest notowane na rynku NewConnect.


Gaming. Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe dotyczące spółek gamingowych znajdujących się zarówno na rynku regulowanym GPW oraz NewConnet jak i spółek jeszcze nie notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk