Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,30-0,25%
USD / PLN3,98-0,28%
CHF / PLN4,41-0,31%
GBP / PLN5,03-0,18%
EUR / USD1,08+0,02%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Prawidłowe promowanie marki. Rozmawiamy z Rafałem Szymańskim, ekspertem w dziedzinie reklamy mobilnej

Zespół FXMAG | 13:42 21 styczeń 2019
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Przeciętny użytkownik spędza 5 godzin dziennie na telefonie. Odblokowuje go przynajmniej 80 - 110 razy. Reklama mobilna bardzo często jest niedoceniana, mimo że generuje świetne wyniki. Według statystyk, 52,2% całego ruchu online zostało wygenerowane przez użytkowników mobilnych. Ludzie zaczęli używać telefonów do wyszukiwania produktów, usług oraz wszystkich innych rzeczy, które potrzebne są im na co dzień. W rezultacie przedsiębiorstwa zyskały jeszcze  jeden kanał promocyjny dotarcia do swoich docelowych odbiorców. W tym celu powstawały i cały czas powstają mobilne sieci reklamowe.

Czym jest mobilna sieć reklamowa?

Sieć reklamowa to najczęściej platforma internetowa, której zadaniem jest łączenie reklamodawców, wydawców, marki oraz potencjalnych klientów. Wszystko po to,  aby efektywnie docierać do grupy docelowej. Takie sieci są obecne na rynku już od jakiegoś czasu. Wraz z upływem miesięcy ewoluowały w pełnoprawny ekosystem, które nie tylko daje firmom możliwość prawidłowego ustawiania reklam, ale także zapewnia zwykłym użytkowników praktyczne reklamy.

Gdzie używać sieci reklamowych?

Na dowolnym urządzeniu mobilnym: smartfonie, tablecie itp. Na urządzeniach mobilnych sieci reklamowe funkcjonują jako osobne aplikacje mobilne, które można swobodnie instalować. Wraz ze wzrostem popytu na tego typu usługi znacząco wzrosła ich liczba. Obecnie na rynku jest wiele świetnych przykładów pokazujących, że firmy są wstanie osiągać wskaźnik CTR w granicach 7-8%. To bardzo wysoki współczynnik biorąc pod uwagę, że standardowe banery reklamowe zwykle osiągają poziom 0,1-1%.

 

Kiedy używać sieci reklamowych?

Reklama

Za każdym razem, gdy użytkownicy odblokowują swoje urządzania. Reklama zostanie wyświetlona potencjalnemu klientowi i umożliwi śledzenie stron marek bezpośrednio za pomocą smartfona.

Co na ten temat uważa założyciel sieci reklamowej  EasyVisual Rafał Szymański?

"Sieci reklamowe aktualnie redefiniują to w jaki sposób widzimy i odbieramy reklamy. Ludzie spędzają co raz więcej czasu online. To oznacza, że można dotrzeć do potencjalnego klienta za pośrednictwem urządzeń mobilnych zamiast umieszczać banery na ulicach. Takie sieci reklamowe zapewniają firmom możliwość precyzyjnego ustalania grupy docelowej, co skutkuje efektywnymi działaniami. W EasyVisual  stworzyliśmy aplikację, która generuje ruch mobilnych na kilku rynkach, takich jak USA, Rosja, Ukraina, Korea Południowa, Polska, Niemcy itd. Zapewniamy pełne statystyki dotyczące wyświetleń oraz konwersji reklam."

Rafał Szymański

Rafał Szymański

Sztuczna inteligencja i jej wpływ na sieci reklamowe

Sztuczna inteligencja całe szczęście okazała się być czymś więcej niż tylko modnym hasłem. W rzeczywistości jest to jedna z technologii przyszłości, które od lat budzą kontrowersje wśród branżowych ekspertów. Z jednej strony mamy pozytywne głosy osób nastawionych na szybki rozwój, ale też są osoby, które wyrażają obawy, czy rzeczywiście jesteśmy gotowi na wykorzystywanie sztucznej inteligencji.

Reklama

Bez względu na opinie jedno jest pewne- sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana.

Niektóre branże już teraz wykorzystują ogromny potencjał tej technologii. Jedną z branż, które w znaczący sposób korzystają z tej technologii jest reklama cyfrowa. To właśnie ta forma marketingu może wykorzystywać sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe w ogromnym stopniu. W szczególności poprzez automatyzację złożonych procesów oraz możliwość segmentacji niewyobrażalnie dużych ilości danych w krótkim czasie.

Ponownie o zdanie zapytaliśmy Pana Rafała Szymańskiego, twórcę nowoczesnej sieci reklamowej EasyVisual : "Sztuczna inteligencja może pomóc w redefiniowaniu sposobu traktowania i przetwarzania informacji. Jednym z największych problemów w tej dziedzinie, podobnie z resztą jak w prawie wszystkich innych branżach jest problem czynnika ludzkiego. AI usuwa ten problem. Nie tylko go rozwiązuje, ale także poprzez przyspieszenie procesów i uzyskiwaniu precyzyjnych, szczegółowych i bezpośrednich konkluzji, pozwala specjalistom ds. marketingu odpowiednio segmentować i kierować odbiorców, po to żeby osiągać efektywne wyniki. Oczywiście nie oznacza to, że marketing jest jedyną branżą, która korzysta z technologii sztucznej inteligencji. AI wykorzystywana jest na wielu polach. Jako właściciel firmy IT mogą z całkowitą pewnością powiedzieć, że coraz więcej naszych klientów wykazuje zwiększone zainteresowanie sztuczną inteligencją".

 

Rafał Szymański odpowiedział również na kilka istotnych pytań związanych ze sztuczną inteligencją

Reklama

Jakie są główne ryzyka związane z korzystaniem ze sztucznej inteligencji?

Jestem absolutnie pewien, że opowieści w stylu bunt maszyn to tylko filmowe wymysły. AI nigdy nas nie zdominuje, ponieważ nie da się odtworzyć tego, co jest w naszych głowach. Nie jest możliwym odtworzenie całego spektrum naszego mózgu. Zawsze to my będziemy kreatorami. Jest twórca oraz twór. AI zawsze będzie tworem. Podam banalny przykład. Zrobiłem stół,  jestem stolarzem, ale mój twór nigdy nie będzie dla mnie zagrożeniem. Takie właśnie mam odczucia związane ze sztuczną inteligencją. Dla ludzi zajmujących się AI, to nigdy nie będzie zagrożenie i pogląd na temat przejęcie władzy przez AI jest absolutną fikcją. Jedyne niebezpieczeństwo występuje wtedy gdy człowiek tworzący i kierujący AI ma złe zamiary. Analogicznie wygląda kwestia związana z bronią. Może być użyta do obrony, ale również do ataku. W AI może oczywiście pojawić się jakiś bug. Prędzej czy później zostanie znaleziony i naprawiony. Oczywiście może to komuś zaszkodzić, ale tylko do czasu gdy programiści nie naprawią problemu. Nóż może być używana do krojenia chleba, ale również może wyrządzać szkody, wszystko zależy od nas, ludzi myślących. AI nie może istnieć bez kontroli. Zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie sprawował nad nią kontrolę.

Czy uważasz, że reklama mobilna zdominuje świat marketingu w przeciągu najbliższych 5 lat?

Już zdominowała. Teraz problemem jest widoczność banerów. Np. nie widzę banerów Google dlatego, że jest ich zbyt dużo albo nie zawierają informacji, która rzeczywiście interesuje odbiorcę. Sieć reklamowa EV oraz aplikacja BannersApp dają użytkownikom możliwość zobaczenia reklam, które naprawdę są dla nich istotne (w aplikacji wybierają ponad 10 kategorii, m.in. takich jak wiek, płeć itp.) + mogą zobaczyć specjalne informacje udostępniane przez marki. Mamy nowy slogan, który opisuje ideę Banners App. Nie chcemy skupiać się na tym, że Banners App przynosi Ci pieniądze lub pomaga Ci zarobić. Chcemy podążać inną ścieżką, naszym sloganem jest “Zamień zwykłe w użyteczne”. Dalej możesz robić to co robisz na co dzień, ale te rzeczy staną się dla Ciebie przydatne (informacyjnie). Nie chcemy skupiać się na pieniądzach, ale na korzyściach, które mogą być różne dla różnych osób. Oczywiście dla niektórych nadal będą to pieniądze, a dla niektórych może to być informacja np. o zniżkach w jego okolicy. Na przykład we Lwowie mamy już kontakty z sieciami sklepów w trybie testowym. Lwów to dopiero początek. W tej chwili testujemy aktualizację, natomiast wkrótce planujemy uruchomić ten model w innych miastach. W niedalekiej przyszłości planujemy umieszczać reklamę BannersApp w tych sklepach, tak żeby klienci mogli się o nas dowiedzieć, ściągnąć aplikację oraz zobaczyć oferty specjalne z tego konkretnego sklepu. Np. osoba wchodzi do sieci sklepów Titan specjalizujących się w sprzedaży elektroniki i widzi w oknie reklamę BannersApp z nowym hasłem “Specjalne promocje Titan w twoim telefonie”. Osoba pobiera aplikację za pomocą kodu QR, a następnie przegląda unikatowe oferty z danego sklepu. Możemy powiedzieć, że BannersApp porusza się w kierunku nie tylko pieniężnym, ale przede wszystkim informacyjnym. Dzięki temu nasz użytkownik jest zawsze zainteresowany oraz czuje się z tym komfortowo.

Jakie są najbardziej efektywne formy reklamy?

Reklama

W tej chwili to aplikacje oraz sieci reklamowe. Ich najważniejszymi cechami jest trafność, ukierunkowanie oraz użyteczność. Jeśli twoja firma może zaproponować klientowi coś specjalnego to oczywiście wygrasz. Twój klient to zobaczy i zareaguje kupując produkt.

W jaki sposób ludzie w realnym świecie doświadczają sztucznej inteligencji?

Cóż, istnieje wiele informacji na temat sztucznej inteligencji i jej wykorzystaniu w prawdziwym życiu. Moim zdaniem ta technologia nie jest jeszcze idealna. Np. kiedy dzwonisz do banku słyszysz: “Cześć, to jest robot Mary, mogę Ci pomóc!” Rozumiesz, że ten robot może Ci pomóc w prostych problemach, ale jeśli masz coś kompleksowego ten robot nie będzie w stanie nic zrobić. Niektóre czaty, z których korzystają strony internetowe, mogą być niebezpieczne. Hakerzy mogą je wykorzystać w celu uczenia się zachowań klientów. Z drugiej strony znam naprawdę udane przypadki wdrożenia sztucznej inteligencji np. w medycynie. Myślę, żę wkrótce ta technologia stanie się bardziej chroniona i idealna. Wtedy wszyscy zaczniemy z niej korzystać.

 

Dziękuje Ci za rozmowę.

Reklama

 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Zespół FXMAG

Zespół FXMAG

Portal i jedyny w Polsce magazyn Inwestora Indywidualnego. FXMAG wspiera swoich czytelników, zapewniając dostęp do szerokiej bazy edukacyjnej i na bieżąco informując o najważniejszych wydarzeniach rynkowych i gospodarczych z zakresu rynku Forex, akcji, kryptowalut oraz inwestycji alternatywnych. 


Reklama

Czytaj dalej