• Odbierz prezent
Polski startup Mybus.app z przełomowym rozwiązaniem dla przewoźników

Mybus Polska, dostawca systemu MaaS dedykowanego przewoźnikom autobusowym, udostępnia rozwiązanie dla firm prywatnych i instytucji publicznych, umożliwiając dywersyfikację usług transportu pasażerskiego bazującego na sztywnych rozkładach jazdy, w kierunku dynamicznych przejazdów na żądanie, z przystanku na przystanek lub z adresu na adres, tzw. microtransit.

System Mybus to platforma Mobility-as-a-service (MaaS) przeznaczona dla operatorów transportu publicznego i prywatnych przewoźników każdej wielkości. Łączy w sobie oprogramowanie do zarządzania pasażerskim transportem zbiorowym, system płatności i planer podróży, który jest oferowany w modelach B2B2C i B2G2C. Pasażerowie mogą na bieżąco sprawdzać rozkład jazdy autobusów, porównywać je z współdzielonymi przejazdami na żądanie „door-2-door”, śledzić trasę pojazdów na mapie w trybie rzeczywistym oraz opłacić bilet w sprawiedliwy sposób dzięki dynamicznym cennikom w Aplikacji. Pasażer może wybrać jedną z dwóch opcji: opłata przed podróżą lub płatność u kierowcy, np. BLIKIEM.

  • Takie podejście nie ogranicza podróżującego do konieczności ponoszenia opłaty z góry, gdy nie jest do końca zdecydowany na konkretny środek lokomocji. Mybus zaciera granice pomiędzy światem online a offline, z korzyściami dla pasażerów oraz przewoźników w obliczu pandemii koronawirusa, komentuje Robert Marcinowski, Prezes Mybus.app.

W efekcie, operatorzy będą unowocześniać usługi, optymalizować i zwiększać przychody przy jednoczesnym obniżaniu kosztów operacyjnych. Z perspektywy miast, będzie to wsparcie w redukcji natężenia ruchu i zanieczyszczenia powietrza, promując tym samym współdzielenie przejazdów za pomocą środków transportu publicznego. Z kolei pasażerowie będą podróżować bez obaw dotyczących bezpieczeństwa płatności i obostrzeń związanych z COVID-19.

Mybus stara się pomóc polskim przewoźnikom przetrwać pandemię wprowadzając bezpieczne płatności BLIK-iem u Kierowcy, we współpracy z integratorem płatności Tpay, dzięki czemu transakcja odbywa się bez kontaktu z innymi urządzeniami. Wystarczy, że pasażer przekazuje kierowcy numer BLIK podczas boardingu i sprzedaż odbywa się w czasie rzeczywistym z zachowaniem dystansu społecznego. Firma prowadzi rozmowy z kilkoma przewoźnikami regionalnymi w Małopolsce i na Dolnym Śląsku.

MaaS nowym globalnym trendem

Rozwiązania z obszaru MaaS (Mobility As A Service) nabierają rozpędu i rozwijają się w skali globalnej. Polska bardzo dobrze wypada w tym obszarze, posiadając ogromny potencjał i możliwości rozwoju transportu, zarówno publicznego jak i prywatnego. Nasi europejscy sąsiedzi nie odbiegają zaawansowaniem od naszego rodzimego modelu. Jednak technologiczni giganci, np. Chiny, Singapur czy w ZEA, już w przyszłym roku będą wprowadzać nowe, rewolucyjne podejście do korzystania z nowych środków transportu publicznego, np. Airtaxi, robotaxi czy autonomiczne autobusy.

  • Nowe megatrendy wskazują jasny kierunek rozwoju usług mobilności. W praktyce jest to odejście od posiadania własnego samochodu, na rzecz idei współdzielenia przejazdów, zarówno w obszarach miejskich, jak i podmiejskich. Rezultatem zmian będzie wyeliminowanie zbyt dużej liczby pojazdów prywatnych poprzez redukcję ulic dla samochodów, parkingów, zastępując je ścieżkami dla pieszych, rowerów, skuterów, hulajnóg itp.

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk