• Sklep
  • Odbierz prezent
PlayWay ze znakomitymi wynikami za 2018 r. Zysk spółki wyższy o 241%! Zobacz, które gry odniosły największy sukces

26 kwietnia spółka z branży gier PlayWay przedstawiła wyniki finansowe za 2018 r. Były one dużo wyższe niż w poprzednim roku. Co wpłynęło na wyniki spółki? Które gry odniosły największy sukces?

 

26 kwietnia spółka gamingowa PlayWay opublikowała raport roczny za 2018 r.

W ujęciu skonsolidowanym w 2018 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 71,95 mln zł wobec 39,46 mln zł w 2017 r. Stanowi to wzrost o 82%. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 49,89 mln zł wobec 21,47 mln zł w poprzednim roku. EBITDA wyniosła 50,06 mln zł wobec 21,69 mln zł w 2017 r. Zysk netto wyniósł 57,23 mln zł wobec 16,78 mln zł w 2017 r. Był więc o 241% wyższy niż w 2017 r.

PlayWay to grupa kapitałowa z branży gier notowana na GPW. W skład grupy wchodzą liczne podmioty zależne. PlayWay wydał już wiele gier i wciąż pracuje nad kolejnymi.

Wśród najważniejszych wydarzeń minionego roku znalazły się premiery licznych gier. Na początku 2018 roku odbyła się premiera gry mobilnej Car Mechanic Simulator 2018 na systemy iOS i Android. Wszystkie koszty produkcji tej gry zwróciły się w ciągu miesiąca od jej wydania. W sprawozdaniu wspomniano, że jest to najlepiej monetyzująca się gra mobilna w historii PlayWay.

W 2018 r. wydane zostały też gry na PC, w tym Demolish & Build 2018, oraz dodatki DLC do gry Car Mechanic Simulator 2018.

Na wyniki wpłynęła także dobra sprzedaż różnych innych gier, w tym Ultimate Fishing Simulator wyprodukowanej przez spółkę Ultimate Games. UFS jest obecnie najwyżej ocenianym symulatorem wędkowania na świecie, w produkcji znajdują się płatne dodatki - DLC. Dobrą sprzedaż miały też produkcje spółki Movie Games: Lust for Darkness i Treasure Hunter.

Najważniejsze dla wyników finansowych okazały się jednak premiery gier: Farm Manager 2018, House Flipper, Agony oraz Thief Simulator. W sprawozdaniu dodano, że House Flipper - gra wyprodukowana przez spółkę zależną Frozen District sp. z o.o. okazała się największym sukcesem. Debiut był bardzo udany. Gra zajęła pierwsze miejsce „Globalnych bestsellerów Steam”, a do końca drugiego kwartału utrzymywała się bardzo wysoko w rankingach sprzedaży.

Bardzo udany był również debiut gry Thief Simulator. Gra zwróciła koszty produkcji w ciągu pierwszej doby. Sprzedaż Thief Simulator nadal znajduje się na wysokim poziomie.

Premierę miała też długo oczekiwana gra Agony, stworzona przez spółkę zależną Madmind Studio sp. z o.o. W sprawozdaniu dodano, że gra mimo mieszanych ocen, osiągnęła przyzwoite wyniki finansowe, szczególnie Agony Unrated - specjalna, nieocenzurowana wersja gry, w której poprawiona została większa część błędów z bazowej wersji.

Farm Manager 2018 zajęła podczas premiery trzecie miejsce w rankingu i miała niezłą sprzedaż jak na grę niskobudżetową. Oceny graczy pozostały w zakresie 60-70%, co jak na pierwszą edycję gry zarząd uważa za dobry wynik. Spółka planuje kolejne edycje tej gry.

Do mniej udanych premier należy zaliczyć grę The Works of Mercy. Tytuł ten nie uzyskał jeszcze rentowności.

Głównym czynnikiem kreującym przychody kolejnych okresów będą kolejne premiery gier.


Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestorka. Lokuje kapitał głównie w małe spółki z dużym potencjałem wzrostu.

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk