• Odbierz prezent
PKO Bank Polski liderem dystrybucji subwencji z Tarczy Finansowej PFR

PKO Bank Polski jest liderem dystrybucji subwencji z Tarczy Finansowej PFR zarówno pod względem wartości przekazanych środków, jak i liczby firm, które otrzymały pomoc.

Do tej pory subwencje o łącznej wartości 6,5 mld zł otrzymało już 37,5 tys. przedsiębiorstw będących klientami PKO Banku Polskiego.

Mikro, małe i średnie firmy mogą składać wniosek o subwencję finansową z PFR za pomocą systemów bankowości elektronicznej iPKO lub iPKO biznes.

Łącznie w ramach Tarczy Finansowej, Polski Fundusz Rozwoju przekazał 40 mld zł dla 205 tys. firm zatrudniających 2 mln osób.

Już 37,5 tys. przedsiębiorstw, zatrudniających prawie 300 tys. osób, otrzymało subwencje z Tarczy Finansowej PFR za pośrednictwem PKO Banku Polskiego. Na ich konta wpłacone zostały subwencje o łącznej wartości 6,5 mld zł. Te wyniki sprawiają, że PKO Bank Polski jest liderem wśród banków pod względem dystrybucji pomocy z dla mikro, małych i średnich firm. Łącznie w ramach Tarczy Finansowej, Polski Fundusz Rozwoju przekazał 40 mld zł dla 205 tys. firm zatrudniających 2 mln osób.

„Aktywne wspieranie polskich firm w tym trudnym czasie jest dla nas priorytetem. Co piąta firma, która skorzystała z subwencji z Tarczy Finansowej PFR, zawnioskowała o nią w PKO Banku Polskim. Dziękujemy za okazane nam zaufanie. Mam nadzieję, że 6,5 mld zł z puli 75 mld zł, które już trafiło do naszych klientów, pomoże ocalić ich firmy i miejsca pracy oraz powrócić na ścieżkę wzrostu.”– mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego

Polski Fundusz Rozwoju po raz kolejny docenił kompetencje Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, wybierając ją do współpracy przy budowie i utrzymaniu systemu do rejestracji i weryfikacji wniosków oraz naliczania subwencji w ramach programu Tarczy. Prace nad system realizowane przez PKO Finat zostały wykonane w rekordowym tempie 2,5 tygodnia.

Jestem przekonany, że ten program pomocowy dla mikro, małych i średnich firm jest najnowocześniejszy i najsprawniejszy wśród krajów UE. Proces udzielania subwencji jest w pełni zautomatyzowany, a rozpatrzenie wniosku trwa 24 h. Po kolejnej dobie przedsiębiorcy mają na koncie należną subwencję. To nowoczesne rozwiązanie, bazujące na sztucznej inteligencji nie byłoby możliwe do wdrożenia, gdyby nie profesjonalny zespół PFR oraz duże zaangażowanie banków i instytucji finansowych. Dziękuję im za bardzo ciężką pracę. Najtrudniejszy moment w gospodarce za nami, ale jeszcze wiele trudnych miesięcy przed nami. Wierzę, że wspólnie - firmy i pracownicy wspierani rządowym pakietem antykryzysowym - przejdziemy przez ten największy od 100 lat kryzys bezpiecznie.”

Klienci PKO Banku Polskiego – mikro, małe i średnie firmy – mogą składać wniosek o subwencję finansową z PFR w bankowości elektronicznej iPKO i iPKO biznes. Środki trafiają do przedsiębiorców dotkniętych skutkami pandemii. Maksymalna kwota subwencji zależy od wielkości przedsiębiorstwa, spadku przychodów czy liczby zatrudnionych i może wynieść nawet 324 tys. zł w przypadku mikrofirm oraz 3,5 mln zł w przypadku małych i średnich firm.

Tarcza finansowa PFR dla Firm i Pracowników to program pomocowy w ramach Tarczy Antykryzysowej, skierowany do przedsiębiorców mających problemy z płynnością finansową. 75 mld zł z programu trafia za pośrednictwem wybranych banków do mikro, małych i średnich firm w postaci subwencji finansowej.

Decyzję o przyznaniu subwencji, w tym o jej wysokości, podejmuje Polski Fundusz Rozwoju. Umowa jest zawierana na trzy lata, a spłata subwencji rozpoczyna się rok po jej przyznaniu i będzie rozłożona na 24 miesiące. Większa część (do 75 proc.) uzyskanego wsparcia może być bezzwrotna po spełnieniu określonych warunków, w tym kontynuowaniu prowadzonej działalności oraz utrzymaniu na niezmienionym poziomie średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy.

PKO Bank Polski aktywnie wspiera przedsiębiorców w procesie wnioskowania o subwencje. Na kanale YouTube banku dostępne jest webinarium z udziałem ekspertów Polskiego Funduszy Rozwoju, którzy opowiadają kto i na jakich zasadach może skorzystać z pomocy oraz radzą, jak prawidłowo wypełnić wniosek. Przedsiębiorcy mogą też skorzystać z wideorozmowy z doradcą – to jedna z najnowszych usług dla firm wprowadzonych przez bank. Aby porozmawiać z doradcą za pośrednictwem komputera z dostępem do internetu lub smartfona, należy wypełnić formularz na stronie https://www.doradcaonline.pkobp.pl. Następnie klient otrzymuje sms lub e-mail z datą i godziną spotkania. Konsultacje są prowadzone w dni robocze w godzinach 9:00-17:00. Bank uruchomił także stronę, na której można znaleźć przydatne informacje o Tarczy: https://www.pkobp.pl/tarcza-finansowa-PFR.


PKO Bank Polski

Niekwestionowany lider polskiego sektora bankowego. W 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,03 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 348 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2019 r. miała 4,2 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk