Środową sesję na GPW indeks WIG20 zakończył spadkiem o 0,88%. Na zamknięciu wartość indeksu największych spółek wyniosła 1986,80 pkt. Indeks małych spółek sWIG80 stracił 0,66%. Indeks średnich spółek mWIG40 zakończył dzień na symbolicznym minusie o 0,06%. Indeks szerokiego rynku WIG stracił 0,69%.
PGNiG, JSW i PGE na zielono
Wśród spółek należących do indeksu WIG20 6 walorów zakończyło sesję na plusie, a pozostałych 14 po czerwonej stronie rynku. Liderem wzrostów okazała się PGE, zyskując 2,55%. Na koniec notowań akcje spółki energetycznej kosztowały 6,83 zł. JSW też zakończyła sesję na solidnym plusie. Na zamknięciu cena akcji spółki wyniosła 40,16 zł, co stanowi wzrost o 2,19%. Spółka PGNiG zyskała 0,86%. W końcówce sesji za akcje PGNiG płacono 5,88 zł. Na lekkim plusie zakończyły dzień spółki: CD Projekt (+0,44%), Alior Bank (+0,23%) i Lotos (+0,12%).
Pekao i Santander na sporym minusie, Dino traci najmocniej
Wśród warszawskich blue chipów liderem spadków okazała się spółka Dino, tracąc 4,35%. Na koniec notowań za akcje Dino inwestorzy płacili 242 zł.
Na akcjach banków, które wczoraj mocno zyskiwały, dzisiaj nastąpiła realizacja zysków. Kurs akcji Pekao spadł o 2,91%. Na zamknięciu akcje Pekao kosztowały 66,70 zł. Santander Bank Polska też zakończył dzień na sporym minusie. Na koniec notowań cena akcji banku wyniosła 219 zł, co stanowi spadek o 2,49%. Bank PKO BP zakończył sesję na lekkim minusie o 0,32%. Na koniec notowań za akcje PKO BP płacono 31,20 zł. Przed sesją bank PKO BP opublikował szacunkowe wyniki kwartalne.
Kurs Ursusa wystrzelił
Na szerokim rynku 208 spółek zakończyło sesję na minusie, 145 po zielonej stronie rynku, a pozostałych 49 bez zmian. Najmocniej wyróżniała się spółka Ursus, kończąc sesję wzrostem o 44,81%. Na koniec notowań akcje Ursusa kosztowały 1,14 zł. Wczoraj spółka poinformowała, że w ramach projektu „Zeroemisyjny pojazd dostawczy” przystąpiła do współpracy z koreańską spółką BLF Corporation w miejsce dotychczasowego partnera. Spółki podpisały memorandum of understanding (MoU), które dotyczy współpracy w zakresie projektów motoryzacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem prac nad elektrycznym pojazdem użytkowym o masie całkowitej do 3,5 tony.