Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31+0,03%
USD / PLN4,00+0,17%
CHF / PLN4,43+0,16%
GBP / PLN5,05+0,15%
EUR / USD1,08-0,13%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Pekao rozpoczyna współpracę ze SkyCash – klienci banku za usługi transportowe zapłacą telefonem

Bank Pekao S.A. | 10:33 26 marzec 2021
Pekao rozpoczyna współpracę ze SkyCash – klienci banku za usługi transportowe zapłacą telefonem | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W zaledwie kilka miesięcy od udostępnienia klientom usługi Autopay, Bank Pekao poszerza spektrum funkcjonalności transportowych z poziomu aplikacji mobilnej. Dzięki nawiązaniu współpracy ze SkyCash, już niedługo klienci banku w blisko 200 polskich miastach będą mogli skorzystać z płatności za usługi transportowe bezpośrednio w PeoPay w swoim telefonie. Użytkownicy aplikacji będą mieli dostęp do biletów komunikacji miejskiej, a także wygodnego parkowania. To wszystko bez szukania parkomatu, biletomatu i drobnych. Partnerstwo ze SkyCash jest kolejnym krokiem w zacieśnianiu współpracy banku z fintechami.

Polacy masowo korzystają z usług cyfrowych i są otwarci na innowacje. Jak wynika z badania Deloitte, więcej niż połowa rodaków chciałaby za pośrednictwem bankowości internetowej móc korzystać z usług dodatkowych i np. zapłacić za parking czy kupić bilety komunikacji miejskiej. Ponad 50 proc. badanych chciałoby takie usługi mieć w swoim banku. W odpowiedzi na te oczekiwania Bank Pekao nawiązał współpracę ze SkyCash, pionierem płatności mobilnych w Polsce. Dzięki nowemu partnerowi podróżowanie stanie się dla klientów banku jeszcze wygodniejsze.

Klienci Pekao już od kilku miesięcy korzystają z automatycznego opłacania przejazdów autostradą w ramach usługi Autopay. Teraz unikną również kolejek do kas biletowych. Koniec także z rozglądaniem się za parkomatem, borykaniem się z brakiem drobnych czy zastanawianiem się nad czasem parkowania. Już niebawem użytkownicy aplikacji PeoPay w swoim telefonie zrealizują zakup biletów komunikacji miejskiej oraz bezgotówkowe opłaty za parkowanie w strefach płatnego parkowania i parkingach. Klienci banku będą mogli także przedłużyć parkowanie w dowolnym momencie, nie wracając do samochodu, a korzystając z funkcji start-stop zapłacą jedynie za faktyczny czas postoju. Dzięki temu, zyskają pełną kontrolę nad wydatkami oraz czasem, który chcą przeznaczyć na postój. Udostępnienie możliwości opłacenia parkingu bezpośrednio w aplikacji, to obok oszczędności czasu i pieniędzy także dodatkowe bezpieczeństwo, które jest szczególnie istotne w czasie pandemii. Użytkownik nie ma żadnej styczności z parkometrem czy biletomatem – za wszystko może zapłacić bezgotówkowo.

Stawiamy na udane partnerstwa z fintechami, skoncentrowane na udostępnianiu klientom nowoczesnych i praktycznych rozwiązań. Dzięki współpracy ze SkyCash możemy oferować naszym klientom szeroki zakres usług finansowych i niefinansowych dostępnych w jednym miejscu – aplikacji banku. Zdecydowaliśmy się na sprawdzone narzędzie i know-how firmy o ugruntowanej pozycji na rynku – powiedział Bartosz Zborowski Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Reklama

W pierwszym etapie wdrożenia klienci Pekao będą mogli w aplikacji PeoPay kupić bilety komunikacji miejskiej oraz bezgotówkowo uregulować opłaty za parkowanie. W kolejnych etapach, bank planuje wraz ze SkyCash rozwijać i udostępniać następne wybrane funkcjonalności.

– SkyCash od wielu lat rozwija swoje usługi i zbudował pozycję lidera na polskim rynku. Partnerstwo z Bankiem Pekao S.A. jest owocem decyzji o udostępnieniu usług SkyCash dla zewnętrznych podmiotów. Klienci Banku Pekao S.A. jako pierwsi skorzystają z nowego otwartego systemu dającego dostęp do największej sieci parkingów i biletów komunikacji miejskiej – powiedział Jarosław Mazek, Prezes Zarządu SkyCash Poland S.A.

Udostępnienie usługi jest planowane w III kwartale br. wraz z premierą nowej wersji aplikacji PeoPay.

O Banku Pekao

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ponad 230 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,6 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).

Reklama

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

O SkyCash

SkyCash to polska firma technologiczna działająca w branży FINTECH. Od 2010 roku rozwija autorski system płatności za bilety miejskie, opłaty parkingowe i przejazdy koleją. Warto wspomnieć, że właścicielami firmy od początku były polskie fundusze inwestycyjne. Z rozwiązań SkyCash korzysta już ponad 3 miliony użytkowników, a partnerami Spółki są m.in. Visa, MasterCard, PKP IC, PolRegio, LOT, czy Miasto Warszawa. SkyCash jako krajowa instytucja płatnicza pozostaje pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego (zezwolenie numer IP41/17).

SkyCash, od momentu powstania, jest uniwersalnym rozwiązaniem, oferującym platformę do płatności za różne, uzupełniające się usługi. Jako pierwsze w aplikacji pojawiły się transfery na numer telefonu (P2P), do których wkrótce dołączyły m.in. bilety komunikacji miejskiej, pobranie gotówki z bankomatów, doładowania GSM, płatności za parkowanie czy bilety kinowe.

Dziś firma jest liderem w branży z ponad 80% udziałem w rynku płatności za parkingi za pomocą smartfonu i ponad 50% udziałem w rynku płatności za bilety miejskie. Jako jedyna firma w Polsce sprzedaje bilety aż 10 przewoźników kolejowych.

Reklama

 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Bank Pekao S.A.

Bank Pekao S.A.

Założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i jednym z trzech największych banków uniwersalnych w Polsce z ok. 200 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,5 mln klientów detalicznych. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony
w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA). 

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady. 


Reklama

Czytaj dalej