Partnerzy społeczni w Radzie Dialogu Społecznego popierają protest prywatnych mediów przeciwko zapowiadanemu przez rząd wprowadzeniu podatku od reklam.
Nowy podatek osłabi prywatne media w Polsce, może nawet zagrozi ich istnieniu, uderzy w najważniejsze źródło ich przychodu, czyli reklamę, ograniczy rozwój branży oraz pogorszy jej konkurencyjność.
Bez silnych, pluralistycznych mediów trudno sobie wyobrazić konstruktywny i efektywny dialog społeczny na temat kierunków rozwojowych państwa oraz kształtowania warunków pracy i prowadzenia biznesu. Bez różnorodnych
i niezależnych od władzy mediów trudno będzie prowadzić debatę publiczną opartą na faktach i różnorodnych argumentach.
Osłabienie mediów będzie zabójcze dla gospodarki, demokracji, wolności słowa, a także skutecznego dialogu społecznego. Stracą na tym wszyscy odbiorcy mediów w Polsce. Dlatego związkowcy i pracodawcy wspierają wolne media i wzywają rząd do wycofania się z pomysłu ich opodatkowania.
Pod stanowiskiem podpisali się: BCC, Konfederacja Lewiatan, Federacja Przedsiębiorców Polskich, ZPP, OPZZ, Pracodawcy RP, Związek Rzemiosła Polskiego i Forum Związków Zawodowych.