29 lipca po sesji na GPW spółka telekomunikacyjna Orange opublikowała wyniki finansowe za II kwartał 2020 r. Spółka uzyskała wyższe przychody niż przed rokiem. Rośnie też liczba klientów na usługi Orange.
29 lipca po zakończeniu sesji na GPW spółka Orange opublikowała wyniki finansowe za II kwartał 2020 r. Przychody wyniosły 2,83 mld zł wobec 2,76 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 2,5% rok do roku. Uzyskane przychody okazały się wyższe o 1,5% od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się przychodów w okolicach 2,79 mld zł.
Wynik EBITDA aL (po uwzględnianiu kosztów leasingu) wyniósł 728 mln zł w porównaniu do 662 mln zł rok wcześniej, co stanowi wzrost o 10% rdr. Zysk operacyjny był niższy o 21,6% niż przed rokiem i wyniósł 109 mln zł wobec 139 mln zł w II kwartale 2019 r.
Spółka zakończyła II kwartał zyskiem netto na poziomie 52 mln zł, tak samo jak rok wcześniej. Analitycy spodziewali się wyższego zysku – na poziomie 54,4 mln zł.
W II kwartale liczba klientów ofert konwergentnych wzrosła o 7,9% do poziomu 1,41 mln wobec 1,31 mln w analogicznym okresie poprzedniego roku. Liczba kart SIM wyniosła 15,49 mln w porównaniu do 14,96 mln rok wcześniej, co stanowi wzrost o 3,5%. Liczba stacjonarnych dostępów szerokopasmowych wzrosła o 2,2% do poziomu 2,64 mln wobec 2,58 mln przed rokiem, w tym liczba łącz światłowodowych wyniosła 608 tys. w porównaniu do 434 tys. rok wcześniej, co stanowi wzrost o 40,1% rdr. Liczba telefonów stacjonarnych spadła natomiast do niecałych 3 mln wobec 3,26 mln przed rokiem, co stanowi spadek o 8%.