• Odbierz prezent
Odzież (3,1% eksportu ogółem). Niemieccy konsumenci w dołku [kwartalnik eksportera]
fot. pexels.com

W 1q22 dynamika eksportu odzieży silnie spowalniła w porównaniu z solidnym wzrostem w 4q21, co mogło być efektem rosyjskiej agresji na Ukrainę i rosnących obaw związanych z rozwojem sytuacji międzynarodowej. Ponadto zakłócone łańcuchy dostaw w 2021 sprzyjały zwiększeniu zapasów towarów u odbiorców i mniejszemu zapotrzebowaniu w 1q22. Wycofanie się polskich firm z Rosji i Białorusi skutkowało wstrzymaniem wysyłki do sklepów w tych krajach.

Odzież (3,1% eksportu ogółem). Niemieccy konsumenci w dołku [kwartalnik eksportera] - 1

W kolejnych kwartałach 2022 głównym czynnikiem osłabiającym dynamikę eksportu odzieży będzie ograniczenie portfela zamówień hurtowni i sklepów, jako efekt mniejszego popytu na odzież za granicą. Rosnąca inflacja negatywnie wpływa również na nastroje konsumenckie w krajach europejskich, co najpewniej przełoży się na koszyk zakupowy konsumentów poprzez spadek zainteresowania zakupami towarów, które nie są dobrami pierwszej potrzeby.

Odzież (3,1% eksportu ogółem). Niemieccy konsumenci w dołku [kwartalnik eksportera] - 2

Według GfK nastroje niemieckich konsumentów spadły w lipcu’22 do poziomu niższego niż w trakcie pierwszej fali pandemii. Konsumenci dostrzegają znaczne ryzyko popadnięcia niemieckiej gospodarki w recesję, co może wpłynąć na pogorszenie sytuacji dochodowej gospodarstw domowych. Zaniepokojenie budzi również możliwość wystąpienia kolejnej fali zakażeń koronawirusem i przywrócenie części obostrzeń.

Odzież (3,1% eksportu ogółem). Niemieccy konsumenci w dołku [kwartalnik eksportera] - 3

 

 

***Materiał pochodzi z raportu Kwartalnik Eksportera. W cieniu wojny, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Autora możesz obserwować na LINKEDIN FACEBOOK TWITTER

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk