• Odbierz prezent
Odkrywanie kosmosu z WeirdFish. Kosmiczną podróż łazika Perseverance na Marsa śledzi cały świat!

Po kilku miesiącach lotu, na Czerwonej Planecie wyląduje dziś łazik Perseverance – najbardziej zaawansowany sprzęt robotyczny, jaki kiedykolwiek wystartował z Ziemi. Innowacyjny pojazd sprawdzi, czy na Marsie kiedykolwiek istniało życie. Wkrótce galaktyczną przestrzeń będzie można odkryć także w autorskiej produkcji studia WeirdFish. Niezależny producent gier wideo, którego specjalizacją są wysokiej jakości projekty typu Sandbox (otwarty świat) przygotowuje projekt, w którym gracz wyruszy w podróż w kierunku nieznanej planety.

- Misja łazika Perseverance to historyczne wydarzenie, dzięki któremu zwiększy się nasza wiedza o Czerwonej Planecie. Kosmos to miejsce, które kryje wiele niewiadomych. W naszej autorskiej grze, która we wczesnym dostępie, trafi do sprzedaży w połowie br., staraliśmy się odwzorować kosmiczną przestrzeń. Takie przedsięwzięcia jak misja Perseverance dostarcza nam wielu cennych informacji, które możemy przenieść do fabuły naszego projektu – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish SA.

Perseverance zbada, czy poza Ziemią, jest planeta, na której toczy się życie. Dzięki odpowiednim narzędziom, m.in. georadarowi pojazd dokona analizy warstwy skalnej pod powierzchnią, a urządzeniu MOXIE sprawdzi jaka może być wydajność wytwarzania tlenu z marsjańskiego atmosferycznego dwutlenku węgla.

W poszukiwaniu planety do zamieszkania już wkrótce wyruszą fani gier wideo, którzy zdecydują się poznać kosmiczną propozycję spółki WeirdFish. Podczas rozgrywki, której fabuła rozpocznie się na statku kosmicznym, będą musieli zadbać o siebie oraz swoich współtowarzyszy. Ich zadaniem będzie m.in. zdobywanie pożywienia, zbieranie potrzebnych surowców i usuwanie występujących awarii. Na ich drodze pojawią się także liczne przeszkody w postaci obcych, czarnych dziur i nie tylko. Eksploracja kosmosu w grze WeirdFish będzie dostępna w fazie wczesnego dostępu w połowie br.

Tytuł w pierwszym etapie będzie dostępny na PC, następnie zostanie dostosowany do wersji konsolowych. Szacowny budżet gry, wraz z działaniami marketingowymi, wynosi ok. 8 ml zł. Część kwoty pochodzi z przeprowadzonej przez spółkę prywatnej emisji akcji.

Wydaniem i promocją autorskiego tytułu WeirdFish zajmie się 505 Games, globalny wydawca i dystrybutor gier należący do koncernu Digital Bros. Biznesowy partner polskiego studia, w 2019 roku został uznany przez portal Metacritic za najlepszego wydawcę.

Model biznesowy WeirdFish zakłada prace z niewielkim zespołem wysokiej klasy doświadczonych specjalistów i współpracę z polskimi oraz zagranicznymi partnerami biznesowymi.

W 2021 roku spółka planuje debiut na NewConnect.

O spółce:

WeirdFish SA to działający w branży gier wideo niezależny producent gier na komputery osobiste i konsole. Spółka specjalizuje się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox. Firma powstała w 2019 roku w Warszawie z inicjatywy Marka Sobóla i Wiktora Szymańskiego, doświadczonych deweloperów, działających w branży od kilkunastu lat.

Zespół WeirdFish tworzy starannie dobrana grupa game developerów, których bogate doświadczenie przełożyło się na powstanie wielu rozpoznawalnych na całym świecie gier, m.in. Dead Island, n’aild, Mad Riders, Dead Island Riptide, Call of Juarez, Dying Light, Fim Speedway 2017.

W pierwszym półroczu 2021 roku spółka chce zadebiutować na rynku NewConnect. Zespół pracuje obecnie nad pierwszym autorskim projektem, który ma być dostępny na PC we wczesnym dostępie w połowie 2021 roku. Docelowo gra ukaże się także na konsolach.


Gaming. Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe dotyczące spółek gamingowych znajdujących się zarówno na rynku regulowanym GPW oraz NewConnet jak i spółek jeszcze nie notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk