Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31+0,01%
USD / PLN4,00+0,07%
CHF / PLN4,43+0,03%
GBP / PLN5,05+0,12%
EUR / USD1,08-0,05%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,62+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 232,81+1,87%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Notowania giełdowe. Zobacz wykres dnia - najwyższa w historii cena za ładunek węgla energetycznego!

Dom Maklerski BDM S.A. | 11:27 20 maj 2022
Notowania giełdowe. Zobacz wykres dnia - najwyższa w historii cena za ładunek węgla energetycznego! | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Czwartkowe notowania na GPW zakończyły się spadkami głównych indeksów. WIG20 przy obrotach sięgających 1,0 mld PLN stracił 1,4% i zatrzymał się na poziomie 1776,4 pkt. Tego dnia do najsłabszych polskich blue chipów należały takie podmioty jak: LPP (-6,7%), CCC (-5,4%) oraz Cyfrowy Polsat (-4,5%). Z drugiej strony znalazły się takie spółki jak: PGNiG (+4,8%), JSW (+2,2%) oraz KGHM (+2,0%). Również mWIG40 jak i sWIG80 zakończyły wczorajszą sesję spadkami zniżkując odpowiednio 1,5%/0,5%. Sektorowo najlepiej poradziło sobie wig-górnic. (+2,0%), natomiast najgorszym indeksem okazał się wig-odzież (-6,0%). Na szerokim rynku pozytywnie wyróżniły się akcje Bumechu, które urosły o 8,0% po informacji odnośnie aneksu spółki zależnej (Przedsiębiorstwo Górnicze „Silesia") do dwóch umów na sprzedaż węgla energetycznego, które zostały zawarte w 2018 i w 2019 roku, z krajową spółką, będącą częścią europejskiego koncernu energetycznego. Aneksy zwiększyły cenę sprzedaży surowca o ok. 44%.

Na europejskich parkietach dominował kolor czerwony, DAX poszedł w dół o 0,9%, CAC40 stracił 1,3%, a FTSE100 zakończył notowania ze zniżką na poziomie 1,8%. Czwartkowe notowania na Wall Street przyniosły kontynuację spadków. Tego dnia Dow Jones zniżkował o 0,8%, S&P500 finiszował 0,6% na minusie, a Nasdaq zamknął sesję ze stratą na poziomie 0,3%. Inwestorzy obawiają się spowolnienia gospodarczego, do którego mają się m.in. przyczynić podwyżki stóp procentowych. Podczas wczorajszych notowań negatywnie wyróżniły się walory producenta sprzętu sieciowego – Cisco Systems, które straciły 13,7% po obniżeniu przez spółkę prognoz odnośnie wzrostu przychodów w 2022r., czego przyczyną jest lockdown w Chinach oraz wojna na Ukrainie. Na rynku ropy kontrakty na WTI na czerwiec są wyceniane po 108,75 USD za baryłkę. W Azji, Shanghai Composite Index kończy notowania 1,1% na plusie, a Nikkei idzie w górę o 1,3%. Od samego rana kontrakty terminowe na DAX i na amerykańskie indeksy świecą się na zielono, co może zwiastować pozytywne otwarcie na GPW.

 

SKRÓT INFORMACJI ZE SPÓŁEK

  • GPW: Spółka w 1Q’22 wypracowała 38 mln PLN zysku netto na j.d. – powyżej konsensusu [tabela BDM];
  • Inter Cars: Zysk netto na j.d. w 1Q’22 wyniósł 115,8 mln PLN – poniżej konsensusu [tabela BDM];
  • Unimot: Spółka szacuje skorygowaną EBITDA w 1Q’22 na 85,1 mln PLN;
  • Atal: EBIT w 1Q’22 wyniósł 123,8 mln PLN, 40% powyżej konsensusu [tabela BDM];
  • Trakcja: Spółka utworzyła rezerwy na poczet 1Q’22, ma 62,2 mln PLN straty brutto;
  • Mirbud: Spółka szacuje, że w 1Q’22 miała 15 mln PLN zysku netto;
  • Apator: Spółka miała w 1Q’22 3,8 mln PLN straty netto, zgodnie z szacunkami;
  • CDRL: Spółka w 1Q’22 miała 8,6 mln PLN straty netto na j.d. wobec 3,1 mln PLN straty rok wcześniej;
  • Izostal: Spółka w 1Q’22 miała 4,2 mln PLN zysku netto (-23,1% r/r) – wyniki opublikowane w czwartek przed sesją;
  • PKO BP: Bank nie widzi obecnie sygnałów pogarszania się jakości portfela kredytowego;
  • PGNiG: Podsumowanie konferencji po wynikach 1Q’22 (19.05.2022);
  • PGE: Spółka wybuduje dwie farmy fotowoltaiczne w pobliżu kompleksu Turów;
  • PKN Orlen: Zarząd spółki zmienił propozycję daty dnia dywidendy;
  • LPP: Zarząd spółki podjął decyzję o sprzedaży rosyjskiej spółki RE Trading OOO konsorcjum chińskiemu;
  • CD Projekt: Spółka planuje wydanie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsole najnowszej generacji w 4Q’22;
  • Ciech: Podsumowanie konferencji po wynikach 1Q’22 (19.05.2022);
  • Neuca: Spółka zakłada dalszy wzrost marży brutto na sprzedaży;
  • Budimex: WZ spółki uchwaliło wypłatę dodatkowej dywidendy za '21 w kwocie 23,47 PLN na akcję;
  • Polenergia: Podsumowanie konferencji wynikowej za 1Q’22 (19.05.2022);
  • VRG: Podsumowanie konferencji po wynikach 1Q’22;
  • Ambra: Podsumowanie wywiadu dla PAP (19.05.2022);
  • IMC: Spółka do końca maja chce wyeksportować ok. 30 tys. ton kukurydzy do UE; szuka alternatywnych rynków zbytu;
  • Echo Investment: Spółka planuje za '21 łącznie 0,32 PLN dywidendy na akcję;
  • Amica: Zarząd spółki proponuje wypłatę 3,5 PLN dywidendy z zysku za 2021 r.;
  • Agora: Spółka uzgodniła z SFS Ventures wydłużenie opcji call na udziały Eurozet do końca czerwca;
  • Mangata Holding: Przychody spółki mogą w 2022 roku wzrosnąć do 1 mld PLN, inwestycje sięgną 60-85 mln PLN;
  • Mennica Polska: Spółka podpisała kontrakt o wartości 91,5 mln USD na budowę podmorskiego światłowodu;
  • STS: Grupa przedłużyła wyłączność na gry karciane BetGames w Polsce;
  • Brand 24: Podsumowanie konferencji wynikowej za 1Q’22 (19.05.2022);
  • Interferie: Polski Holding Hotelowy ogłasza przymusowy wykup akcji spółki po 8,71 PLN/szt;
  • DGA: Spółka chce wypłacić 0,4 PLN dywidendy na akcję za 2021 rok;
  • Odlewnie Polskie: Spółka wypłaci 0,4 PLN dywidendy na akcję;
  • Bloober Team (NC): Spółka rozwiązała umowę wydawniczą i ponownie nabył prawa do 'Layers of Fear 2'.

 

WYKRES DNIA

Reklama

Francuski EDF po raz czwarty w tym roku obniżył prognozy produkcji energii jądrowej, zmniejszając cele na 2022 rok z 295-315 TWh do 280-300 TWh (-16%). Na początku stycznia spółka zakładała produkcję 345 TWh energii. Niższa produkcja we Francji, która wytwarza ponad 60% energii z atomu, wynika ze stwierdzonych uszkodzeń (korozji naprężeniowej). Sytuacja powoduje znaczący wzrost popytu na gaz i węgiel w Europie. Argus podał, że w czwartek odnotowano najwyższą w historii cenę za ładunek węgla energetycznego, która wyniosła 442,50 USD/t. Ceny w Azji testują rekordy z marca (412 USD/t), a w Europie/RPA ok. 330 USD/t (Polska ok. 70 USD/t). Największy wzrost cen od wybuchu wojny notuje amerykański gaz (arbitraż i wzrost dostaw LNG) +86% (+12% europejski TTF) i węgiel kamienny (+74%). O ponad 40% wzrosły notowania pszenicy, a o 23% stali. Dwucyfrowe spadki zanotowały z kolei metale przemysłowe. Ponad 20% stracił Bitcoin.

Ceny węgla kamiennego Azja (czarny), RPA (czerwony) i Europa (niebieski) [USD/t]

Kontynuacja wyprzedaży na giełdach . Komentarz poranny, 20.04.2022 - 1

Kontynuacja wyprzedaży na giełdach . Komentarz poranny, 20.04.2022 - 1

Źródło: Dom Maklerski BDM S.A., TGE, Bloomberg

Surowce

    
 

Cena

1D

1W

MTD

YTD

1R

  

Ropa Brent [USD/bbl]

111,4

2,1%

3,6%

1,9%

43,2%

71,0%

  

Gaz USA HH [USD/MMBTu]

8,1

-3,6%

4,2%

11,3%

116,2%

175,8%

  

Gaz EU TTF 1M [EUR/MWh]

89,0

-3,9%

-15,2%

-9,6%

16,0%

294,7%

  

CO2 [EUR/t]

82,8

-1,7%

-5,7%

-1,5%

3,2%

67,1%

  

Węgiel ARA [USD/t]

332,0

0,9%

2,0%

4,0%

142,8%

295,2%

  

Miedź LME [USD/t]

9 460,5

2,3%

3,9%

-3,2%

-2,9%

-5,2%

  

Aluminium LME [USD/t]

2 896,5

2,0%

6,9%

-4,5%

3,2%

21,5%

  

Cynk LME [USD/t]

3 732,6

2,9%

5,5%

-10,1%

4,0%

27,8%

  

Ołów LME [USD/t]

2 058,5

0,8%

-1,0%

-8,9%

-11,9%

-5,3%

  

Stal HRC [USD/t]

1 377,0

-0,2%

-0,2%

-1,6%

-4,0%

-8,7%

  

Ruda żelaza [USD/t]

132,4

1,9%

1,7%

-12,2%

17,7%

-37,0%

  

Węgiel koksujący [USD/t]

487,8

-0,2%

0,6%

-6,5%

38,8%

256,9%

  

Złoto [USD/oz]

1 842,2

1,4%

1,1%

-2,9%

0,7%

-1,9%

  

Srebro [USD/oz]

21,9

2,3%

6,0%

-3,8%

-6,0%

-21,1%

  

Platyna [USD/oz]

962,3

2,6%

1,6%

2,4%

-0,7%

-19,8%

  

Pallad [USD/oz]

1 999,5

0,3%

7,5%

-13,3%

4,6%

-30,3%

  

Bitcoin USD

30 024,2

2,8%

5,2%

-21,7%

-35,2%

-25,1%

  

Pszenica [USd/bu]

1 191,5

-3,2%

1,4%

14,2%

54,6%

76,5%

  

Kukurydza [USd/bu]

776,5

-0,6%

-4,5%

-5,1%

30,9%

16,9%

  

Cukier ICE [USD/lb]

19,8

-0,3%

6,1%

3,2%

7,5%

25,4%

  

WIG20

Kontynuacja wyprzedaży na giełdach . Komentarz poranny, 20.04.2022 - 2

Kontynuacja wyprzedaży na giełdach . Komentarz poranny, 20.04.2022 - 2

Źródło: Bloomberg, Dom Maklerski BDM S.A.

S&P500

Reklama

Kontynuacja wyprzedaży na giełdach . Komentarz poranny, 20.04.2022 - 3

Kontynuacja wyprzedaży na giełdach . Komentarz poranny, 20.04.2022 - 3

Źródło: Bloomberg, Dom Maklerski BDM S.A.

Informacje o spółkach

GPW

Spółka opublikowała szacunkowe wyniki za 1Q’22.

Wybrane dane finansowe [mln PLN]

 

wyniki

kons.

różnica

r/r

q/q

      

Przychody

110,2

108

2,1%

-1,86%

3%

EBITDA

50,7

48,6

4,4%

-5,52%

-8%

EBIT

41

39,4

4,1%

-8,56%

-11%

zysk netto j.d.

38

35

8,6%

-1,68%

-8%

      

marża EBITDA

46,0%

45,0%

1,04

-1,78

-5,29

marża EBIT

37,2%

36,5%

0,73

-2,73

-5,56

marża netto

34,5%

32,4%

2,09

0,06

-3,98

Źródło: BDM, PAP

Zarząd i rada nadzorcza GPW wyraziły zgodę na nabycie 65,03% udziałów w Armenia Securities Exchange. Całkowita cena akcji AMX nabywanych przez GPW wynosić będzie 826,3 mln AMD i będzie płatna w dwóch transzach.

Inter Cars

Reklama

Spółka opublikowała wyniki za 1Q’22.

Wybrane dane finansowe [mln PLN]

 

wyniki

kons.

różnica

r/r

q/q

      

Przychody

3 243,3

3 219,8

0,7%

26,8%

-7,1%

EBITDA

196,2

233,9

-16,1%

5,9%

-40,3%

EBIT

160,5

202,1

-20,6%

4,8%

-45,4%

zysk netto j.d.

115,8

151,5

-23,6%

-0,3%

-48,7%

      

marża EBITDA

6,0%

7,3%

-1,22

-1,2

-3,37

marża EBIT

4,9%

6,3%

-1,33

-1,04

-3,47

marża netto

3,6%

4,7%

-1,14

-0,97

-2,9

Źródło: BDM, PAP

Reklama

Unimot

Spółka szacuje, że skorygowana EBITDA grupy w 1Q’22 wyniosła 85,1 mln PLN. Na początku kwietnia’22 Unimot szacował skorygowaną EBITDA w 1Q’22 na co najmniej 80 mln PLN. Ponadto spółka szacuje, że w 1Q’22 miała 2,4 mld PLN przychodów i 146,8 mln PLN EBITDA.

Atal

Spółka opublikowała raport za 1Q’22;

Wybrane dane finansowe vs. konsensus [mln PLN]

 

4Q'19

1Q'20

2Q'20

3Q'20

4Q'20

1Q'21

2Q'21

3Q'21

4Q'21

1Q'22

r/r

kons.

różnica

Przychody

301,4

185,8

269,9

215,4

496,3

287,4

364,3

378,8

648,7

406,4

41%

361

13%

Zysk brutto

56,3

37,9

45,6

48,5

105,5

65,6

93,0

102,8

192,1

133,1

103%

  

EBITDA

55,7

29,5

37,5

41,9

101,8

58,1

86,4

93,7

181,9

124,6

114%

89

40%

EBIT

54,7

28,9

37,1

41,3

101,2

57,4

85,6

92,8

181,2

123,8

116%

89

40%

Zysk netto

45,0

22,4

28,8

31,3

85,0

48,5

67,7

73,5

141,5

109,0

125%

70

56%

              

Marża brutto

19%

20%

17%

23%

21%

23%

26%

27%

30%

33%

   

Marża EBITDA

18%

16%

14%

19%

21%

20%

24%

25%

28%

31%

 

25%

 

Marża netto

15%

12%

11%

15%

17%

17%

19%

19%

22%

27%

   
              

OCF

87,9

-63,8

-23,1

8,5

133,9

72,7

147,0

164,2

366,5

215,4

174%

  

Dług netto

800,5

864,2

981,3

984,0

811,1

740,3

605,2

559,9

356,8

145,4

-56%

  

/EBITDA

5,40

7,33

7,12

5,98

3,85

3,09

2,10

1,65

0,85

0,30

   
              

Liczba sprzedanych mieszkań [szt.]

884

742

533

797

824

846

1220

1166

1039

754

   

r/r

 

5%

-41%

15%

-7%

14%

129%

46%

26%

-11%

   

Liczba przekazanych mieszkań [szt.]

671

473

767

543

1219

794

856

740

1316

719

   

r/r

 

-22%

145%

212%

82%

68%

12%

36%

8%

-9%

   
              

P/E

       

6,1

5,0

4,3

 

 

 

P/BV

       

1,6

1,4

1,3

 

 

 

Źródło: Spółka, BDM, PAP

Reklama

Trakcja

Spółka zdecydowała o utworzeniu rezerw na utratę wartości firmy i z tytułu aktualizacji budżetów kontraktów. Wpływ aktualizacji budżetów kontraktów na EBITDA i zysk brutto spółki w pierwszym kwartale 2022 roku był ujemny i wyniósł 20,7 mln PLN.

Wstępne szacunkowe wyniki grupy za 1Q’22 to: 272 mln PLN przychodów, 18,8 mln PLN straty brutto ze sprzedaży, 25,6 mln PLN ujemnej EBITDA oraz 62,2 mln PLN straty brutto.

Mirbud

Spółka szacuje, że w 1Q’22 miała 15 mln PLN zysku netto, 42 mln PLN zysku brutto ze sprzedaży i 502 mln PLN przychodów. W 1Q’21 Mirbud odnotował 27,5 mln PLN zysku netto, 38,4 mln PLN zysku brutto ze sprzedaży i 298,3 mln PLN przychodów.

Reklama

Apator

Spółka miała w 1Q’22 16,4 mln PLN EBITDA, 237,1 mln PLN przychodów oraz 3,8 mln PLN straty netto. Wyniki są zgodne z wcześniejszymi szacunkami.

CDRL

Spółka w 1Q’22 miała 97,9 mln PLN przychodów (+8% r/r), -0,6 mln PLN EBIT oraz 8,6 mln PLN straty netto na j.d. wobec 3,1 mln PLN straty rok wcześniej.

ED Invest

Reklama

Spółka w 1Q’22 miała 16,9 mln PLN przychodów (+13,9% r/r), 1,9 mln PLN EBIT (-55,8% r/r) oraz 1,1 mln PLN zysku netto wobec 3,9 mln PLN zysku rok wcześniej.

Capital Park

Spółka w 1Q’22 miała 27,4 mln PLN przychodów operacyjnych (+96,1% r/r), 42,2 mln PLN EBIT (+15,5% r/r) oraz 38,9 mln PLN zysku netto wobec 13,3 mln PLN zysku rok wcześniej.

PA Nova

Spółka w 1Q’22 miała 49,9 mln PLN przychodów (+74,8% r/r), 11,4 mln PLN EBIT (+62,2% r/r) oraz 5,5 mln PLN zysku netto (+30% r/r).

Reklama

OPTeam

Spółka w 1Q’22 miała 12,3 mln PLN przychodów (-26,6% r/r), -2,3 mln PLN EBIT oraz 2 mln PLN straty netto wobec 1,7 mln PLN zysku netto rok wcześniej.

Orzeł Biały

Spółka w 1Q’22 miała 207,4 mln PLN przychodów (+37,9% r/r), 44,2 mln PLN zysku brutto na sprzedaży (+85,7% r/r) oraz 30,9 mln PLN zysku netto (+110,5% r/r).

Digitree Group

Reklama

Spółka w 1Q’22 miała 17,8 mln PLN przychodów (+17,9% r/r), -0,3 mln PLN EBIT oraz 0,8 mln PLN straty netto na j.d. wobec 0,2 mln PLN straty rok wcześniej.

Izostal

Spółka w czwartek przed sesją opublikowała raport. W 1Q’22 miała 342,8 mln PLN przychodów (+34% r/r), 6,8 mln PLN EBIT (-12,6% r/r) oraz 4,2 mln PLN zysku netto (-23,1% r/r).

PKO BP

PKO BP nie widzi sygnałów pogarszania się jakości portfela kredytowego, bank nie obawia się obecnego poziomu stóp procentowych.

Reklama

Bank widzi możliwość dalszej poprawy wyników, ale dostrzega też szereg ryzyk geopolitycznych i regulacyjnych. Portfel kredytowy PKO BP zachowuje się dobrze i bank nie obserwuje realnych problemów u swoich klientów.

W 1Q’22 udział w sprzedaży przez PKO BP kredytów hipotecznych ze stałą stopą procentową osiągnął poziom 38%, a w samym marcu udział ten wynosił 53%.

PKO BP utrzymuje silną pozycję kapitałową i płynnościową, co stwarza solidne podstawy do dalszego finansowania rozwoju gospodarki.

PGNiG

Podsumowanie konferencji po wynikach za 1Q’22 (19.05.2022)

Reklama

Q&A:

- Komentarz do odcięcia gazu przez Gazprom w kontrakcie jamalskim ? W momencie wybuchu wojny spółka zaczęła zapełniać magazyny gazu (obecnie 90%). W maju rekordowe dostawy LNG przez Świnoujście i spółka wciąż kupuje gaz z Europy, z Niemiec. Pierwsze dostawy przez nowo otwarty GIPL z terminalu w Kłajpedzie. Na przyszły rok spółka ma dodatkowe opcje (np. Baltic Pipe od 10.22, ok. 40% przepustowości). Spółka jest przygotowana na uniezależnienie od Rosji. Nie będzie komentować cen;

- outlook na wyniki segmentu Obrotu ? Spółka nie spodziewa się spadku cen gazu, raczej utrzymania w rejonach 100 EUR/MWh. Różnice między ceną sprzedaży a zakupu gazu do detalu (taryfa) będą rekompensowane przez rząd;

- realna pozycja gotówkowa, bo przed zmiennością na gazie 5 mld PLN gotówki netto, a w ostatnich kwartałach ok. 20 mld PLN EBITDA ? Jaka jest tego konwersja na gotówkę ? Dług wynika z depozytów zabezpieczających transakcje zakupu gazu.

- dodatkowe opodatkowanie w upstream ? nie ma żadnych dyskusji o dodatkowym opodatkowaniu wydobycia w Polsce. Podatek jest zależny od cen gazu, a upstream w Norwegii nie przekłada się 1:1 w gotówkę przez opodatkowanie;

Reklama

- Jaki wolumen LNG po cenie amerykańskiej HH na 2023 rok ? Ponad 4 mld m3 z LNG, ponad 2 mld m3 zabezpieczone na HH; (Krystian Brymora).

Prasa:

- PGNIG chce w 2023 roku sprowadzić za pośrednictwem Baltic Pipe 4,5 mld m3 gazu (w tym 3 mld m3 z własnych źródeł), a w kolejnych latach stopniowo zwiększać wykorzystanie tego gazociągu - Robert Perkowski.

- PGNiG jest zainteresowane całą przepustowością planowanego pływającego terminalu gazu skroplonego (FSRU) w rejonie Gdańska (ok. 6,1 mld m3), Robert Perkowski.

PGE

Reklama

PGE Energia Odnawialna, spółka z grupy PGE, wybuduje na terenie powiatu zgorzeleckiego, w pobliżu kompleksu Turów, dwie jednomegawatowe farmy fotowoltaiczne PV Zawidów 1 i PV Zawidów 2. Instalacje powstaną do końca maja 2023 r., zostaną dofinansowane ze środków Unii Europejskiej.

PKN Orlen

Zarząd spółki, z uwagi na toczące się procesy inwestycyjne w Grupie Orlen, postanowił zmienić propozycję daty dnia dywidendy z 10 sierpnia na 27 lipca 2022 r. Termin wypłaty dywidendy, czyli 3 października, oraz proponowana kwota pozostają bez zmian.

LPP

Zarząd spółki na podstawie dokonanego przeglądu ofert i rozmów z potencjalnymi nabywcami podjął decyzję
o sprzedaży należącej do grupy zarejestrowanej w Rosji spółki RE Trading OOO konsorcjum chińskiemu. Konsekwencją zawartej transakcji będzie zakończenie działalności Grupy LPP na terytorium Rosji po 20 latach obecności na tym rynku.

Reklama

CD Projekt

Spółka, w oparciu o rekomendację osób zarządzających produkcją tytułu, planuje wydanie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsole najnowszej generacji w 4Q’22.

Orange

Orange Polska poszerza ofertę taniej marki. Pod brandem Nju, który ma około 1 mln użytkowników, oferowany będzie światłowód w niskiej cenie. Czy to nadal strategia „więcej za więcej”? – Parkiet

Ciech

Reklama

Podsumowanie konferencji po wynikach za 1Q’22 (19.05.2022) i nowej strategii do 2024 roku- 39 uczestników

- spółka nie przewiduje znaczących nakładów inwestycyjnych w kolejnych latach (400-450 mln PLN);

- spółka ma zabezpieczony koszt finansowania (z 2020/2021) i nie odczuwa negatywnych skutków wzrostu stóp procentowych;

- w 2Q’22 wyniki słabsze q/q, ale wciąż „bardzo dobre”, prognoza roczna podtrzymana;

- segment opakowań ma obecnie największe wyzwania, ciężko przekładać wzrosty kosztów na klientów, problemy z parafiną;

Reklama

- zarząd ocenia 1Q’22 jako historycznie dobry wynik, bez zdarzeń jednorazowych

- popyt na sodę bardzo wysoki, strukturalny deficyt (brak produktu z Chin);

- obecnie spółka pracuje nad operacjonalizacją strategii, szuka nowych rozwiązań w ograniczeniu paliwa piecowego i śladu węglowego;

Q&A:

- czy spółka zainteresowana przejmowaniem innych zakładów sodowych czy skupem akcji własnych ? Bardziej zainteresowana rynkiem amerykańskim niż europejskim. Przez pryzmat skupu akcji nie analizowała tego ruchu;

Reklama

- 131 tys. ton dodatkowych CO2 z CSR w Rumunii ? spółka uwzględniała to w prognozie na 2022 rok, ale to konserwatywna prognoza (te uprawnienia uwzględnione w niższej kwocie) biorąc pod uwagę obecną wartość tych uprawnień (54 mln PLN). Spółka dostaje uprawnienia zgodnie z prawem, ale to ostatnia transza. W kolejnych okresach tego nie będzie;

- EBITDA w sodzie lepsza w 2022 roku vs ok. 590 mln PLN w 2021? Jak to możliwe po słabszym wykonaniu 1Q’22 ? Rok temu prawie 50 mln PLN z tyt. sprzedaży uprawnień CO2 więc trzeba oczyścić bazę;

- różnica w FCFE ok. 200 mln PLN? koszt finansowania stały. Spółka zakłada gotówkowe obciążenie częścią postępowań podatkowych w (obrezerwowane);

- wpływ obecnego makro na ceny sody w 2023 roku ? Na razie udaje się przekonać klientów do przerzucania kosztów surowcowych. Istnieje strukturalny deficyt na rynku sody;

- marża w segmencie sodowym tylko 16% mimo prawie 60 EUR/t wzrostu cen q/q? Tymczasem presja na surowce w każdym kwartale coraz większa, a co z cenami sody ? Czy ta marża jest refrencyjna na dalszą część roku ? Co miesiąc nowe ceny, ta marża się unormuje w kolejnych kwartałach. Obecnie ceny sody zbliżają się do 400 EUR/t;

Reklama

- jaki wzrost kosztów węgla kamiennego ? W przypadku ARA wzrost cen 3-4x, w Polsce odbiorcy przemysłowi nawet 80% wzrostu, a spółka mówiła o 20%? Spółka ma kontrakty, nie kupuje węgla z Rosji. Liczy się ze wzrostem cen, ale pracuje z klientami, żeby te elementy uwzględnić w cenniku (energy charge). Spółka ma dostępność węgla;

- pytanie o gaz, w kontekście wyczerpania złóż w Niemczech w kwietniu’22 ? tak, wyczerpany gaz lokalny ale sytuacja podobna do Polski, klienci w pełni rozumieją wzrost cen surowców;

- co jest gł. driverem tego wzrostu EBITDA w nowej strategii do 900 mln PLN ? w poprzedniej strategii miała być to nowa inwestycja soli warzonej dająca ok. 25 mln EUR EBITDA, co średnio wyszło. Jak to teraz wynika ? Efektywność sodowa (innowacje, efektywność energetyczna) + nowa inwestycja w sól+ rozwój Agro;

- spółka chce być dywidendowa i przejmować. Pytanie z czego, bo zadłużenie jest relatywnie wysokie? Pytanie w kontekście 2 prób upoważnienia zarządu do emisji akcji ? Spółka może nawet przejąć biznes wartości 1 mld USD EV. Spółka jest w stanie w kilka dni zorganizować 1 mld gotówki i patrzy na duże cele. Potencjalne upoważnienie zarządu do emisji akcji nie miało na celu M&A;

- jaki poziom DN/EBITDA ? spółka nie chce łamać kowenantów (4x EBITDA);

Reklama

- najbardziej prawdopodobna inwestycja rozwojowa ? spółka nie widzi na horyzoncie dużych inwestycje, W tych 400-450 mln PLN duża część inwestycji w portfel produktów Agro;

- ryzyka prawne w Agro ? Są, ale Halvetic ma 2-krotnie obniżony poziom glifosatu. Niskie ryzyko, bo będzie szło w kierunku ograniczenia glifosatu a nie eliminacji; (Krystian Brymora)

Neuca

Spółka spodziewa się, że marża brutto na sprzedaży grupy dalej będzie rosła. Mimo rosnących kosztów, spółka nie zmienia wewnętrznych założeń finansowych na ten rok. Zarząd wierzy, że rosnąca marża brutto w istotny sposób zmityguje wzrost kosztów.

Neuca spodziewa się w kolejnych kwartałach 2022 roku 4-5% dynamiki wzrostu rynku hurtu aptecznego.

Reklama

Polenergia

Podsumowanie konferencji wynikowej za 1Q’22 (19.05.2022);

-Spółka wyprodukowała o 95 GWh więcej energii z farm wiatrowych niż rok wcześniej.

- Spółka nie ma ekspozycji na rynki wschodnie, z tego względu wojna na Ukrainie nie wpływa negatywnie na wyniki.

- Atmosfera inwestycyjna oraz regulacyjna w Polsce i UE w kontekście odejścia od rosyjskich paliw oraz transformacji energetycznej działa na korzyść Spółki.

Reklama

- Ceny zielonych certyfikatów spadają, Spółka analizuje sytuacje bardzo uważnie, ale jest w pełni zahegdowana.

- Przy obecnych cenach energii wpływ tańszych zielonych certyfikatów jest marginalnly.

- Spółka zwiększya przychody za MWh o 35% r/r, jest to rezultat wyższych cen energii. Cena została zabezpieczona pod koniec ’21/na poczatku ’22.

- Produktywność netto energii wiatrowej w Spółce wyniosła 43,3%, w Polsce średnia wynosiła 41,7%.

- Sprzedaż energii utrzymuje się na podobnym poziomie r/r. Dystrybucja energii wzrosła o 14% r/r, sprzedaż ciepła spadła o 8% r/r, a marża brutto na energii spadła o 11%.

Reklama

- EBITDA z segmentu gazu i czystych paliw spadła o 50% r/r do 6,9 mln PLN.

- EBITDA z segmentu sprzedaży i handlu wzrosła z 9 mln PLN w 1Q’21 do 71,5 mln PLN w 1Q’22. Wzrost Spółka zawdzięcza głównie dzieki sprzedaży do klientów strategicznych.

- Spółka mimo spłaty zadłużenia oraz dużych nakładów inwestycyjnych wygenerowała pozytywne przepływy pieniężne.

- Spółka zabezpieczyła 66% kredytów bankowych oraz 91% kredytów inwestycyjnych przed wzrostami stóp procentowych.

- Spółka konktynuuje rozwój farm wiatrowych onshore o łącznej mocy 205 MW, zamierza też zabezpieczyć nowe projekty.

Reklama

- 56 MW z fotowoltaiki jest w fazie przygotowania.

- CAPEX w segmencie dystrybucji ma wynieść 105 mln PLN.

Q&A

Pytanie o ceny energii i zielonych certyfikowatów w perspektywnie 2022.

Ceny energii zostały zakontraktowane i zahedgowane pod koniec ‘21/’22 roku.

Reklama

Czy są projekty które mogą przestać być rentowne ze względu na rosnące stopy procentowe? Czy możliwe są przejęcia takich projektów lub aktywów?

Na rynku obecnie są wysokie ceny energii, więc ciężko sobie wyobrazić nierentowne projekty. Obecnie nie da się stwierdzić, że pojawią się nierentowne projekty lub aktywa do przejęcia. Oczywiście Spółka na bierząco analizuje rynek również pod tym względem.

Pytanie o wpływ obecnego rynku na projekty offshorowe.

Ogólnie rynek jest bardzo pozytywnie nastawiony do tego typu inwestycji. Rynek elektrowni wiatrowych offshore ma być bardzo ważną częścią strategii energetycznej OZE.

Jaki jest podział projektów o mocy 700MW zaplanowanych na przyszłe lata?

Reklama

To portfolio projektów fotowoltaicznych, nie są w to wliczone projekty wiatrowe.

Czy przy obecnych poziomach CAPEX, stóp procentowych i obecnym sposobie indeksacji projekty offshore zapewniają wystarczający poziom rentowności?

Na tym etapie jest wiele scenariuszy które Spółka bierze pod uwagę. Wszystko oparte jest na analizach. Nie ma prostej odpowiedzni na to pytanie, ale przy obecnej sytuacji i przy obecnych zakładanych secnariuszach Spółka decyduje o kontynuacji projektów. (Kajetan Sroczyński)

Ambra

Podsumowanie wywiadu dla PAP:

Reklama

- Spółka spodziewa się dodatniej dynamiki przychodów zarówno w 4Q’21/22, jak i w całym roku obrotowym 2021/22, jednak będzie ona niższa niż odnotowana w ubiegłym. Grupa wprowadza w tym roku podwyżki cen swoich produktów i szacuje, że rynek wina w Polsce w 2022 r. czeka wzrost, ale wolniejszy niż w ostatnich latach.

- Wpływ na wyniki będzie miał m.in. termin świąt wielkanocnych, który przyczynił się do przesunięcia popytu na 4Q’21/22 kwartał z 3Q’21/22.

- Biorąc pod uwagę wyniki po trzech kwartałach - Ambra ma szansę na pokazanie wzrostów w całym roku obrotowym 2022/23.

- W tym roku niższa – w porównaniu do poprzednich lat – dynamika sprzedaży jest raczej pewna, ale nie należy się mimo to spodziewać gwałtownego pogorszenia sytuacji. Ambra cały czas obserwuje bardzo dobre dwucyfrowe dynamiki sprzedaży w swoich sklepach, gdzie proponuje produkty premium, jak i w segmencie HoReCa.

- Proces wprowadzania wyższych cen przez grupę odbywa się w różny sposób, w różnych terminach - w zależności od kanału dystrybucji.

Reklama

- Najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem grupy od dwóch lat są wina musujące, do czego szczególnie przyczyniła się rosnąca popularność prosecco. Zyskują także produkty bez- i niskoalkoholowe.

- Wzrost grupy będzie odbywał się głównie organicznie, a nie przez akwizycje, ale jednocześnie - zarząd monitoruje rynki pod względem szans inwestycyjnych i regularnie rozmawia z firmami, które potencjalnie mogłyby być celami przejęć.

Budimex

Walne zgromadzenie spółki podjęło uchwało ws. wypłaty pozostałej części dywidendy za 2021 r. w wysokości 23,47 PLN na akcję. Biorąc pod uwagę wypłaconą w październiku zaliczkę w kwocie 14,9 PLN, łączna dywidenda Budimeksu za 2021 r. wyniesie 38,37 PLN na akcję.

IMC

Reklama

Spółka stopniowo wznawia eksport i spodziewa się, że do końca maja’22 wyeksportuje do krajów Unii Europejskiej blisko 30 tys. ton kukurydzy. Z uwagi na blokadę ukraińskich portów grupa szuka alternatywnych rynków zbytu. IMC spodziewa się dość dobrego urodzaju ozimej pszenicy.

VRG

Podsumowanie konferencji wynikowej VRG po 1Q’22 (19.05.2022)

- w kwietniu dalsze zwiększanie trafficu w galeriach – wyższa sprzedaż w sieci stacjonarnej;

- 1Q sezonowo najsłabszy, w tym roku dodatkowy wpływ wojny;

Reklama

- każda marka poprawiła marżę brutto i EBIT r/r;

- przychody segmentu jubilerskiego były wyższe niż segmentu odzieżowego;

- sprzedaż/m2 +41,8% r/r;

- wzrost marży w segmencie odzieżowym spowodowany mniejszymi promocjami i niższym udziałem internetu;

Plany na 2022:

Reklama

- ekspozycja odzieży formalnej – garnitury, koszule, akcesoria i biżuteria ślubna;

- nowa ambasadorska kolekcja W.KRUK na Dzień Matki i Dzień Dziecka z Natalią Kukulską i jej córką;

- omnichannel – szerokie możliwości odbioru i zwrotu przesyłek, wszystkie marki z aplikacją mobilną, kontynuacja współpracy z Zalando;

- wzrost sieci sprzedaży o 6 sklepów (+9 w segmencie jubilerskim, -3 w segmencie odzieżowym);

- kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży, dalsza poprawa marży brutto i marży operacyjnej, bezpieczna sytuacja płynnościowa;

Reklama

- rekomendacja wypłaty dywidendy w ciągu kilku najbliższych dni.

Q&A:

- ujemny EBIT – plany redukcji kosztów? Segment jubilerski radzi sobie bardzo dobrze, segment odzieżowy odnotował stratę na poziomie 22 mln PLN – mniej odporny na zawirowania covid i związane z wojną; spółka skupia się na maksymalizowaniu sprzedaży i marży; koszty to obszar, który w dzisiejszych czasach jest i będzie pod presją, spółka stara się je optymalizować, stara się, aby wzrost kosztów był wolniejszy niż wzrost sprzedaży i marży;

- czy polityka dywidendowa jest zatwierdzona przez RN? Rada Nadzorcza nie ma obowiązku zatwierdzeniu takiego dokumentu, ale była ona konsultowana z Radą Nadzorczą i częścią akcjonariuszy reprezentowanych w RN;

- czy spółka będzie komunikować sprzedaż w połowie miesiąca? Nie, dzisiejsze spotkanie było okazją do podzielenia się taką wiadomością;

Reklama

- kiedy zarząd przedstawi strategię na kolejne lata? Strategia nie jest dokumentem, który istnieje w spółce, ale to nie znaczy, że spółka nie realizuje celów strategicznych; przykładem jest obszar wzrostu marży – jest to inicjatywa strategiczna i już realizowana; nad kolejnymi inicjatywami strategicznymi spółka pracuje;

- zakupy na kolejne sezony, inflacja producencka i terminowość dostaw? Spółka cyklicznie kontroluje terminowość dostaw, na tę chwilę przez zróżnicowanie rynków produkcyjnych oraz różne kanały dostaw dywersyfikuje zamówienia, aby zapewnić konieczne dostawy i aby były dostarczone pod piki sprzedażowe; poprzez dywersyfikację rynków spółka jest w stanie odpowiedzieć na podwyżki cen zakupu tak, aby klient nie był odpowiedzialny za te wzrosty poprzez wzrost cen sprzedaży; nie jest celem spółki obniżanie ceny zakupów przez obniżanie jakości, presję na marżę VRG już amortyzuje lepszym funkcjonowaniem w obszarze optymalizacji marż w poszczególnych kolekcjach, rabatów i upustów;

- rynek pracy i napływ uchodźców a presja płacowa? Na ten moment sytuacja nie uległa zmianie, presja płacowa cały czas występuje, pojawienie się pracowników z rynku ukraińskiego nie zmieniło tego; rotacja pracowników nie odbiega w istotny sposób od poziomów konkurencji;

- negocjacje ws. czynszów w galeriach? Negocjacje się zakończyły, porozumienia zawarte w trakcie pandemii trwają, rynek dość mocno się znormalizował.

Echo Investment

Reklama

Spółka ma wypłacić łącznie za 2021 rok 132,1 mln PLN dywidendy, czyli 0,32 PLN na akcję. Uwzględniając wypłaconą w grudniu zaliczkę na poczet dywidendy w kwocie 90,8 mln PLN (0,22 PLN na akcję), do podziału pozostałaby kwota 41,3 mln PLN (0,10 PLN na akcję).

Amica

Zarząd spółki rekomenduje przeznaczenie na wypłatę dywidendy 26,7 mln PLN z zysku wypracowanego w 2021 r., co daje 3,5 PLN dywidendy na akcję.

Agora

Spółka podpisała z większościowym wspólnikiem spółki Eurozet, tj. z SFS Ventures, aneks nr 2 do umowy wspólników z 20 lutego 2019 r. w zakresie przedłużenia do końca czerwca’22 terminu realizacji przez Agorę opcji call.

Reklama

Bowim

Nie ma kolejki po stal z Ukrainy. Dystrybutorzy testują dostawy z ogarniętego wojną kraju. Kontrakty w Ukrainie próbuje zawrzeć Bowim. Wielu mogą odstraszyć zatory logistyczne. – Puls Biznesu

Mangata

Przychody spółki mogą w 2022 roku sięgnąć 1 mld PLN wobec 791 mln PLN w 2021 roku. Tegoroczne inwestycje grupy zwiększą się do 60-85 mln PLN z 54 mln PLN w 2021 roku. Grupa w całym ’22 chciałaby utrzymać marże wygenerowane w 1Q’22.

Mennica Polska

Reklama

Spółka podpisała z Alcatel Submarine Networks, częścią koncernu Nokia, kontrakt o wartości 91,5 mln USD na budowę podmorskiego światłowodu. To część planowanego systemu łączącego Europę z Bliskim Wchodem. Kolejne umowy będą podpisywane wkrótce, a szacowany koszt całego projektu to 190 mln USD.

STS

Grupa przedłużyła umowę z TV Zaidimai Ltd., dzięki czemu pozostanie jedynym operatorem w Polsce z ofertą zakładów na symulowane gry karciane BetGames. Strony umowy uzgodniły również, że będą wspólnie pracować nad rozszerzeniem dotychczasowego portfolio gier.

Brand 24

Podsumowanie konferencji wynikowej za 1Q’22 (19.05.2022);

Reklama

- Poprawienie się wyników jest rezultatem zmiany polityki cenowej. Jest to przebudowany model planu abonamentowego oparty na złożonej analizie rynku,. Nie jest to zwykłe podniesienie cen.

- Zmiana polityki cenowej sprawiła, że ARPU wzrosło dla nowych klientów z 90 do 130 USD.

- Pewna grupa klientów ma stare umowy, lecz większość rozlicza się nowymi stawkami.

- Ruch na stronie zwiększył się o 15% r/r.

- Spółka nadal planuje kontynuację pracc nad cennikiem. Zarząd zastanawia się nad lekkim podniesieniem cen w przyszłym roku.

Reklama

- Spółka wprowadziła Telegram do Brand 24.

- W 1Q’22 Spółka poszerzyła zakres serwowania historycznych danych, oraz rozbudowała algorytm metryki Presence Score.

- W 2Q’22 planowana jest przebudowana zakładki ustawień projektu, nowa zakładka „mentions” oraz nowe funkcje dyskusji.

- Custom Reports wystartował w połowie ’21, osiągnął do końca roku 55 tys. PLN przychodu. W 1Q’22 Grupa za to podpisała nowe kontrakty o wartości 153 tys. PLN.

Q&A

Reklama

Pytanie o spadek udziału polskich klientów do 28%.

Spółka regularnie pozyskuje więcej nowych klientów zza granicy niż z Polski. Z tego powodu udział klientów z Polski zmniejsza się regularnie.

Kiedy wygaśnie zauważalny efekt zmiany cenników? Jaki mają Państwo plan na wzrost ARPU?

Głównym projektem związanym z polityką cenowa oprócz waloryzacji planowanej na końcówkę roku to duży projekt, który ma dostarczyć narzędzia do skutecznego egzekwowania limitu w abonamentach. W tej chwili Spółka nie zachęca wystarczająco do upsellu. Skuteczne wprowadzenie tego systemu pozwoli na zwiększenie ARPU.

Pytanie o plany zarządu na zwiększenie kapitalizacji.

Reklama

Zarząd skupia się na wynikach. Obecna cena akcji w porównaniu do ceny z IPO czy ze szczytów może nie być satysfakcjonująca, ale celem jest powrót do tych wycen. Według zarządu najlepszą strategią jest skupienie się na dobrych wynikach finansowych firmy.

Pytanie o kontynuację dobrych wyników w reszcie roku 2022. Czy jest do osiągnięcia 1 mln PLN przychodu z Custom Reports?

Bardzo mała szansa na 1 mln PLN, celujemy w setki tysięcy przychody w tym roku. Proces domknięcia sprzedaży trwa czasami 6 do 7 miesięcy. Jak w tym roku uda się jeszcze zakontraktować dużą współpracę to najpewniej przychód będzie zaksięgowany dopiero w przyszłym roku.

Pytanie o wzrost kosztów zarządu o prawie 20%.

W 1Q’21 koszty zarządu były najniższe w historii, więc jest to efekt bazy. Koszty w 1Q’21 były niższe o 20% w stosunku do 1Q’20. Wzrost 20% r/r w tym roku oznacza przywrócenie kosztów do normy.

Reklama

Czy w 2-4Q’22 możliwe jest powtórzenie zysku netto z 1Q’22, tj. 1,9 mln PLN zysku netto w całym ’22?

Jest to osiągalne, lecz obecnie przewidywane jest trochę mniej niż 1,9 mln PLN.

Ile % Spółka generuje kosztów rodzajowych w obcej walucie?

W walucie obcej ok. 10-15% kosztów. Koszty z np. reklam są generowane w USD. Ponad połowa kosztów to wynagrodzenia, mamy obecnie pracowników tylko w Polsce.

Pytanie o wzrost kosztów marketingu.

Reklama

90% wydatków reklamowych to Google Ads. W 1Q’21 nie było pieniędzy na marketing, w 1Q’22 mamy większe przychody wiec zwiększyliśmy wydatki. Te koszty są bardzo łatwe do ograniczenia, reklamy można wyłączyć praktycznie od razu.

Pytanie o współpracę z Semrush.

Dostęp do usługi dostała pierwsza grupa użytkowników i lada dzień Spółka spodziewa się pierwszego raportu. Semrush również bierze na siebie całą obsługę klienta. Przy przekonwertowaniu klienta na usługę Brand 24 pobiera prowizję. Nie ma w tej chwili benchmarków jak dobrze sprzedają się aplikacje w ramach marketplace Semrush. Jeśli dzięki projektowi firma osiągnie istotny przychód to zarząd ma zamiar otworzyć wydział odpowiedzialny za szukanie nowych partnerów do współpracy.

Pytanie o możliwość wymiany USD na PLN, czy to ma kształt umowy forward czy bardziej opcji?

Zaczęliśmy od forwardow oraz obecnie je posiadamy. Aczkolwiek już rozpoczęła się analiza innych produktów związanych z zarządzaniem ryzykiem walutowym, m.in. opcji. Analizujemy czy w naszym modelu by się to sprawdziło.

Reklama

Pytanie o formułę sprzedaży Custom Reports.

Zarówno od sztuki jak i plany abonamentowe, część raportów jest traktowana jak one offy np. jak ktoś potrzebuje pojedynczy raport. Priorytetem oczywiście są plany abonamentowe i raporty cykliczne. Spółka współpracuje z jednym z producentów aut elektrycznych, który odbiera raporty co tydzień. Sama usługa jest opłacona rocznie.

Czy przychody i klienci z platformy Semrush są już rozpoznani w raporcie?

Aplikacja ruszyła pod koniec marca, nie mamy na razie tych danych. Jesteśmy przed momentem odebrania wyników.

(Kajetan Sroczyński)

Reklama

Interferie

Polski Holding Hotelowy ogłasza przymusowy wykup 404.866 akcji spółki Interferie, stanowiących 2,78% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu. Cena wykupu wynosi 8,71 PLN za jedną akcję.

DGA

Zarząd spółki proponuje, by spółka wypłaciła z zysku za 2021 rok dywidendę w wysokości 405,3 tys. PLN, czyli 0,4 PLN na akcję.

Ferrum

Reklama

Łączna wartość obrotów realizowanych pomiędzy spółką a Liberty Commercial od listopada’21 wyniosła ok. 90,13 mln PLN netto. Największą transakcją był zakup przez Ferrum wyrobów stalowych (19.05.2022) o równowartości 29,4 mln PLN netto – umowa będzie zrealizowana w lipcu’22.

Spółka zawarła aneks do umowy zawartej z Gaz-System na wyprodukowanie, sprzedaż i dostarczenie izolowanych rur stalowych, zgodnie z którym wynagrodzenie spółki zwiększono do 41,8 mln EUR netto.

Odlewnie Polskie

Spółka wypłaci z zysku netto za 2021 rok 8,04 mln PLN dywidendy, co daje wypłatę na poziomie 0,40 PLN na jedną akcję.

Medicalgorith-mics

Reklama

Medicalgorithmics wciska reset. Spółka telemedyczna zapewnia, że po pozbyciu się amerykańskiego balastu odzyska pozytywne przepływy pieniężne i będzie mogła się rozwijać. – Puls Biznesu

Creotech Instruments (NC)

Spółka została wybrana jako podwykonawca Politechniki Wrocławskiej w projekcie, który będzie realizowany dla Europejskiej Agencji Kosmicznej. Budżet całego projektu wynosi 0,45 mln EUR netto, natomiast spółce przypada 0,15 mln EUR netto. Projekt będzie realizowany 15 miesięcy.

Bloober Team (NC)

Spółka rozwiązała za porozumieniem i zgodą obu stron umowę wydawniczą z Gun Media Holdings dotycząca wydania, marketingu i dystrybucji gry "Layers of Fear 2".

Reklama

M4B (NC)

Spółka zawarła z Żabka Polska umowę na dostawę kas samoobsługowych. Pierwsze zamówienie o wartości 1,3 mln PLN zostanie zrealizowane w 1H’22.

Pointpack (NC)

Spółka, jako kupujący, zawarła umowę sprzedaży 125 udziałów (ok. 51%) w P2A BOX oraz umowę inwestycyjną określającą zasady realizacji inwestycji. Cena sprzedaży udziałów jest równa ich wartości nominalnej. Spółka przejmie dotychczasowe zadłużenie podmiotu (do 30 mln PLN). Wartość przychodu z realizacji kontraktu na dostawę technologii, którego P2A BOX jest stroną, spółka szacuje na 240 mln PLN.

OZE

Reklama

Wiatr chłodzący ceny prądu czeka na ustawę. Lądowe farmy wiatrowe mogą uśmierzyć ból polskich konsumentów energii elektrycznej. Badania wskazują, że ceny prądu są niższe, kiedy wiatru jest więcej. – Rzeczpospolita

Handel

Wskaźnik odwiedzalności centrów handlowych w kwietniu’22 był o 2,5% wyższy niż w kwietniu’19, przed pandemią – Polska Rada Centrów Handlowych.

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Dom Maklerski BDM S.A. null

Dom Maklerski BDM S.A.

Dom Maklerski BDM S.A. to broker o ugruntowanej pozycji, funkcjonujący na rynku kapitałowym od 1993 roku. Jest podmiotem licencjonowanym działającym na podstawie zezwoleń Komisji Nadzoru Finansowego świadczącym usługi m.in. w następujących segmentach rynku:działalność brokerska, zarządzanie portfelami inwestycyjnymi, bankowość inwestycyjna, doradztwo inwestycyjne, usługi analityczne, usługi doradcze.

Autora możesz obserwować na LINKEDIN 


Reklama

Czytaj dalej