Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,30-0,20%
USD / PLN3,98-0,29%
CHF / PLN4,42-0,27%
GBP / PLN5,03-0,17%
EUR / USD1,08+0,08%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Notowania giełdowe. Sprawdź wykres dnia - zawirowania na notowaniach akcji Inpostu - blisko 80% przecena ...i mocne odbicie!

Dom Maklerski BDM S.A. | 09:34 29 marzec 2022
Notowania giełdowe. Sprawdź wykres dnia - zawirowania na notowaniach akcji Inpostu - blisko 80% przecena ...i mocne odbicie! | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Poniedziałek okazał się bardzo spokojnym dniem na giełdzie z lekką dawką optymizmu. Nie tylko polskiej, ale i światowej. Na rodzimym rynku WIG 20 zakończył sesję wzrostem o 0,4%, sWIG80 urósł o 0,8%, a szeroki rynek WIG wzrósł o 0,3%. Z głównych indeksów stracił tylko mWIG40 (-0,2%). Obroty wyniosły 1,3 mld PLN, z czego 1,1 mld przypadło na blue chipy. W ujęciu sektorowym zyskało 5 z 14 indeksów, najmocniej WIG Górnictwo (+2,8%), WIG Odzież (+1,8%) oraz WIG Spożywczy (+1,4%). Jedynym sektorem który stracił ponad 1% był WIG Media.

Na zachodzie Starego Kontynentu panowała atmosfera podobna jak w kraju. Euro Stoxx 50 wzrósł o 0,5%, DAX urósł o 0,8%, CAC 40 zwyżkował o 0,5%. Z większych indeksów spadł jedynie FTSE (-0,1%). Za oceanem najmocniej wzrósł Nasdaq (+1,3%). S&P 500 (+0,7%) oraz Dow Jones Industrial (+0,3%) zanotowały wzrosty bardzo podobne do indeksów europejskich. Wczoraj bardzo mocno straciła Ropa. Odmiana Brent jest obecnie notowana w okolicach 108 USD/bbl. Bitcoin wrócił na poziom powyżej 47 tys. USD.

Złotówka nadal utrzymuje poziom 4,69 za EUR oraz 4,27 za USD. Konflikt na Ukrainie trwa już ponad miesiąc, nadal pozostaje on głównym tematem wśród inwestorów. Dzisiaj maj odbyć się kolejna tura rozmów pokojowych w Turcji. Obok konfliktu drugoplanowym tematem jest nadal przyszła polityka FED i możliwe jej skutki. Dzisiaj wystąpienie szefa FED z Nowego Jorku (John Williams) oraz Filadelfii (Patrick Harker). W kraju o godzinie 9:00 podany zostanie wskaźnik rynku pracy według BIEC. Wtorek rozpoczyna się ponownie lekkim optymizmem, kontrakty futures na DAX zyskują o poranku +0,8%.

 

SKRÓT INFORMACJI ZE SPÓŁEK

  • Kernel: wyniki za kalendarzowy 4Q’21 powyżej konsensusu. Spółka informuje o niewielkich zniszczeniach wojennych i przygotowuje się do wiosennych zasiewów [tabela BDM]
  • Cognor: Finalne wyniki za 4Q’21: zgodne ze wstępnymi, zarząd chce wypłacić dywidendę zgodnie z polityką, ale (podobnie jak rok temu) wstrzymał się od rekomendacji (neutralne) [komentarz BDM]
  • Huuuge Games: Spółka w 4Q’21 miała 20,7 mln USD skoryg. EBITDA – lekko pozytywne [komentarz BDM];
  • Answear: Spółka w 4Q’21 miała 11,0 mln PLN zysku netto [tabela BDM];
  • Mennica Polska: Spółka w 2021 r. miała 87,0 mln PLN zysku netto n.j.d.;
  • Braster: Spółka miał szacunkowo 5,9 mln PLN straty netto w 2021 roku;
  • Enea/Bogdanka: Podsumowanie konferencji po wynikach za 4Q’21 [komentarz BDM]
  • Forte: Reorganizacja zakładu w Białymstoku i zacieśnienie współpracy z producentem mebli tapicerowanych- neutralne [komentarz BDM];
  • R22: Podsumowanie konferencji wynikowej po wynikach za 4Q’21 (28.03.2022 r.);
  • CDRL: Podsumowanie konferencji wynikowej po 4Q’21;
  • Asbis: Akcjonariusze Asbis zdecydowali o zwiększeniu liczby akcji w buy-backu do 2 mln sztuk; obniżono minimalną cenę akcji w skupie do 1 PLN;
  • Pure Biologics: Spółka ma umowę z podwykonawcą na badanie przedkliniczne projektu PB004;
  • Pekabex: Spółka rozpoczęła działalność w Częstochowie, planuje dwie hale i inwestycję mieszkaniową;
  • Atal: Spółka wprowadziła do oferty 102 mieszkania w ramach inwestycji Nowe Miasto Polesie w Łodzi;
  • Budimex: Oferta Budimeksu za 199,9 mln PLN netto najwyżej oceniona w przetargu na drogę w śląskim;
  • Mo-Bruk: Spółka rozważa wejście w nowy segment działalności, który umożliwi ekspansję zagraniczną;
  • JSW: Spółka planuje zasilenie funduszu stabilizacyjnego na przełomie kwietnia i maja;
  • Agora: Spółka ma term sheet z Santander BP dot. kredytów o łącznej wartości do 67 mln PLN;
  • Atrem: Spółka chce wypłacić 0,66 PLN dywidendy na akcję z zysku 2021 roku;
  • Global Cosmed: Strategia Zrównoważonego Rozwoju ma dać m.in. niższe koszty operacyjne;
  • Auto Partner: Spółka rekomenduje 0,15 PLN dywidendy na akcję za 2021 r.;
  • Capital Park: Spółka przygotowuje kolejne projekty deweloperskie o charakterze 'miastotwórczym';
  • Kredyt Inkaso: Spółka przydzieliła obligacje serii J1 o łącznej wartości 55,8 mln PLN;
  • Unibep: Spółka ma umowę na rozbudowę hali magazynowo-produkcyjnej w Mszczonowie za 164 mln PLN;
  • CPD: Spółka zamierza skupić do 2.957.944 akcji własnych po cenie nie wyższej niż 23,7 PLN za sztukę;
  • Boryszew: Spółka zależna Boryszewa ma przedwstępną umowę sprzedaży nieruchomości za 95 mln PLN.
Reklama

 

WYKRES DNIA

Po blisko -80% przecenie w nieco ponad pół roku akcje InPost odbijają o ok. 20%. Katalizatorem do większej korekty okazał się sobotni artykuł Bloomberga o potencjalnym zainteresowaniu przejęciem przez fundusz CVC Capital Partners. InPost zaprzecza. Na fali spekulacji zyskują też notowania Allegro (+4,6%). InPost obecnie wyceniany jest na 16x P/E’22 i 7,7x EV/EBOTDA’22. Allegro odpowiednio na 29x P/E i 16,8x EV/EBITDA.

InPost daily

Kolejny dzień z małą zmiennością na indeksach. Komentarz poranny, 29.02.2022 - 1

Kolejny dzień z małą zmiennością na indeksach. Komentarz poranny, 29.02.2022 - 1

Źródło: Dom Maklerski BDM S.A. Bloomberg

Surowce

    
 

Cena

1D

1W

MTD

YTD

1R

  

Ropa Brent [USD/bbl]

110,7

-8,2%

-4,3%

9,6%

42,3%

70,4%

  

Gaz USA HH [USD/MMBTu]

5,5

-1,6%

11,9%

24,5%

47,0%

112,0%

  

Gaz EU TTF 1M [EUR/MWh]

109,0

11,2%

14,1%

11,8%

42,0%

481,3%

  

CO2 [EUR/t]

80,6

3,0%

3,4%

-1,5%

0,5%

93,5%

  

Węgiel ARA [USD/t]

270,0

-17,0%

-14,3%

6,0%

97,4%

294,4%

  

Miedź LME [USD/t]

10 341,0

0,9%

0,5%

4,3%

6,2%

15,3%

  

Aluminium LME [USD/t]

3 593,0

0,0%

2,4%

6,1%

28,0%

57,9%

  

Cynk LME [USD/t]

4 098,5

0,6%

3,8%

11,1%

14,2%

45,5%

  

Ołów LME [USD/t]

2 377,5

1,0%

6,1%

-0,5%

1,7%

23,3%

  

Stal HRC [USD/t]

1 120,0

-0,3%

-1,3%

6,1%

-22,0%

-11,9%

  

Ruda żelaza [USD/t]

150,3

0,1%

0,0%

5,8%

33,6%

-9,9%

  

Węgiel koksujący [USD/t]

488,3

2,1%

-14,4%

8,9%

38,9%

333,4%

  

Złoto [USD/oz]

1 922,1

-1,8%

-0,7%

0,7%

5,1%

12,3%

  

Srebro [USD/oz]

24,9

-2,6%

-1,4%

1,7%

6,6%

0,8%

  

Platyna [USD/oz]

986,6

-1,9%

-5,2%

-5,8%

1,8%

-16,3%

  

Pallad [USD/oz]

2 238,5

-6,4%

-11,6%

-10,5%

17,1%

-16,2%

  

Bitcoin USD

47 616,4

6,8%

15,8%

14,3%

2,8%

-16,8%

  

Pszenica [USd/bu]

1 052,5

-4,5%

-6,0%

13,4%

36,6%

70,7%

  

Kukurydza [USd/bu]

743,8

-1,4%

-1,7%

6,6%

25,4%

36,0%

  

Cukier ICE [USD/lb]

19,6

-0,1%

1,6%

10,7%

5,3%

34,8%

  

WIG20

Kolejny dzień z małą zmiennością na indeksach. Komentarz poranny, 29.02.2022 - 2

Kolejny dzień z małą zmiennością na indeksach. Komentarz poranny, 29.02.2022 - 2

Źródło: Bloomberg, Dom Maklerski BDM S.A.

Reklama

S&P500

Kolejny dzień z małą zmiennością na indeksach. Komentarz poranny, 29.02.2022 - 3

Kolejny dzień z małą zmiennością na indeksach. Komentarz poranny, 29.02.2022 - 3

Źródło: Bloomberg, Dom Maklerski BDM S.A.

Informacje o spółkach

Kernel

Spółka opublikowała raport za 2Q’21/22 (kalendarzowy 4Q’21)

Reklama

Wojna na Ukrainie: Głównym priorytetem Grupy jest bezpieczeństwo i ochrona jej pracowników i ich rodzin. Procesy biznesowe zostały zreorganizowane w celu dostosowania się do istniejących wyzwań i zapewnienia ciągłości działalności Grupy. Kluczowi pracownicy Grupy oraz kadra kierownicza najwyższego szczebla nadal pracują, ale zdalnie. Około 850 pracowników wstąpiło w szeregi ukraińskich sił zbrojnych i obrony terytorialnej.

W wyniku wspomnianych wydarzeń zniszczeniu uległy aktywa Grupy o wartości bilansowej 0,6 mln USD, a dwa zakłady przetwórstwa słonecznika w Wowczańsku i Prykołotnem oraz silosy o wartości 49 mln USD znajdują się obecnie na terytoriach niekontrolowanych. Aktywa te nie są w znacznym stopniu uszkodzone, co uniemożliwiałoby ich przyszłe wykorzystanie. Żaden z krytycznych obiektów lub infrastruktury Grupy nie doznał znaczących szkód. Grupa ubezpieczyła niektóre ze swoich kluczowych środków trwałych od ryzyka wojny, ale na około 28% ich wartości księgowej. Zakład przetwórstwa słonecznika w Połtawie kontynuuje działalność, natomiast działalność pozostałych trzech zakładów jest tymczasowo zawieszona ze względów bezpieczeństwa. Wszystkie zapasy Grupy są w dobrym stanie i są bezpiecznie przechowywane. Zapasy o wartości 182 mln USD znajdują się na tymczasowo zajmowanych powierzchniach.

Kernel zamierza przeprowadzić wiosenną kampanię siewną na 334 tys. hektarów, oprócz 88 tys. hektarów, na których już prowadzone są uprawy ozime, z całkowitego banku ziemi o powierzchni 494 tys. hektarów. Grupa zabezpieczyła zdecydowaną większość środków do produkcji roślinnej (nasiona, nawozy, środki ochrony roślin i inne), niezbędnych w sezonie siewnym, a także przygotowała odpowiedni transport i sprzęt oraz przydzieliła potrzebne zasoby ludzkie. Pracownicy fizyczni są w stanie gotowości do rozpoczęcia wiosennej kampanii siewnej w regionach kontrolowanych przez Ukrainę i niedotkniętych działaniami wojennymi.

Wkroczenie wojsk rosyjskich na terytorium Ukrainy zmniejszyło powierzchnię dostępną dla wiosennych zasiewów o 39% do 4,7 mln ha. Dodatkowym ryzykiem dla kampanii siewnej jest brak nasion, nawozów mineralnych i innych potrzebnych do uprawy roślin, co w przyszłości może wpłynąć na spadek plonów. W konsekwencji, zmniejszenie wielkości przyszłych zbiorów może prowadzić do zmian cen i dostępności żywności na poziomie globalnym, ponieważ w zeszłym roku Ukraina miała 14% udziału w światowym rynku kukurydzy, oleju słonecznikowego i innych produktów żywnościowych.

Wybrane dane finansowe [mln USD]

kalendarzowy

IVQ'19

IQ'20

IIQ'20

IIIQ'20

IVQ'20

IQ'21

IIQ'21

IIIQ'21

IVQ'21

 

IVQ'21 Bloom

różnica

obrotowy

Q22020

Q32020

Q42020

Q12021

Q22021

Q32021

Q42021

Q12022

Q22022

r/r

Q22022 Bloom

Przychody

1 032,4

1 041,5

1 183,1

940,3

1 326,7

1 729,2

1 650,8

1 343,0

1 882,3

41,9%

1 503,0

25%

Olej słonecznikowy

365,0

375,2

510,6

293,5

486,0

520,5

447,0

365,0

667,0

37,2%

  

Zboże

882,0

891,7

961,4

810,9

1 107,0

1 513,5

1 477,7

1 130,0

1 648,0

48,9%

  

Rolnictwo

188,0

171,9

109,7

89,5

213,0

127,7

226,8

146,0

277,0

30,0%

  

Cukier i niekontynuowana

            

inne, wyłączenia

-402,6

-397,4

-398,6

-253,6

-479,3

-432,4

-500,7

-298,0

-709,7

   

Zysk brutto ze sprzedaży

116,8

107,7

136,7

283,8

272,4

111,3

235,4

330,0

346,2

27,1%

  

EBITDA

109,3

104,0

123,2

290,0

269,0

111,0

259,0

315,4

293,0

8,9%

235,0

25%

Zmiana aktywów biologicznych

10,3

-41,8

-23,4

106,7

21,6

-58,4

63,1

84,6

26,9

25,0%

  

EBITDA adj.

99,0

145,8

146,6

183,2

247,4

169,4

195,9

230,8

266,1

7,5%

  

EBITDA ad. Bez MSSF16 (porównywalna)

85,7

136,8

125,4

142,3

239,4

218,4

132,9

     

Olej słonecznikowy

39,3

26,0

64,5

30,9

24,0

7,0

-5,9

14,7

59,0

145,8%

  

Zboże

60,6

65,0

55,0

111,3

161,0

122,0

101,7

117,2

128,0

-20,5%

  

Rolnictwo

18,7

25,0

32,0

160,5

107,0

3,0

190,5

206,9

153,0

43,0%

  

Cukier i niekontynuowana

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

   

inne, wyłączenia

-9,3

-12,0

-28,3

-12,7

-23,0

-21,0

-27,3

-23,4

-47,0

   

EBIT

79,4

79,0

96,1

266,0

236,9

83,9

225,4

282,0

251,0

5,9%

  

Wynik netto

41,0

-24,9

42,5

204,1

127,9

15,8

164,9

210,8

190,0

48,6%

173,0

10%

             

Marża EBITDA

10,6%

10,0%

10,4%

30,8%

20,3%

6,4%

15,7%

23,5%

15,6%

   

Olej słonecznikowy

10,8%

6,9%

12,6%

10,5%

4,9%

1,3%

-1,3%

4,0%

8,8%

   

Zboże

6,9%

7,3%

5,7%

13,7%

14,5%

8,1%

6,9%

10,4%

7,8%

   

Rolnictwo

9,9%

14,5%

29,1%

179,3%

50,2%

2,3%

84,0%

141,7%

55,2%

   

Cukier i niekontynuowana

            

inne, wyłączenia

            
             

Dług netto

1 644,0

1 334,0

980,0

1 017,0

1 644,0

1 073,3

836,0

1 014,0

1 551,0

-5,7%

  

/EBITDA

5,0

3,5

2,2

1,6

2,1

1,4

0,9

1,1

1,6

-24,2%

  

Dług netto bez MSSF16

1 352,5

1 058,0

670,0

722,0

1 357,0

786,3

536,0

697,0

    

BV

1 501,5

1 296,0

1 493,0

1 636,0

1 713,2

1 834,1

2 082,7

2 137,0

2 340,3

36,6%

  
             

P/E 12m

      

1,2

1,2

1,1

   

EV/EBITDA 12m

      

1,6

1,7

2,2

   

EV/EBITDA adj. 12m

      

1,8

1,9

2,5

   

P/BV

      

0,3

0,3

0,3

   

Źródło: BDM, spółka

Cognor

Spółka opublikowała finalne wyniki za 4Q’21.

Reklama

Komentarz BDM: wyniki zgodne ze wstępnymi. Więcej w Komentarzu Analityka

Huuuge Games

Spółka opublikowała wyniki za 4Q’21

Wyniki za 4Q’2021 [mln USD]

 

4Q'20

4Q'21

zmiana r/r

4Q'21P BDM

odchyl.

4Q'21P kons.

odchyl.

2020

2021

zmiana r/r

Przychody

89,2

88,5

-0,8%

89,1

-0,7%

89,1

-0,7%

332,7

373,7

12,3%

Zysk (strata) brutto ze sprzedaży

62,9

62,7

-0,2%

62,9

-0,3%

-

-

233,1

264,1

13,3%

EBITDA

1,5

18,1

-

15,4

17,4%

-

-

53,5

52,6

-1,7%

EBITDA skoryg.

3,1

20,7

-

19,4

6,8%

19,2

8,0%

57,3

64,4

12,4%

EBIT

0,1

15,6

-

13,1

19,1%

12,8

21,5%

50,2

44,6

-11,2%

Zysk (strata) brutto

-108,2

14,5

-

13,1

11,3%

-

-

-76,2

-1,0

-98,7%

Zysk (strata) netto

-107,4

11,4

-

10,6

7,5%

10,6

7,3%

-82,6

-9,7

-88,3%

Zysk (strata) netto skoryg.

2,1

14,0

-

14,6

-3,9%

-

-

48,1

41,1

-14,6%

    

 

 

  

 

 

 

Marża EBITDA

1,7%

20,4%

 

17,3%

 

-

 

16,1%

14,1%

 

Marża EBITDA skoryg.

3,4%

23,4%

 

21,8%

 

16,5%

 

17,2%

17,2%

 

Marża EBIT

0,1%

17,6%

 

14,7%

 

14,4%

 

15,1%

11,9%

 

Marża zysku netto

-120,4%

12,9%

 

11,9%

 

11,9%

 

-24,8%

-2,6%

 

Marża zysku netto skoryg.

2,3%

15,8%

 

16,4%

 

-

 

14,5%

11,0%

 

Reklama

Źródło: Dom Maklerski BDM S.A., spółka

Więcej w Komentarzu Analityka

Answear

Spółka opublikowała wyniki za 4Q’21

Wyniki za 4Q’2021 [mln PLN]

 

wyniki

kons.

różnica

r/r

q/q

YTD 2021

       

Przychody

259,1

239,2

8,3%

77,5%

67,4%

683,5

EBITDA

18,6

15,6

19,0%

56,1%

85,1%

46,3

EBIT

16,0

13,0

22,7%

59,9%

109,8%

36,4

zysk netto

11,0

8,9

24,4%

163,2%

255,7%

22,9

       

marża EBITDA

7,2%

6,5%

0,7

-1,0

0,7

6,8%

marża EBIT

6,2%

31,9%

-25,8

-0,7

1,3

5,3%

marża netto

4,3%

21,2%

-1617,0

1,4

2,3

3,4%

Reklama

Źródło: BDM, spółka

Mennica Polska

Spółka w 2021 r, miała 1,3 mld PLN przychodów, 88,4 mln PLN EBIT oraz 87,0 mln PLN zysku netto n.j.d.

Skarbiec Holding

Spółka w 1H’21/22 roku obrotowego miała 63,2 mln PLN przychodów, 17,9 mln PLN EBIT oraz 13,6 mln PLN zysku netto n.j.d.

Reklama

Braster

Braster w restrukturyzacji wypracował 5,9 mln PLN straty netto przy 436 tys. PLN przychodów w 2021 r. - szacunkowe dane.

Forte

RN Spółki wyraziła zgodę na przeprowadzenie reorganizacji Spółki polegającej na przejściu części zakładu pracy, tj. części fabryki mebli w Białymstoku na nowego pracodawcę, tj. na PHU "SPECIFIC" Paweł Ściesiński z siedzibą w Supraślu. Dokonując reorganizacji Oddziału w Białymstoku, Spółka planuje zacieśnić współpracę z podmiotem przejmującym część zakładu pracy oraz dostosować aktualną ofertę produktową do oczekiwań swoich klientów.

PHU SPECIFIC jest producentem mebli tapicerowanych, produkującym na rynek krajowy oraz na rynki zagraniczne, m.in. łóżka pod marką NEW DESIGN, z którym dotychczas Emitent kooperuje w zakresie dostaw wytwarzanych przez PHU SPECIFIC produktów. Spółka informuje, że w najbliższym czasie planuje zaangażować się kapitałowo w podmiot, który powstanie w wyniku przekształcenia się PHU SPECIFIC w spółkę prawa handlowego. Realizacja planowanych działań pozwoli obydwu podmiotom na uzyskanie efektu synergii w zakresie komplementarności oferty, optymalizacji dostaw, a także optymalnego wykorzystania mocy produkcyjnych i zasobów ludzkich.

Reklama

Komentarz BDM: spółka SPECIFIC z Supraśla dotychczas była dostawcą Forte w zakresie elementów tapicerowanych. W 2021 roku osiągnęła ok. 90 mln PLN przychodów przy ponad 1,3 mld PLN sprzedaży Forte. Na podstawie umowy Forte wynajmie część zakładu produkcyjnego w Białymstoku w celu zwiększenia zdolności produkcyjnych i zacieśnienia współpracy. Docelowo ma zaangażować się kapitałowo w nowy podmiot, ale nie powinna to być duża skala inwestycji. (Krystian Brymora)

Pure Biologics

Pure Biologics zawarł z amerykańską firmą świadczącą usługi badań na zwierzętach umowę na przeprowadzenie badań przedklinicznych w ramach projektu PB004. PB004 jest jednym z kluczowych projektów spółki, który dotyczy koncepcji terapeutycznej leczenia guzów litych i białaczki. Badanie ma rozpocząć się na początku maja 2022 r., a oczekiwany czas trwania to około dwa miesiące.

Enea,

Bogdanka

Reklama

Podsumowanie konferencji po wynikach za 4Q’21 (28.03.2022)

- plan produkcji węgla w 2022 roku to 9,5 mln ton;

Q&A:

- rekordowo wysokie marże na wytwarzaniu energii w końcówce 2021 roku (raport Instrat) ?

Raport opiera się na fałszywych założeniach, m.in. że cała sprzedaż dokonywana jest w transakcjach spotowych ?

Reklama

- Kiedy wydzielenie aktywów węglowych ?

NABE utworzone w 2022 roku, spółka przygotowuje się do wydzielenia i kwestii wyceny aktywów;

- Czy potrzebna notyfikacja KE dot. utworzenia NABE ?

Na obecnym etapie nie ma potrzeby notyfikacji w KE. Jeśli będzie taka decyzja potrzebna to KE ją wyda;

- czy emisja akcji ma związek z NABE ?

Reklama

Nie ma związku, to zupełnie inny projekt.

- model wyceny do NABE ?

Obecna, korzystna sytuacja wpłynie na wycenę tych aktywów;

- wydzielenie Bogdanki ?

Projekt NABE nie dotyczy Bogdanki;

Reklama

- stan zaawansowania projektów CCGT (gazowych) ?

Są sygnały, że z węgla będzie można korzystać dłużej. Spółka nadal jest przygotowana do budowy bloków gazowych. Rynek gazu w Europie ma być zbilansowany. Bloki w Kozienicach planowane do udziału w rynku mocy;

- Zależność Enei od węgla importowanego z Rosji ?

Brak importu z Rosji. Zapasy węgla na poziomach powyżej minimum;

- produkcja energii z aktywów konwencjonalnych ?

Reklama

Praca uzależniona od zapotrzebowania PSE, bloki nie pracują na maksymalnych zdolnościach;

- ile odmów przyłączenia OZE ?

w 2021 51 tys. OZE o mocy ok. 850 MW, 99% to mikroinstalacje (47% mocy). Łącznie >100 tys. instalacji OZE o mocy >3 GW. Nie było odmów dla przyłączenia prosumentów;

- nowe lokalizacje offshore ?

Spółka zakłada zakończenie postępowań być może w 2022 roku;

Reklama

- Plan inwestycji w OZE 2022-2023 ?

Dotychczas łączna moc 440 MW (w tym 230 MW to „Zielony Blok”). W 2022 plan budowy 6 farm PV 15 MW. Na lata 2023-2024 kolejne projekty ok. 100 MW;

- Skąd pozyskiwana biomasa dla Zielonego bloku ?

Połaniec pozyskuje biomasę z wielu kierunków

- co wpłynęło na decyzję o emisji akcji ?

Reklama

Planowana zmiana w ustawie o ofercie publicznej miała wpływ na terminy emisji akcji (obowiązek wezwania do 100% powyżej 50%);

- perspektywy rynkowe dla Bogdanki ?

Spółka obserwuje brak podaży węgla, widzi potencjał w kontraktach z Ukrainą. Maksymalizuje poziom produkcji (plan 9,5 mln ton, strategia zakłada 9,7 mln ton);

- Wpływ syt. rynkowej na ceny i eksport na Ukrainę?

Spółka renegocjuje umowy. Na Ukrainę ok. 0,5 mln ton węgla w 2021 roku (podobny plan na 2022 rok);

Reklama

Nasze pytania które nie zostały zadane:

- spółka planuje zainwestować w 2022 roku ok. 3,2 mld PLN z czego aż 645 mln PLN w obszarze „wsparcie i inne”. Proszę wyjaśnić co to za inwestycje ?

- CAPEX w obszarze Dystrybucji ma wynieść 1,26 mld PLN vs 1 mld PLN w 2021 i średnio 2,2 mld PLN zaplanowanych w zaktualizowanej strategii do 2042. Proszę powiedzieć po co w takim razie ok. 800 mln PLN z zapowiadanej emisji akcji na inwestycje w Dystrybucję skoro planowany wzrost nakładów w segmencie jest niewielki ?

- Bogdanka w 2021 roku wydobyła rekordowe 9,9 mln ton węgla. Proszę powiedzieć skąd problemy Enei z relatywnie niską produkcją energii w 4Q’21 w kontekście niskich zapasów węgla ? Jak to możliwe, że spółka nie miała wystarczających zapasów węgla posiadając własną kopalnię ?

- jakiego średniego wzrostu cen w kontraktach z Eneą spodziewa się Bogdanka w 2022 roku w kontekście wzrostów cen PSCMI powyżej 13 PLN/GJ (+15% r/r) i ARA w okolice 40-50 PLN/GJ (+300% r/r) ?

Reklama

JSW

JSW planuje zasilić JSW Stabilizacyjny Fundusz Inwestycyjny Zamknięty kwotą do 700 mln PLN na przełomie kwietnia i maja.

Asbis

Akcjonariusze Asbis Enterprises Plc zdecydowali o zwiększeniu liczby akcji własnych, które mogą zostać nabyte w ramach skupu akcji do 2 mln sztuk (wobec 300 tys. sztuk wcześniej), a także o ustaleniu limitu ceny w buy-backu na 1-30 PLN (wobec 17-30 PLN wcześniej). Maksymalna kwota przeznaczona na buy-back została utrzymana na poziomie 1 mln USD.

Orange

Reklama

Akcjonariusze Orange Polska zdecydują podczas walnego zgromadzenia, zwołanego na 22 kwietnia, o przeznaczeniu na dywidendę 328,1 mln PLN z zysku netto za 2021, tj. o wypłacie 0,25 PLN na akcję.

Pekabex

Pekabex rozpoczął działalność w Częstochowie. Pierwszą inwestycją będzie budowa osiedla apartamentów o łącznej powierzchni około 14,5 tys. m2. Grupa wybuduje też w Częstochowie dwie hale przemysłowe w technologii nowoczesnej prefabrykacji dla firm R.Polański oraz Granulat.

Capital Park

Capital Park przygotowuje się do kolejnych projektów deweloperskich o charakterze miastotwórczym. Ponadto finalizuje umowę nabycia działki na Polskim Haku w Gdańsku.

Reklama

R22

Podsumowanie konferencji po wynikach za 4Q’21 (28.03.2022)

- wyraźny wzrost organiczny + akwizycje w segmencie cyber_Folks (hosting) oraz Vercom (CPaaS);

- w 2021 r. spółka zwiększyła nakłady inwestycyjne i płatności leasingowe w związku z inwestycją w nową serwerownię i migracją części usług na własne serwery oraz wzrostem wynikającym z wyższych nakładów na rozwój platform CPaaS;

- zmiana długu netto w 2021 r. do 74,0 mln PLN (62% r/r) wynika z pozyskania kapitału przez Vercom w IPO oraz rozpoczęcia realizacji celów emisyjnych – przejęć, jak również z realizacji inwestycji w segmencie cyber_Folks. Na spadek długu netto wpłynęła wyższa spłata kredytów;

Reklama

- cyber_Folks -> blisko 250 tys. klientów działających online i w e-commerce;

- cyber_Folks – hosting -> przeformatowanie bazy klientów, mniej klientów na proste usługi, konsolidacja Zenbox.pl od 4Q’21;

- Profitroom -> po udanym 2021 r. planowany intensywny rozwój w kraju i zagranicą;

- Outlook 2022 r. -> 1)cyber_Folks -> wyjście z poza schemat firmy hostingowej; specjalizacja w obszarze e-commerce; rozszerzenie oferty o produkty w obszarze cyber security. 2) CPaaS -> dynamiczny rozwój organiczny i wzrost rentowności biznesu; dywersyfikacja biznesu poprzez wzrost liczby klientów; wykorzystanie środków z IPO w obszarze M&A; wyjście na globalne rynki. 3)SaaS -> ekspozycja na rosnący e-commerce; dynamiczny wzrost organiczny w wysokim dwucyfrowym tempie; umiędzynarodowienie działalności; docelowe nabycie większościowych udziałów we wszystkich jednostkach stowarzyszonych i konsolidacja metodą pełną.

Q&A:

Reklama

- przejęcia ->w tej chwili w segmencie hostingowym nie prowadzą żadnych rozmów w kwestii przejęć, nie mają takich planów, zdecydowanie chcą się koncentrować na wzroście organicznym i integracją Zadboxa;

- rentowność EBITDA -> poziomem referencyjnym jest rok 2021 r.; zakładają, że ten poziom rentowności jeszcze będzie rósł w kolejnych okresach;

- polityka dywidendowa -> bez zmian, jak najbardziej chcą podtrzymać deklarację o zwiększaniu poziomu dywidendy;

- CAPEX w 2022 r. dla grupy -> jeżeli chodzi o segment cyber_Folks to lekki % spadek r/r; Vercom – utrzymanie poziomu nakładów r/r, może kilka % wzrostu przez R&D;

- EBITDA segment hostingu w 2022 r. na poziomie 50 mln PLN -> „są bardzo blisko przy takich założeniach”;

Reklama

- Vercom -> planowane przejęcia mogą sumarycznie przekroczyć wartość 210 mln PLN;

- Blugento -> wdrożyli dość intensywny program optymalizacyjny, stąd już w 1H’22 osiągnie rentowność EBITDA;

- bardzo realne jest to, że 50% przychodów w roku 2023 będzie pochodziło z zagranicy;

- podwyżki cennika CPaas -> w 2021r. istotnych ruchów w tym zakresie nie było, w roku 2022 pewnie zmiany oferty też są elementem planu na ten rok. (Krzysztof Tkocz)

Kredyt Inkaso

Reklama

Kredyt Inkaso podjął uchwałę w sprawie przydziału 55 749 obligacji serii J1, o łącznej wartości nominalnej 55,8 mln PLN zgodnie z listą przydziału ustaloną przez NWAI Dom Maklerski.

Atal

Atal wprowadził do sprzedaży 102 mieszkania o powierzchni od 33,29 do 119,39 m2 (1-5 pokoi) w ramach kolejnego etapu inwestycji Nowe Miasto Polesie w Łodzi. Termin zakończenia prac planowany jest na 1Q’24.

Budimex

 

Reklama

Oferta Budimeksu warta 199,9 mln PLN netto została oceniona najwyżej w postępowaniu Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 925 od granicy Rudy Śląskiej do granicy Rybnika.

Mo-Bruk

Mo-Bruk rozważa wejście w nowy segment działalności, który ma wymagać znacznych nakładów inwestycyjnych, ale i umożliwić spółce ekspansję zagraniczną. Zarząd prowadzi rozmowy w sprawie akwizycji i budowy nowych zakładów, a także planuje zwiększenie mocy przerobowych w ramach istniejących instalacji.

Akcjonariusze Mo-Bruku zdecydują o przeznaczeniu na dywidendę za 2021 rok 110,7 mln PLN, czyli 31,5 PLN na akcję.

Auto Partner

Reklama

Zarząd Auto Partner rekomenduje wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy za 2021 r. w kwocie 19,6 mln PLN, tj. po 0,15 PLN na akcję.

Agora

Agora uzgodniła z Santander Bank Polska wstępne istotne warunki finansowania (term sheet), ujawniając opóźnioną informację poufną z 26 stycznia br., dotyczącą rozpoczęcia procesu negocjacji w sprawie pozyskania finansowania, tj.: kredytu w rachunku bieżącym oraz kredytu refinansującego obecne zadłużenie terminowe Agory w łącznej wysokości do 67 mln PLN.

PZU

Perspektywy dla rynku ubezpieczeniowego w tym niestabilnym otoczeniu, jak na okoliczności, są niezłe – mówi Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU. Wysokość dywidendy zależeć będzie od stanu gospodarki i rekomendacji regulatora. - Rzeczpospolita

Reklama

PGNiG

Kulisy walki o władzę w PGNiG. Daniel Obajtek zmienił front i przeszedł z obozu wicepremiera Jacka Sasina do taborów premiera Mateusza Morawieckiego? To jedno z wyjaśnień zdumiewającej dymisji szefa PGNiG Pawła Majewskiego. – Gazeta Wyborcza

Enea

Enea ma plan na powęglowe Kozienice. Koncern wie, jak dać drugie życie blokom węglowym w Kozienicach. Liczy na porozumienie ze Skarbem Państwa, aby za kilka lat zmodernizować je i zasilić gazem. - Parkiet

MCI Capital

Reklama

MCI zamieni Azimo na Papaję. Giełdowy fundusz częściowo wychodzi z inwestycji w brytyjskiego dostawcę rozwiązań płatniczych. Przy okazji stanie się akcjonariuszem jego nowego, większego właściciela. – Puls Biznesu

CDRL

Podsumowanie konferencji po 4Q’21 (28.03.2022)

- rekordowy rok pod względem wyników;

- optymalizacja w działalności offline, e-commerce oraz w spółce zależnej na Białorusi – zmniejszenie powierzchni handlowej;

Reklama

- odbudowa zapasów po pandemii będzie kontynuowana w kolejnych okresach; wzrost zobowiązań związany ze zwiększonymi zakupami;

- wzrost ilości sklepów w 2021 +10 r/r; w 2022 planowana optymalizacja, zamknięcie ok 10 sklepów, ale też otwarcie kolejnych sklepów franczyzowych, łącznie spółka chce utrzymać ok 500 salonów (na koniec 2021 było 486);

- nowe rynki: Francja, Włochy, Serbia, Albania, Cypr;

- w kolejnych latach na rynkach zachodnich rozwój e-commerce poprzez otwieranie monobrandów i współpracę
z różnymi marketplace’ami;

- wzrost rentowności sklepów +2,1% r/r;

Reklama

- niższe obroty w galeriach handlowych w 2021;

- wzrost obrotów e-commerce +38% r/r;

- sala zabaw Fikołki – rozszerzenie oferty, np. nocowanie w Fikołkach, oferta edukacyjna dla szkół;

- w 2022 planowane 5 nowych lokalizacji sal zabaw Fikołki, w sumie 18 obiektów w całej Polsce;

- planowane powyżej 1 mln PLN EBITDA w 1Q’22 w segmencie Fikołki;

Reklama

- inwestycja w nowe studio fotograficzne, będzie ukończone pod koniec kwietnia;

- rozszerzenie oferty, nowe linie produktowe, rozszerzenie grupy docelowej do nastolatków, rozmiary dla dorosłych od XS do L;

- nowa marka odzieży dziecięcej w obszarze mainstream Mokida – platforma sprzedażowa z elementem marketplace, start
w 3Q’22.

Q&A:

- wpływ wojny na spółkę? Ukraina: główny magazyn w Kijowie – nie wiadomo co się dzieje z towarem, spółka przyjmuje, że został stracony i będzie odpisany; Rosja: wstrzymanie wszelkich dostaw, towar z marketplace dalej się sprzedaje, jest nie do ściągnięcia, należność ok 160 mln RUB, czyli 8 mln PLN przed wojną, ze względu na dewaluację rubla spadła do 6,7 mln PLN, spółka zakłada, że w długim terminie je odzyskają; Białoruś: spółka czeka na ruchy UE i Białorusi, w tej chwili nie zwiększa wartości kredytu kupieckiego (2,3 mln USD), dostarcza towar do spółki (najpierw dostaje przelew, potem wysyła towar), wysyłka towaru jest ograniczona, w normalnych warunkach kredyt kupiecki byłby zwiększony do 3 mln USD; w Białorusi konsumpcja wzrosła; w przypadku sankcji transakcja zabezpieczona w KUKE, została zabezpieczona przy okazji przejęcia Buslika, umowa do 2025 na wartość ok 20 mln PLN;

Reklama

- ile miejsca pozostało na wzrost efektywności biznesu? Optymalizacja polega na zwiększeniu obrotu w sklepie internetowym; marża jest niższa o ok. 7-8% niż w sklepach offline, ponieważ część towaru jest outletowa, ale też mniejsze koszty sprzedaży – w połączeniu ze wzrostem sprzedaży internetowej będzie to optymalizować omnichannel;

- przenoszenie sklepów z galerii do mniejszych miast to trwały trend? Wszystko zależy od wyników jednostkowych sklepów,
w galeriach handlowych marka jest bardziej widoczna, ale spółka tak optymalizuje sieć, aby każdy sklep przynosił zysk; kryzys zaczął się 2 lata temu, umowy obowiązują najczęściej przez 3-5 lat, więc 2022 będzie ostatnim rokiem, w którym spółka prowadzi większą optymalizację, ilość sklepów na poziomie ok. 60 już zostanie; sklepy franczyzowe i w mniejszych miejscowościach stopniowo ich ilość będzie zwiększana;

- które kraje odpowiadają za znaczny wzrost przychodów z e-commerce z zagranicy? Czechy i Słowacja, wzrosty
w kolejnych latach nie będą aż tak duże, ale w zanadrzu jest Rumunia, spółka liczy, że w najbliższych latach sklep ten będzie generował większy obrót; spółka pracuje nad rynkiem Niemieckim, jest tam sklep monobrandowy, ale wejście poprzez Amazona i myToys spowoduje większą rozpoznawalność marki i zwiększenie obrotów w sklepie monobrandowym; w planach otwieranie kolejnych sklepów monobrandowych w kolejnych krajach;

- proporcja e-commerce do całych obrotów? 16% jest to obrót do całego obrotu skonsolidowanego, spółka zwraca większą uwagę na obrót e-commerce do całości obrotu w Polsce – jest na poziomie ok. 30%; w innych krajach, np.
w Czechach i Słowacji ten udział jest wyższy, ponieważ są duże obroty w e-commerce, a mało sklepów w tych krajach;

- z czego wynika wyższa rentowność w segmencie e-commerce? Koszty prowadzenia sklepów w galeriach handlowych są na poziomie >40%, w przypadku e-commerce jest to ok 15-16% bez działań marketingowych (działania marketingowe ok. 8%);

Reklama

- dlaczego ograniczane są sklepy shop-in-shop? W Polsce nie ma takich sklepów, wynika to z komunikacji z partnerami, spółka ich nie ogranicza, ale docelowo monobrand sprzedaje produkt w e-commerce, ale spółka nie ogranicza shop-in-shop; ograniczona została współpraca z myToys, ale wynikało to ze zmiany warunków umowy z partnerem, sposobu zatowarowania;

- wzrost kosztów produkcji w krajach azjatyckich, kosztów transportu i dolara – koszty transportu po okresie pandemicznym nawet +10x, teraz się w miarę unormowały; spółka częściowo przeniosła na produkt;

- zysk jednostkowy CDRL w 4Q’21? Ujemne różnice kursowe, kilka odpisów, faktury wspomagające spółki zależne (premia za obrót); Buslik w tym roku musi spłacić ok 0,6 mln USD; CDRL zakłada wzrost zapasów, będzie on finansowany zyskiem;

- ile pozostało nierentownych sklepów? Ok 10 w tym roku będą zamknięte, w kolejnych jeszcze 3-4, na koniec 2022 sieć sklepów będzie w zasadzie zoptymalizowana;

- wpływ USD/PLN i wyższych kosztów frachtu? Wzrost cen o 10%, pierwsza marża może być trochę niższa r/r w 2022, jeżeli do jesieni kurs spadnie, marże będą porównywalne do 2021, jeżeli nie spadnie, będzie mniej akcji marketingowych, więcej produktów sprzedawanych w pierwszej cenie;

Reklama

- dywidenda? W zeszłym roku była 2 PLN na akcję, gdyby sytuacja była normalna, dywidenda byłaby na tym samym lub wyższym poziomie, ze względu na trudną sytuację nie wiadomo jaka będzie to kwota, ale będzie rekomendowana wypłata dywidendy;

- czy jest planowany nowy magazyn dla nowej marki? Jeżeli Mokida będzie się rozwijała zgodnie z planem, to byłby potrzebny nowy magazyn, na dzień dzisiejszy plany raczej będą opóźnione w realizacji; w magazynach jest 10 tys. m2;

- rozwój na nowych rynkach? Europa Zachodnia jest trudnym rynkiem, spółka rozwija się głównie przez franczyzę, jeżeli znajdzie partnerów będzie się rozwijać, stawia na rozwój e-commerce monobrandowe sklepy dziecięce mają nikłe szanse na rozwój offline, dlatego spółka stawia na rozwój e-commerce w zakresie marketplace;

- stacjonarne sklepy outletowe? Teraz jest 5, spółka planuje je utrzymać, bo zawsze po sezonie zostaje jakiś towar, który niekoniecznie można sprzedać w e-commerce;

- perspektywy dla rynku odzieżowego w Polsce? Jak idą pierwsze miesiące 2022? W styczniu i lutym rosnące koszty, zawirowania z Polskim Ładem, klienci nie byli chętni do zakupów, ale w marcu poprawa pogody przyniosła większe zakupy, może nawet zrekompensuje gorsze wyniki w styczniu i lutym; oferta jest znacznie większa i powinna generować zwiększenie obrotów w stosunku do poprzedniego roku. (Anna Madziar).

Reklama

Global Cosmed

Global Cosmed spodziewa się, że przyjęta przez spółkę Strategia Zrównoważonego Rozwoju na lata 2022-2024 spowoduje m.in. zmniejszenie kosztów operacyjnych, płynących z poprawy efektywności energetycznej czy odpadowej.

Atrem

Rada nadzorcza Atremu pozytywnie zaopiniowała wniosek zarządu dotyczący przeznaczenia 6,09 mln PLN na wypłatę 0,66 PLN dywidendy na akcję.

Boryszew

Reklama

Zarząd Hutmenu, spółki zależnej Boryszewa, zawarł z MS Inwestment przedwstępną umowę sprzedaży nieruchomości we Wrocławiu. Nieruchomość ma powierzchnię ok. 19,2 ha, a wartość transakcji ma wynieść 95 mln PLN netto.

CPD

Walne zgromadzenie CPD zdecyduje 25 kwietnia o upoważnieniu zarządu spółki do skupu do 2.957.944 akcji własnych w celu umorzenia. Ich cena ma nie być wyższa niż 23,7 PLN za sztukę.

Unibep

Unibep zawarł umowę dotyczącą przebudowy i rozbudowy hali magazynowo-produkcyjnej w Mszczonowie. Zamawiającym jest Mondi Warszawa, a wynagrodzenie z tytułu realizacji inwestycji wynosi 164 mln PLN netto.

Reklama

Cloud Technologies (NC)

Cloud Technologies w ramach transzy trwającej od 15 lutego do 25 marca skupił od inwestorów 14,5 tys. akcji własnych o łącznej wartości 379,2 tys. PLN, a obecnie zdecydował o kontynuacji procesu w trybie ciągłym. Cloud Technologies poszukuje ciekawych okazji akwizycyjnych w obszarze dystrybucji danych.

Alumast (NC)

Heart kupił w wyniku wezwania 679.263 akcji Alumastu. W dniu ogłoszenia wezwania Heart posiadał bezpośrednio 1.387.516 akcji w kapitale zakładowym Alumastu, stanowiących 17,58% kapitału i głosów na WZ. Heart jest stroną porozumienia, którego strony posiadały przed wezwaniem łącznie 6.887.819 akcji spółki, stanowiących 87,3% kapitału zakładowego i głosów.

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Dom Maklerski BDM S.A. null

Dom Maklerski BDM S.A.

Dom Maklerski BDM S.A. to broker o ugruntowanej pozycji, funkcjonujący na rynku kapitałowym od 1993 roku. Jest podmiotem licencjonowanym działającym na podstawie zezwoleń Komisji Nadzoru Finansowego świadczącym usługi m.in. w następujących segmentach rynku:działalność brokerska, zarządzanie portfelami inwestycyjnymi, bankowość inwestycyjna, doradztwo inwestycyjne, usługi analityczne, usługi doradcze.

Autora możesz obserwować na LINKEDIN 


Reklama

Czytaj dalej