Reklama
WIG82 688,23+1,38%
WIG202 432,86+1,59%
EUR / PLN4,32+0,06%
USD / PLN4,00+0,25%
CHF / PLN4,42+0,24%
GBP / PLN5,05+0,26%
EUR / USD1,08-0,20%
DAX18 495,12+0,10%
FT-SE7 954,71+0,29%
CAC 408 244,91+0,49%
DJI39 760,08+1,22%
S&P 5005 248,49+0,86%
ROPA BRENT86,98+1,49%
ROPA WTI82,21+0,60%
ZŁOTO2 209,89+0,83%
SREBRO24,64+0,28%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Notowania giełdowe. Nie sprawdzaj wykresu dnia: wycieki na NS, słabe perspektywy gospodarki oraz informacje z Białego Domu, czyli dolar amerykański bije rekord wszech czasów

Dom Maklerski BDM S.A. | 10:08 28 wrzesień 2022
Notowania giełdowe. Nie sprawdzaj wykresu dnia: wycieki na NS, słabe perspektywy gospodarki oraz informacje z Białego Domu, czyli dolar amerykański bije rekord wszech czasów | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Wczorajsza sesja po porannych wzrostach była w miarę spokojna. Po poniedziałkowym odbiciu WIG20 od 1410 pkt. Indeks zachęcił byki do zakupów. Wczoraj indeks blue chipów wzrósł o 1,8% do poziomu 1460 pkt. mWIG40 zakończył wtorkowy handel 0,8% na plusie, sWIG80 poszedł w górę o 0,5%. Cały WIG zyskał 1,4%. Obroty wyniosły niecały 1 mld PLN, z czego 850 mln PLN przypadło na 20 największych spółek. Na CD Projekt (+1,3%) przypadło aż 171 mln PLN obrotu. W ujęciu sektorowym zyskały wszystkie indeksy. Najbardziej wzrostowa była branża odzieżowa (+4,2%), za nimi plasowały się branże chemiczna (+3,5%), paliwowa (+3,3%) oraz farmaceutyczna (+3,1%).

Europejskie indeksy poradziły sobie z wczorajszą sesją znacznie gorzej. DAX spadł o 0,7%, CAC 40 zniżkował o 0,3%, a FTSE stracił 0,5%. Za oceanem kolejny spadkowy dzień. Dow Jones Industrial spadł o 0,4%, S&P 500 na koniec dnia stracił 0,2%, Nasdaq za to wzrósł o 0,3%. Rynek nadal jest nerwowy, giełda wycenia dalsze podwyżki stóp procentowych. Urzędnik FED James Bullard potwierdził determinację banku centralnego aby okiełznać inflację za pomocą jastrzębiej polityki pieniężnej. Wycieki na Nord Stream zaostrzyły relację pomiędzy Europą a Rosją. W wyniku tego zarówno dolar jak i ceny gazu poszybowały w górę.

Cena ropy wczoraj wzrosła w wyniku spekulacji, że OPEC+ zmniejszy produkcję. Jednak silniejszy dolar i oznaki rosnących zapasów w USA sprawiły, że cena wróciła do poziomów sprzed dwóch dni. Rodzaj brent kosztuje w środę rano 83,5 USD/baryłka, WTI jest notowana za 77 USD/baryłka. Dolar obecnie kosztuje 5,02 PLN, a euro 4,79 PLN. Dzisiaj o 9:15 planowane jest wystąpienie prezes ECB, o 9:00 zostanie podany wskaźnik wyprzedzający koniunktury wg BIEC. Kontrakty terminowe na DAX traci ponad 1%, a na S&P spadają powyżej 0,5%. Można po tym wnioskować, że sentyment na rynku jest nadal negatywny i otwarcie polskiej giełdy też odbędzie się pod dyktando niedźwiedzi.

 

SKRÓT INFORMACJI ZE SPÓŁEK

  • OT Logistics: Wyniki 2Q’22 [tabela BDM];
  • Sunex: Wyniki 2Q’22 – 12,4 mln PLN EBITDA vs 2,9 mln PLN rok temu [komentarz BDM];
  • Echo: Wyniki 2Q’22 – EBIT zgodny z konsensusem [tabela BDM];
  • Big Cheese Studio: Spółka w 2Q’22 miała 3,2 mln PLN EBITDA (+31,9% r/r), powyżej naszych oczekiwań – pozytywne [komentarz BDM];
  • Ailleron: Spółka 2Q’22 wypracowała 3,0 mln PLN zysku netto n.j.d. (+29,4% r/r) - zbliżone do naszych oczekiwań dzięki wyższym przychodom finansowym, jednak marża EBIT Technology Services poniżej naszych oczekiwań (spadek z 21% w 1Q’22 do 10% w 2Q’22) - negatywne [komentarz BDM];
  • Sonel: Spółka w 1H’22 miała 6,7 mln PLN zysku netto;
  • Elektrotim: Konferencja po wynikach 2Q’22 [podsumowanie BDM];
  • Ferro: Konferencja po wynikach 2Q’22 i publikacji strategii [podsumowanie BDM];
  • Prochem, Skotan: Wyniki za 1H’22;
  • Asbis: Spółka otworzyła w Kazachstanie największy salon Apple w Azji Centralnej;
  • PKN Orlen, PGNiG: Zarząd PKN Orlen zgodził się na zawarcie porozumienia ze SP w związku z planowanym połączeniem z PGNiG;
  • PKN Orlen: W zakładzie w Płocku wybuchł pożar, ugaszony w ciągu pół godziny; dwie ofiary;
  • Banki: "Mapa Drogowa" reformy WIBORu zakłada w '25 r. powszechne stosowanie nowego wskaźnika referencyjnego typu RFR;
  • mBank: Koszty ryzyka prawnego kredytów w CHF wyniosły 2,3 mld PLN w 3Q’22;
  • Bogdanka: Plan produkcyjny Bogdanki na '23 zakłada wydobycie ok. 8,3 mln ton węgla handlowego;
  • Bumech: Spółka ma umowę na zakup węgla energetycznego z RPA;
  • XTPL: Spółka ma patent brytyjskiego Urzędu Własności Intelektualnej na metodę formowania linii;
  • Kruk: Włoska spółka Kruka ma umowę na zakup wierzytelności wartych nominalnie ok. 85,2 mln EUR;
  • PGNiG: Grupa planuje wypełnić min. 80% przepustowości Baltic Pipe w 2023 r. i 90% w 2024 r.;
  • BoomBit: Podsumowanie konferencji wynikowej za 2Q’22 (27.09.2022 r.) [podsumowanie BDM];
  • PKO BP: Automarket.pl z Grupy PKO BP zwiększył sprzedaż samochodów o 30% r/r w sierpniu;
  • Grupa Pracuj: Konferencja wynikowa po wynikach za 2Q’22 (27.09.2022) [podsumowanie BDM];
  • KGHM: Spółka chce przyspieszyć transformację energetyczną;
  • Mercor: Izba Administracji Skarbowej w Gdańsku umorzyła postępowanie w sprawie zaległości podatkowej Mercora;
  • Grodno: Spółka wypłaci 0,8 PLN dywidendy na akcję i przeznaczy 15 mln PLN na kapitał rezerwowy na skup akcji;
  • Ferrum: Spółka zawarła umowę na wykonanie obiektu magazynowo-suszarniczego za 11,6 mln PLN brutto;
  • Creepy Jar, Incuovo (NC): Incuvo wyda grę Green Hell VR na sprzęcie Pico; tytuł ma zadebiutować w pierwszej połowie X;
  • MS Warszawa: Wyniki 2Q’22 [komentarz BDM – zaległy];
  • SDS Optic (NC): Podsumowanie konferencji po wynikach 2Q’22 (27.09.2022) [podsumowanie BDM].
Reklama

 

WYKRES DNIA 

Wczoraj dolar pierwszy raz w historii przekroczył granicę 5 PLN. Wycieki na Nord Stream, pogorszające się perspektywy europejskiej gospodarki jak i informacje od Dyrektora Krajowej Rady Gospodarczej Białego Domu, który poinformował, że nie spodziewa się umowy pomiędzy głównymi gospodarkami, która ma zwalczyć siłę dolara sprawiły że inwestorzy chętnie kupowali amerykańską walutę. Para walutowa EUR/USD również traci, już jest notowana po 0,96.

Pary walutowe PLN/USD (linia ciągła) EUR/USD (linia przerywana)

Odbicie na GPW. Korekta czy zmiana trendu?. Komentarz poranny, 28.08.2022 - 1

Odbicie na GPW. Korekta czy zmiana trendu?. Komentarz poranny, 28.08.2022 - 1

Źródło: Dom Maklerski BDM S.A., Bloomberg

Surowce

    
 

Cena

1D

1W

MTD

YTD

1R

  

Ropa Brent [USD/bbl]

85,3

1,5%

-5,9%

-11,6%

9,7%

7,9%

  

Gaz USA HH [USD/MMBTu]

6,7

-2,8%

-13,0%

-26,5%

79,9%

14,9%

  

Gaz EU TTF 1M [EUR/MWh]

186,1

7,1%

-4,2%

-22,4%

164,6%

143,2%

  

CO2 [EUR/t]

68,0

-2,9%

-3,9%

-14,6%

-15,3%

5,7%

  

Węgiel ARA [USD/t]

325,6

0,0%

0,6%

-11,3%

136,7%

61,4%

  

Miedź LME [USD/t]

7 422,0

-0,1%

-5,2%

-5,4%

-23,8%

-20,8%

  

Aluminium LME [USD/t]

2 092,3

-1,3%

-6,0%

-11,7%

-25,4%

-27,0%

  

Cynk LME [USD/t]

2 875,0

-2,1%

-8,6%

-18,6%

-19,9%

-5,9%

  

Ołów LME [USD/t]

1 737,5

-0,1%

-6,7%

-10,7%

-25,7%

-20,4%

  

Stal HRC [USD/t]

775,0

-3,0%

-2,9%

-0,6%

-46,0%

-59,9%

  

Ruda żelaza [USD/t]

98,6

0,2%

0,3%

-5,9%

-12,3%

-18,1%

  

Węgiel koksujący [USD/t]

272,0

0,1%

6,9%

-2,7%

-22,6%

-26,0%

  

Złoto [USD/oz]

1 624,2

0,1%

-2,4%

-5,1%

-11,2%

-6,3%

  

Srebro [USD/oz]

18,2

-1,0%

-5,7%

1,0%

-22,1%

-19,1%

  

Platyna [USD/oz]

843,6

-1,0%

-8,7%

-0,6%

-12,9%

-12,8%

  

Pallad [USD/oz]

2 076,9

2,0%

-3,7%

0,5%

8,6%

6,6%

  

Bitcoin USD

18 694,1

-2,2%

-1,5%

-7,4%

-59,7%

-55,3%

  

Pszenica [USD/bu]

870,0

1,4%

-2,7%

7,5%

12,9%

23,1%

  

Kukurydza [USD/bu]

664,8

-0,2%

-3,9%

-1,3%

12,1%

24,8%

  

Cukier ICE [USD/lb]

17,6

-0,2%

-1,2%

-1,0%

-4,6%

-3,0%

  

WIG20

Odbicie na GPW. Korekta czy zmiana trendu?. Komentarz poranny, 28.08.2022 - 2

Odbicie na GPW. Korekta czy zmiana trendu?. Komentarz poranny, 28.08.2022 - 2

Źródło: Bloomberg, Dom Maklerski BDM S.A.

Reklama

S&P500

Odbicie na GPW. Korekta czy zmiana trendu?. Komentarz poranny, 28.08.2022 - 3

Odbicie na GPW. Korekta czy zmiana trendu?. Komentarz poranny, 28.08.2022 - 3

Źródło: Bloomberg, Dom Maklerski BDM S.A.

Informacje o spółkach

 

Sunex

Reklama

Spółka opublikowała wyniki za 2Q’22

Wyniki za 2Q’22 [mln PLN]

 

1Q'19

2Q'19

3Q'19

4Q'19

1Q'20

2Q'20

3Q'20

4Q'20

1Q'21

2Q'21

3Q'21

4Q'21

1Q'22

2Q'22

Przychody

14,6

17,8

16,7

13,1

20,0

24,5

22,5

17,5

23,0

33,2

34,6

39,7

56,2

69,5

w tym do jednostek powiązanych

3,7

3,3

3,6

4,1

6,4

7,2

5,2

4,6

5,2

7,7

8,5

5,9

11,1

13,5

produkty

10,8

13,5

11,8

8,9

12,8

17,7

16,7

11,3

17,6

26,6

30,0

34,1

50,7

59,0

towary i materiały

3,8

4,3

4,9

4,2

7,2

6,8

5,8

6,3

5,4

6,6

4,6

5,6

5,5

10,6

Zysk (strata) brutto ze sprzedaży

2,7

3,4

3,2

1,8

3,3

5,8

5,3

3,0

4,8

5,1

6,2

5,8

11,0

16,5

w tym do jednostek powiązanych

0,6

0,6

0,6

0,7

1,1

1,3

1,0

0,5

5,2

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

produkty

1,7

2,4

2,1

1,0

1,8

4,3

3,8

1,7

3,7

4,0

5,3

8,0

10,1

14,3

towary i materiały

0,9

1,0

1,2

0,7

1,5

1,4

1,5

1,3

1,1

1,2

0,9

-2,3

1,0

2,1

SG&A

1,4

1,6

1,7

1,4

1,7

1,9

1,8

1,7

2,2

3,2

3,2

3,7

3,8

5,7

Zysk na sprzedaży

1,3

1,8

1,6

0,3

1,6

3,9

3,4

1,3

2,6

2,0

3,0

2,1

7,3

10,8

PPO/PKO

-0,1

-0,2

0,0

-0,1

0,0

0,1

-0,1

-0,2

-0,1

0,0

0,4

0,1

0,7

0,6

EBITDA

1,7

2,1

2,1

0,8

2,1

4,5

4,0

1,7

3,5

2,9

4,4

3,1

8,9

12,4

EBIT

1,2

1,6

1,6

0,3

1,6

4,0

3,4

1,1

2,6

2,0

3,4

2,2

7,9

11,4

Zysk brutto

1,1

1,6

1,2

0,6

0,3

4,2

3,0

0,7

2,2

1,9

2,7

1,7

6,9

10,4

Zysk netto

0,8

1,3

1,0

0,4

0,2

3,3

2,4

0,6

1,8

1,3

2,2

0,8

5,9

8,5

    

 

   

 

   

 

  

CFO

-1,4

-0,8

3,4

2,2

2,1

0,7

-1,7

4,0

-6,0

-3,1

-3,4

-0,2

2,8

7,3

    

 

   

 

   

 

  

Marża zysku brutto ze sprzedaży

18,2%

19,0%

19,4%

13,5%

16,4%

23,5%

23,3%

17,2%

21,0%

15,5%

17,9%

14,6%

19,7%

23,7%

produkty

16,2%

18,0%

17,5%

11,6%

13,8%

24,5%

22,6%

14,7%

21,1%

15,0%

17,6%

23,6%

19,9%

24,3%

towary i materiały

24,0%

22,3%

24,1%

17,7%

21,1%

20,9%

25,7%

21,5%

20,9%

17,6%

20,0%

-40,2%

17,5%

20,1%

Marża EBITDA

11,3%

11,6%

12,5%

6,4%

10,6%

18,2%

17,7%

9,9%

15,1%

8,7%

12,6%

7,8%

15,8%

17,8%

Marża EBIT

8,3%

9,2%

9,7%

2,0%

7,9%

16,2%

15,0%

6,3%

11,3%

6,0%

9,9%

5,4%

14,1%

16,3%

Marża zysku netto

5,7%

7,3%

5,8%

3,0%

1,1%

13,4%

10,6%

3,2%

8,0%

4,0%

6,4%

2,0%

10,5%

12,2%

Źródło: DM BDM S.A., spółka

Komentarz BDM:

  • Wzrost sprzedaży o 110% r/r (znaczący wzrost własnej produkcji)
  • Marża brutto ze sprzedaży najwyższa w historii spółki. Mimo presji kosztowej na ceny materiałów i energii, spółka zwraca uwagę, że nie ma problemów z przenoszeniem wzrostów na klientów (wzrost kosztów energii generuje popyt na produkty spółki).
  • Rekordowe wyniki na poziomie EBITDA oraz zysku netto.
  • Pozytywny CF operacyjny (+7,3 mln PLN w 2Q’22 vs -3,1 mln PLN w 2Q’21)
  • CAPEX po 1H’22: 3,6 mln PLN. Dywidendę wypłacono w 2Q’22.
  • Dług netto na poziomie 37,2 mln PLN.
Reklama

Echo

Spółka opublikowała wyniki za 2Q’22

Wyniki za 2Q’22 [mln PLN]

 

2Q'21

2Q'22

zmiana r/r

1H'21

1H'22

zmiana r/r

Przychody

265,5

314,5

18,4%

420,9

598,1

42,1%

Zysk brutto ze sprzedaży

40,5

114,1

181,9%

106,9

211,2

97,6%

Zysk (strata) z nieruchomości inwestycyjnych

-40,3

-9,1

---

2,4

51,2

2074,2%

Koszty administracyjne

11,1

19,4

75,2%

18,4

34,4

86,8%

Koszty sprzedaży

13,3

11,5

-13,5%

20,1

22,6

12,3%

Koszty ogólnego zarządu

34,5

16,6

-51,9%

54,6

42,2

-22,7%

Zysk (strata) na sprzedaży

-58,7

57,5

---

16,2

163,3

907,7%

Saldo PPO/PKO

46,7

-2,9

---

44,8

-0,7

---

EBITDA

-8,8

58,2

---

65,9

170,3

158,2%

EBIT

-12,0

54,6

---

61,0

162,7

166,7%

Saldo finansowe

37,3

-31,6

---

-5,4

-71,6

---

Wynik na jedn. stowarzysz.

-5,9

8,0

---

1,1

12,9

---

Zysk (strata) brutto

19,4

31,1

59,9%

56,7

104,0

83,4%

Zysk (strata) netto

22,7

10,4

-54,1%

47,3

61,9

30,9%

Źródło: DM BDM S.A., spółka

Konsensus PAP zakładał 255,8 mln PLN przychodów, 55,5 mln PLN EBIT i 13 mln PLN zysku netto.

Reklama

Sonel

Spółka w 1H’22 miała 89,5 mln PLN przychodów, 7,3 mln PLN EBIT oraz 6,7 mln PLN zysku netto.

Prochem

Spółka w 1H’22 miała 102,9 mln PLN przychodów, -3,7 mln PLN EBIT oraz 0,1 mln PLN zysku netto n.j.d.

Skotan

Reklama

Spółka w 1H’22 miała 4,6 mln PLN przychodów, -1,5 mln PLN EBIT oraz 2,3 straty netto.

Trans Polonia

Spółka w 1H’22 miała 91,7 mln PLN przychodów, 2,8 mln PLN EBIT oraz 2,6 zysku netto n.j.d.

OT Logistics

Spółka opublikowała wyniki za 2Q’22

Reklama

Wyniki za 2Q’22 [mln PLN]

 

1Q'19

2Q'19

3Q'19

4Q'19

1Q'20

2Q'20

3Q'20

4Q'20

1Q'21

2Q'21

3Q'21

4Q'21

1Q'22

2Q'22

Przychody

245,7

260,6

252,5

226,3

207,2

214,2

211,0

220,9

219,2

241,3

258,7

71,8

69,1

78,8

Żegluga

29,4

30,9

32,9

25,7

25,8

29,6

9,9

0,4

0,4

0,4

0,5

3,0

0,0

0,0

Usługi portowe

66,7

67,8

67,8

58,4

59,3

58,4

63,0

68,2

44,2

39,5

32,7

36,2

67,8

96,0

Spedycja

185,2

203,7

166,0

167,9

149,0

155,3

167,4

183,9

207,0

227,5

245,3

53,7

23,8

18,0

Usługi kolejowe

24,8

22,9

20,5

16,6

12,0

6,8

8,8

8,5

8,9

9,8

7,1

6,3

6,3

6,4

Pozostałe

4,0

4,0

3,3

4,1

3,8

4,3

2,2

2,4

3,0

2,0

2,1

1,7

2,2

3,0

Wyłączenia

-64,5

-68,6

-38,0

-46,4

-42,7

-40,2

-40,3

-42,7

-44,2

-37,9

-29,1

-29,0

-31,0

-44,6

Zysk brutto ze sprzedaży

29,0

34,1

36,5

23,0

21,6

24,6

26,0

30,9

27,5

27,8

27,8

8,8

16,9

19,8

Żegluga

2,9

2,1

5,5

0,9

1,2

2,4

-0,1

0,1

0,0

0,0

0,0

0,2

0,0

0,0

Usługi portowe

11,7

14,7

13,9

8,2

9,4

9,3

12,3

14,0

6,8

5,4

1,9

0,0

7,9

17,3

Spedycja

16,5

18,5

18,5

16,5

13,2

14,7

15,3

17,9

19,5

23,2

25,5

7,7

8,5

1,1

Usługi kolejowe

-0,2

-0,8

-0,6

-0,4

-0,5

-1,3

0,4

-1,2

0,9

-1,1

0,3

0,9

0,7

0,6

Pozostałe

0,6

1,0

0,9

0,4

0,6

1,2

-0,6

0,9

1,4

1,4

1,7

0,6

0,8

0,9

Wyłączenia

-2,6

-1,5

-1,6

-2,6

-2,2

-1,6

-1,3

-0,8

-1,1

-1,1

-1,7

-0,8

-1,0

-0,1

Zysk na sprzedaży

-1,9

3,7

5,7

-11,8

-7,8

-4,8

-1,2

-3,3

11,9

13,1

12,2

0,8

9,5

12,1

EBITDA

31,0

33,8

33,8

-27,7

20,2

13,7

43,5

-26,5

32,9

30,3

74,2

27,7

21,0

21,9

EBITDA skoryg.

26,2

32,3

34,2

19,4

18,6

19,2

21,0

15,7

24,6

25,0

23,7

11,9

19,4

22,1

EBIT

2,9

5,2

5,3

-58,9

-6,2

-10,2

21,3

-45,5

20,2

18,4

62,8

16,6

11,1

11,9

Saldo finansowe

-10,2

-22,1

-17,7

-25,9

-38,1

-11,6

-17,5

-17,9

27,5

-7,1

-7,5

-25,7

-5,7

16,6

Zysk (strata) brutto

-4,9

-13,8

-9,9

-82,6

-41,6

-18,3

6,6

-60,2

48,7

10,5

55,2

-9,1

5,5

28,6

Zysk (strata) netto

-4,9

-11,7

-12,4

-75,3

-37,4

-13,0

5,2

-61,2

47,2

9,4

54,1

-6,3

5,9

27,7

    

 

   

 

   

 

  

Marża zysku brutto ze sprzedaży

11,8%

13,1%

14,5%

10,2%

10,4%

11,5%

12,3%

14,0%

12,5%

11,5%

10,7%

12,2%

24,5%

25,1%

Marża EBITDA

12,6%

13,0%

13,4%

-12,2%

9,7%

6,4%

20,6%

-12,0%

15,0%

12,5%

28,7%

38,6%

30,5%

27,8%

Marża EBITDA skoryg.

10,7%

12,4%

13,5%

8,6%

9,0%

9,0%

9,9%

7,1%

11,2%

10,4%

9,1%

16,6%

28,1%

28,0%

Marża EBIT

1,2%

2,0%

2,1%

-26,0%

-3,0%

-4,8%

10,1%

-20,6%

9,2%

7,6%

24,3%

23,1%

16,1%

15,2%

Marża zysku netto

-2,0%

-4,5%

-4,9%

-33,3%

-18,1%

-6,1%

2,5%

-27,7%

21,5%

3,9%

20,9%

-8,8%

8,5%

35,2%

Źródło: DM BDM S.A., spółka

Reklama

Big Cheese Studio

Spółka opublikowała wyniki za 2Q’22:

Wyniki za 2Q’2022 [mln PLN]

 

2Q'21

2Q'22

zmiana r/r

2Q'22P BDM

odchyl.

1H'21

1H'22

zmiana r/r

Przychody

3,2

5,8

82,2%

3,4

70,5%

7,5

11,7

55,0%

EBITDA

2,4

3,2

31,9%

2,6

20,4%

5,8

7,9

37,6%

EBIT

2,4

3,1

29,0%

2,5

21,6%

5,8

7,8

35,0%

Zysk (strata) brutto

2,4

3,3

39,4%

2,5

31,4%

5,9

8,2

39,5%

Zysk (strata) netto

2,1

2,9

35,3%

2,4

19,4%

5,5

7,5

37,3%

         

Marża EBITDA

75,4%

54,6%

 

74,9%

 

76,7%

68,1%

 

Marża EBIT

75,4%

53,4%

 

77,4%

 

76,7%

66,8%

 

Marża zysku netto

67,0%

49,8%

 

71,1%

 

72,6%

64,3%

 
Reklama

Źródło: BDM S.A., spółka

BDM:

  • Na przełomie 1/2Q’22 spółka przekroczyła próg 10 mln USD przychodów z Cookinga co przełożyło się na zmniejszenie prowizji do 25% na tej platformie. Efekt niższej prowizji jest już w pełni widoczny w wynikach za 2Q’22 i będzie miał wpływ na wyniki w kolejnych okresach.
  • 27.07 miała miejsce premiera gry Cooking Simulator na platformę Oculus VR. Do 25.09 (czyli po 60 dniach od premiery) sprzedano prawie 72 tys. sztuk gry i BCS jest na pograniczu przekroczenia poziomu przy którym udział spółki w przychodach wzrośnie do 60%. Od samego początku sprzedaży przelicznik komentarz sprzedania kopia jest powyżej średniej rynkowej i tak sam początek kształtował się na poziomach przekraczających 160
    sztuk. Po pierwszych kilkunastu dniach sprzedaży przelicznik przekroczył poziom 200 sztuk i cały czas utrzymuje się na tym poziomie. – dla porównania po 85 dniach sprzedaży (wliczając przedsprzedaż) gra „Green Hell” VR na tą samą platformę osiągnęła wynik 117,1 tys.
  • Na koniec czerwca’22 spółka posiadała 18,7 mln PLN środków pieniężnych i ich ekwiwalentów (+1,8 mln PLN q/q).
  • Wzrost półproduktów i produktów w toku o 0,8 mln PLN q/q, spadek produktów gotowych o 0,2 mln PLN q/q.

Ailleron

Spółka opublikowała wyniki za 2Q’22

Wyniki za 2Q’2022 [mln PLN]

 

2Q'21

2Q'22

zmiana r/r

2Q'22P BDM

odchyl.

1H’21

1H'22

zmiana r/r

Przychody

46,2

101,7

119,9%

93,8

8,5%

85,2

178,4

109,4%

EBITDA

7,5

10,2

35,8%

16,2

-37,2%

13,4

22,3

66,2%

EBIT

4,7

7,0

49,0%

12,8

-45,2%

8,6

16,4

91,1%

Zysk (strata) brutto

4,7

10,8

132,8%

11,1

-2,1%

7,4

17,0

130,9%

Zysk (strata) netto

2,3

8,5

271,2%

8,5

-0,1%

4,1

12,5

206,5%

Zysk (strata) netto n.j.d.

2,3

3,0

29,4%

3,3

-9,0%

1,9

2,3

22,6%

     

 

   

Marża EBITDA

16,2%

10,0%

 

17,3%

 

15,8%

12,5%

 

Marża EBIT

10,2%

6,9%

 

13,7%

 

10,1%

9,2%

 

Marża zysku netto

5,0%

8,4%

 

9,1%

 

4,8%

7,0%

 

Marża zysku netto n.j.d.

5,0%

2,9%

 

3,5%

 

2,2%

1,3%

 

Źródło: Dom Maklerski BDM S.A., spółka

BDM:

  • Spółka w 2Q’22 na poziomie przychodów wypracowała 101,7 mln PLN (+119,9% r/r). Za 15,0% odpowiadał segment Fintech generując 15,3 mln PLN (+29,7% r/r, +19,5% q/q), Technology Services wygenerował 84,8 mln PLN (+159,0% r/r, +34,8% q/q) i odpowiadał za 83,3%, a 1,0 mln PLN (-18,9% r/r, +41,9% q/q) dał od siebie Hoteltech.
  • W omawianym okresie na poziomie EBIT spółka wypracowała 7,0 mln PLN (+49,0% r/r). Fintech wygenerował 0,6 mln PLN straty (vs -2,7 mln PLN w 1Q’22), Technology Services wygenerował 8,1 mln PLN (+48,2% r/r, -38,4% q/q ; spadek marży EBIT z 21% w 1Q’22 do 10% w 2Q’22), a -0,5 mln PLN wygenerował Hoteltech (vs -1,1 mln PLN w 1Q’22).
  • Przychody finansowe sięgnęły 2,4 mln PLN (vs 0,4 mln PLN w 1Q’22), a koszty finansowe = 1,4 mln PLN (vs 3,6 mln PLN w 1Q’22).
  • Zysk netto w 2Q’22 wyniósł 8,5 mln PLN (+271,2% r/r), a zysk n.j.d. sięgnął 3,0 mln PLN (+29,4% r/r).
  • „Konsekwentnie realizujemy swój nadrzędny cel budowy Grupy będącej liderem w wybranych specjalizacjach sektorowych i technologicznych. Dokonane dotychczas przez Spółkę akwizycje przynoszą wieloaspektowe korzyści - od możliwości ekspansji i rekrutacji na nowych rynkach, aż po znaczącą i przede wszystkim systematyczną poprawę kluczowych parametrów finansowych widoczną na poziomie raportów. Dodatkowo, ukierunkowanie całej grupy na eksport i trzymanie się wysokomarżowych produktów pozwala wciąż z dużym optymizmem patrzeć w przyszłość, co jest również istotne z punktu widzenia naszych inwestorów” - członek zarządu Tomasz Król.
Reklama

Banki

- "Mapa Drogowa" Narodowej Grupy Roboczej ds. reformy wskaźników referencyjnych zakłada w 2025 r. gotowość do zaprzestania kalkulacji i publikacji Stawek Referencyjnych WIBID i WIBOR i powszechne stosowanie nowego wskaźnika referencyjnego typu RFR .

- Zgodnie z założeniami Mapy Drogowej Narodowej Grupy Roboczej zakłada się gotowość do zaprzestania kalkulacji i publikacji Stawek Referencyjnych WIBID i WIBOR.

- Po wejściu w życie rozporządzenia MF, instytucje finansowe dokonują konwersji istniejących umów i instrumentów stosujących WIBOR, z uwzględnieniem zasad określonych w rozporządzeniu. W klauzulach odsetkowych stosuje się zamiennik i spread korygujący wskazane w Rozporządzeniu MF.

mBank

Reklama

mBank, z powodu dodatkowych kosztów ryzyka prawnego oraz wakacji kredytowych, zapowiada osiągniecie przez grupę w 2022 roku ujemnego wyniku netto i brak wypłaty dywidendy w 2023 roku. Koszty ryzyka prawnego mBanku w związku kredytami CHF w 3Q’22 wyniosły 2 336 mln PLN.

W związku z tym całkowita wartość rezerw utworzonych na ryzyko prawne związane z hipotecznymi kredytami walutowymi na dzień 27 września 2022 roku wyniesie 6 803 mln PLN.

Kruk

Kruk Investimenti - spółka zależna Kruka - zawarł umowy z podmiotami z Grupy BNP Paribas, tj. Findomestic Banca S.P.A, Autoflorence 1 S.R.L. oraz Florence SPV S.R.L. Przedmiotem umów jest nabycie trzech portfeli niezabezpieczonych wierzytelności detalicznych o wartości nominalnej ok. 85,2 mln EUR (ok. 405,7 mln PLN). Spółka informowała 7 września o wygraniu przetargu na zakup trzech portfeli wierzytelności na rynku włoskim.

PKN Orlen, PGNiG

Reklama

Zarząd PKN Orlen zgodził się na zawarcie porozumienia ze Skarbem Państwa w związku z planowanym połączeniem z PGNiG.

Państwo dostanie kontrolę nad Orlenem po szykowanej fuzji z PGNiG. Ale rząd nie chce zachować kontroli państwa nad firma kierowaną przez Daniela Obajtka i sprzeda część państwowych akcji Orlenu. – Gazeta Wyborcza

PKN Orlen

W zakładzie produkcyjnym PKN Orlen w Płocku doszło we wtorek do zapłonu pieca na instalacji Hydroodsiarczania Gudronu, która była uruchamiana po planowanym remoncie. Zakładowa straż pożarna oraz odpowiednie służby PKN Orlen niezwłocznie podjęły działania ratownicze, co umożliwiło ugaszenie pożaru w ciągu pół godziny.

PGNiG

Reklama

PGNiG będzie mogło sprowadzić z Norwegii do Polski przez otwierany dziś oficjalnie gazociąg Baltic Pipe co najmniej 6,5 mld m3 gazu ziemnego w 2023 r., co oznacza, że spółka wypełni co najmniej 80% zarezerwowanej przepustowości nowego gazociągu. W 2024 r. wolumen dostaw wzrośnie o ponad 1 mld m3, a stopień wykorzystania zarezerwowanej przez PGNiG mocy przesyłowej Baltic Pipe przekroczy 90%.

Elektrotim

Podsumowanie konferencji wynikowej za 2Q’22 (27.09.2022):

2Q’22/1H’22

-negatywny wpływ kontraktów pozyskanych w 2021 roku (aktualizacja marż do obecnych warunków rynkowych, spółka nadal stara się o dopłaty od klientów, ale nie wszędzie jest to możliwe i na razie zakończono tylko niewielką część rozmów)

Reklama

-niewielki wpływ kontraktu na granicy białoruskiej (część projektowa)

Perspektywy

-w 2H’22 zarząd spodziewa się wyraźnie lepszych wyników (duży wpływ projektu na granicy i szanse na waloryzacje starszych kontraktów)

-zaawansowanie prac na kontrakcie na granicy postępuje zgodnie z harmonogramem, spółka ma udostępniony pełny front robót, przychody powinny być zaksięgowane w pełni w 2022 roku, natomiast cześć płatności może przypaść na 2023 rok, nie można wykluczać pozyskania prac dodatkowych

-w średnim terminie spółka chciałaby trwale utrzymać poziom 400-500 mln PLN przychodów rocznie, które implikuje obecny backlog, przy czy organizacja będzie musiała jeszcze przystosować się do tego poziomu

Reklama

-zarząd identyfikuje pozytywne trendy, ale też wskazuje na ryzyka (np. ekspozycja na kursy walut przy zakupie materiałów)

Backlog

-obecnie nie ma presji na branie słabych zleceń, ponieważ spółka posiada duży portfel

-backlog po 3Q’22 będzie wyższy q/q

-na części nowych kontraktów pojawiają się częściowe możliwości stosowania klauzul waloryzacyjnych, ale nie pokrywają one całych ryzyk

Reklama

-na rynku przybywa projektów z obszaru wojskowego, spółka chce pozyskiwać kolejne umowy w tym zakresie (raczej mniejsze niż obecny projekt na granicy – rozbudowa lotnisk, centra logistyczne, garaże)

Elektrotim szykuje się na udane 2H’22. Choć pierwszych sześć miesięcy roku zakończyło się stratą netto, to za cały rok firma ma pokazać zysk. - Parkiet

Ferro

Podsumowanie konferencji wynikowej za 2Q’22 i ogłoszonej strategii (27.09.2022):

2Q’22

Reklama

-w armaturze sanitarnej było już widać wahanie klientów w kwestii popytu

-w źródłach ciepła w 2Q’22 brakowało podzespołów, od połowy sierpnia jest już dostępność,

-koszty energii i gazu <1% przychodów (spółka planuje inwestycje we własną moce PV)

Perspektywy

-spółka nie spodziewa się w 2H’22 odpisów na zapasach czy należnościach

Reklama

-nastroje na polskim rynku są raczej słabe (klienci pod wpływem inflacji, nowych podatków, wojny), natomiast stabilniej wyglądają obecnie rynki zagraniczne

-w 1H’23 przewidziane jest uruchomienie centrum logistycznego w Rumunii (obiekt będzie wynajmowany i ujęty jako leasing w zobowiązaniach).

Strategia

-bez podjęcia działań strategicznych spółka celowałaby w 1,05 mld PLN przychodów i 150 mln PLN EBITDA w 2026 roku - strategia zakłada odpowiednio 1,40 mld PLN i 193 mln PLN (największy pozytywny wpływ z tytułu ekspansji rynkowej, w dalszej kolejności z rozwoju własnej produkcji i ekspansji produktowej).

-CAPEX: inwestycje mogą być realizowane skokowo (ale tak, by średnia w strategii była max. 30 mln PLN/rok)

Reklama

-spółka chce w krótkim terminie wyjść zagranicę z produktami Termetu (konieczne jest przy tym zbudowanie serwisu czy certyfikacja)

-nowe rynki zbytu mają być budowane głównie w Europie Południowej, rozszerzana ma być także oferta produktowa na już istniejących rynkach w Europie Środkowej (głównie w źródłach ciepła i technice instalacyjnej)

Termet

-spółka chce rozwijać się w kierunku innowacyjności technologii, a jednocześnie chce być dostępna cenowo

-rynek na kotły gazowe będzie nadal duży (zarówno w Polsce, jak i w regionie)

Reklama

-spółka chce być mocno obecna na rynku pomp ciepła (inwestycje podmiotów zagranicznych w budowę fabryk w Polsce postrzegane jako szansa na zbudowanie rynku czy zwiększenie dostępności komponentów, w segmencie kotłów gazowych spółka także mierzy się z międzynarodowymi podmiotami).

M&A

-rynek PL + CEE

-spółkę interesują producenci lub platformy handlu e-commerce

-oferta komplementarna z wysokim potencjałem wzrostu (głównie w kierunku źródła ciepła i technika instalacyjna)

Reklama

Zarząd producenta i dystrybutora armatury sanitarnej i instalacyjnej oraz źródeł ciepła ferro stawia na ekspansję i dywersyfikację rynków zbytu oraz oferty produktowej. - Parkiet

Asbis

Asbis otworzył w Ałmaty - największym mieście w Kazachstanie - salon iSpace, który ma status Apple Premium Partner. Jest on 7. salonem Apple prowadzonym przez Asbis w Kazachstanie i największym salonem tej marki w Azji Centralnej.

Bumech

Bumech zawarł z południowoafrykańską spółką umowę określającą warunki, na jakich będzie kupował z Republiki Południowej Afryki węgiel energetyczny o określonych parametrach jakościowych.

Reklama

XTPL

XTPL otrzymał patent brytyjskiego Urzędu Własności Intelektualnej dotyczący metody formowania linii o szerokości rzędu kilkuset nanometrów z wykorzystaniem opracowanego tuszu zawierającego nanocząstki srebra. Wynalazek pozwala w szczególności na usuwanie w trakcie procesu druku ewentualnych lokalnych przewężeń w nanoszonych liniach, przez co zwiększona zostaje ich przewodność elektryczna oraz ich wytrzymałość prądowa i mechaniczna.

PKO BP

Automarket.pl - platforma należąca do PKO Leasing - sprzedał sierpniu 2022 r. o 30% więcej samochodów niż rok wcześniej.

IMC

Reklama

IMC i OneSoil podpisały umowę badawczo-rozwojową w zakresie analityki i rolnictwa cyfrowego. W okresie pięciu lat firmy będą wspólnie wdrażać technologię zmiennego dawkowania na polach grupy notowanej na GPW. Głównym celem strategicznego porozumienia jest zwiększenie rentowności działalności rolniczej grupy oraz uzyskanie wymiernych i perspektywicznych wyników dzięki wspólnym eksperymentom rolniczym z OneSoil.

BoomBit

Podsumowanie konferencji wynikowej za 2Q’22 (27.09.2022 r.):

- Spółka na różnych etapach testów ma wiele tytułów (Hyper-Casual). BBT wierzy, że to w połączeniu ze starszymi grami pozwoli to w kolejnych okresach dalej osiągać satysfakcjonujące przychody w tym segmencie;

- „Hunt Royale” – spółka uważa, że ostatnie rekordowe wyniki tej gry, to nie jest jej szczyt możliwości, planowane jest dalsze intensywne skalowanie po wdrożeniu do niej kilku nowych elementów, które powinny pozytywnie wpłynąć na retencję graczy i konwersję na graczy płacących;

Reklama

- W tym roku spółka planuje jeszcze co najmniej jednej gry idle, jednej gry sportowej oraz pierwszej gry merge;

- Spółka stworzyła nowy zespół pracujący nad grami mid-core i casual i rozbudowuje zespół pracujący nad grą „Hunt Royale”;

- W 2Q’22 spółka dokonała zmiana w BoomHitsie, zmniejszono zespół o połowę, te zmiany będą miały pozytywny wpływ na kolejne kwartały (spadek kosztów osobowych o kilkaset tys. PLN kwartalnie);

- Niszy koszt studiów zewnętrznych -> ograniczono liczbę studiów obsługiwanych przez BoomHits, zrezygnowano z tych najdroższych;

- Pozostałe koszty -> wzrost związany z rozwojem PaE;

Reklama

- Spadek CAPEXu oraz inwestycji q/q o 0,4 mln PLN do 6,7 mln PLN związany z ograniczeniem kosztów spółek zewnętrznych;

- BoomPick – w pipelinie są obecnie 2 tytułu, z czego pierwszy „Royale merge” powinien się ukazać jeszcze w 4Q’22;

- BoomLand – w 4Q’22 planowane jest uruchomienie platformy i wydanie pierwszej gry „Hunter’s On-Chain”. Spółka prowadzi rozmowy z deweloperami zainteresowanymi wydawaniem gier na tej platformie. BBT liczy, że na koniec 1H’23 będą mogli pochwalić się co najmniej 2 grami oraz współpracą ze zewnętrznymi studiami;

- PlayEmber – jeszcze w tym roku będą dostępne pierwsze gry mobilne z portfolio spółki z dodanym SDK PlayEmber. Wstępne wyniki pokazują, że projekt ten jest całkiem obiecujący;

Q&A

Reklama

- partnerstwo z Polygon – jest to jeden z wiodących „chainsów”, został wybrany przez Metę do obsługiwania NFT, które pojawią się na platformie Facebooka; opierają się na jednym z największych systemów, udzielają pomocy i będą promować produkty;

- pozostała część 2022r. – zagrożenia to czynniki niezależne od nich, szanse – spółka ma kilka fajnych gier w produkcji oraz platforma blockchain;

- nowe gry wydane we wrześniu – „Falling Art” jest jedną z najlepszych gier w tej chwili, druga jest na początkowym stadium, spółka jest zadowolona z ich wyników;

- wrzesień – jeszcze miesiąc się nie skończył, wyniki będą podobne do poprzedniego miesiąca;

- PaE – w przyszłym roku będzie wpływ na wyniki z tego tytułu;

Reklama

- spółka cały czas jeszcze bardziej się dywersyfikuje;

- rynek reklamy – w tej chwili spółka nie może narzekać, jej zdaniem kolejne miesiące powinny być dużo lepsze;

- „Hunt Royale” – spółka celuje w skalowanie gry jeszcze w 4Q’22, jednak efekty tego prawdopodobnie będą widoczne już w 2023r.

- dywidenda – spółka nie zakłada, że dywidenda wypłacona za 2021r. będzie ostatnią, dalej będzie chciała się dzielić zyskiem;

- sprzedaż przyszłych tokenów od 3Q’22 będzie pokazywana w bilansie na zobowiązaniach dopóki nie zostaną wyemitowane i dopóki nie pojawie się platforma z grą, jak powyższe czynniki zostaną zrealizowane to pojawią się w RZiS.

Reklama

(Krzysztof Tkocz)

KGHM

KGHM chce przyspieszyć transformację energetyczną w stosunku do celu założonego w strategii. Grupa jest zainteresowana rozwojem własnych projektów PV i wiatrowych na lądzie, w ciągu 2-3 lat planuje też intensywne działania akwizycyjne w tym obszarze. Spółka liczy na uzyskanie wspólnie z TotalEnergies pozwolenia na 1-2 projekty offshore.

Mercor

 

Reklama

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku stwierdził, że zobowiązanie podatkowe Mercora w podatku dochodowym od osób prawnych za rok podatkowy 1 kwietnia 2013 r. - 31 marca 2014 r. uległo przedawnieniu. Dyrektor uchylił decyzję organu pierwszej instancji (PUCS) w całości i umorzył postępowanie w sprawie.

Creepy Jar, Incuvo (NC)

Incuvo wyda grę Green Hell VR na platformach sprzętowych Pico i podtrzymuje datę premiery na pierwszą połowę października 2022. Gra Green Hell VR zostanie wydana na platformach sprzętowych Pico Neo 3 i Pico 4 oraz przyszłych kompatybilnych urządzeniach. Gra będzie dostępna za pośrednictwem platformy dystrybucyjnej Pico Store.

Grodno

Akcjonariusze Grodna zdecydowali, by spółka wypłaciła 0,84 PLN dywidendy na akcję, czyli łącznie 12,92 mln PLN.

Reklama

Ferrum

Feerum zawarł umowę na wykonanie obiektu magazynowo-suszarniczego w Baranowie Sandomierskim o wartości 11,6 mln PLN brutto.

Betacom

Betacom wypłaci 0,4 PLN dywidendy na akcję. Dzień dywidendy to 4 października, a jej wypłaty 18 października 2022 roku.

Grupa Pracuj

Reklama

Podsumowanie konferencji wynikowej za 2Q’22 (27.09.2022):

- Liczba projektów rekrutacyjnych pracuj.pl wzrosła w 2Q’22 o 14% r/r. W porównaniu do 1Q’22 liczba projektów spadła z 152 tys. do 146 tys. Jest to wynik mniejszej liczny dni roboczych, ponieważ aktywność pracodawców była podobna.

- W 1H’22 89% przychodów pochodzi z pracuj.pl, 6% z eRecruiter. Ukraiński biznes był odpowiedzialny za 5% przychodów (w zeszłym roku 12%).

- Na Ukrainie liczba projektów rekrutacyjnych spadła o ponad 73% r/r, jest to efekt wojny. Spółka zakładała, że mógł być nawet większy spadek, ale mimo konfliktu widać aktywność na rynku pracodawców na Ukrainie.

- Wysokie przychody przekładają się na wysoką rentoność operacyjną. Marża skorygowana EBITDA spadła w 2Q’22 do 59% z 63% rok wcześniej. 1H’22 miało taką samą marżę skorygowanej EBITDA jak 1H’21 (57%).

Reklama

- Wzrost kosztów pracowników jest spowodowany wzrostem liczby osób jak i wzrostem średniego wynagrodzenia.

- Zarząd jest zadowolony z akwizycji Softgarden. Uważa, że spółka zależna posiada świetny produkt.

- Softgarden będzie zaniżał marżę całej grupy. Dojście do docelowego poziomu marży zajmie ok 3-4 lata. Spółka zależna w tym roku miała 12 mln EUR przychodów (+55% r/r) oraz 1,8 mln EUR EBITDA (+197% r/r).

- Wzrost cen produktów będzie widoczny jeszcze przez cały rok, ze względu na roczne umowy z pracodawcami.

- Algorytm spółki działa coraz lepiej, potrafi analizować i przetworzyć dane pracodawcy i pracownika aby znaleźć relatywne połączenie.

Reklama

- Produkty stają się coraz bardzie dostępne dla mikro i małych biznesów. Spółka (też zależnie od lokalizacji) reguluje ceny aby znalezienie kandydata było atrakcyjne również dla małych firm. Zarząd uważa, że jest to obszar w którym grupa może się mocno rozwijać.

- Spółka planuje mocno odświeżyć serwis pracuj.pl (pracuj 3.0). Serwis ma być mocno personalizowany pod każdego użytkownika. Ma to oszczędzić czas i być docenione przez użytkowników. Dodatkowo zarząd zamierza zmienić politykę cenową w pracuj 3.0. Nowe produkty mają też podnieść poziom przychodów.

Q&A

Pytanie dotyczące trendów w cenach oraz różnicach pomiędzy pracownikami fizycznymi a intelektualnymi.

Różnica jest stabilna, w 2Q’22 nie było widać żadnej zmiany. Znalezienie kandydata do pracy fizycznej będzie relatywnie tańsze, jest to plan naszej strategii ponieważ chcemy zachęcić małe przedsiębiorstwa do korzystania z usług. Jeśli chodzi o wzrost ceny to było to ok 15%, celem średnio-długoterminowym jest szybszy wzrost ceny usługi w porównaniu do kosztów zatrudnienia.

Reklama

Czy w 2Q’22 widać podobne dynamiki jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów i cenę usługi w eRecruiterze?

W eRecruiterze widać stałą dynamikę pozyskania nowych klientów. Zespół jest stabilny i realizuje zakładane targety. Dzisiaj dzięki inflacji oferujemy mniejsze rabaty, co przekłada się na większe przychody. Obecnie w regulaminie mamy również zapis który pozwala zmienić cenę przy kolejnym roku kontraktu, dzięki czemu jest ona indeksowana o inflację.

Pytanie o pozyskanie klientów i przychody z Softgarden?

Średnie pozyskanie jest podobne od początku roku. Nie widzimy nic negatywnego w porównaniu do danych historycznych. Prowadzimy rozmowy o podniesieniu cen w okolicach kilkunastu procent. Ceny są ustalone rocznie, przed okresem wypowiedzenia należy je zmienić. Niemcy są mniej wrażliwi na ceny, Softgarden to bardzo dobre rozwiązanie i są oni w stanie zapłacić za usługę więcej.

Pytanie dotyczące rynku pracy w Polsce oraz przewidywań na 3Q’22 i 4Q’22.

Reklama

Nie wiemy wszystkiego, obecnie widzimy stabilizację. Nie ma wzrostu w porównaniu do poprzedniego roku. Może być mniej rekrutacji związanej z rozwojem firm, jednak wakaty zawsze się pojawiają, zwłaszcza jak pracownicy zmieniają pracę dla lepszej pensji.

Czy wyniki Softgarden są zgodne z oczekiwaniami?

Najważniejszy jest efekt bazy, 2Q’22 był lepszy od 1Q’22. Jesteśmy zadowoleni z wyników, są zgodne z założeniami oraz planem rozwoju.

Ile wynosi wzrost kosztu wynagrodzeń pracownika?

Nie dysponujemy dokładnymi danymi, ale ok 5-10%. Wzrost liczby pracowników to ok. 10-15%.

Reklama

Jakiego efektu spółka się spodziewa w związku ze spowolnieniem koniunktury?

Rynek rekrutacyjny jest w jakimś stopniu powiązaniu z koniunkturą, można założyć, że ilość projektów rekrutacyjnych może spaść. Oczekujemy jednak, że eRecruiter oraz Softgarden będą rosły w ciężkich czasach, zobaczymy jaki będzie to miało wpływ na całą grupę.

Czy podatek od zysków nadmiarowych was dotknie?

Za wcześnie by powiedzieć, musimy poczekać na regulację. Będziemy analizować to szczegółowo, jednak jest zbyt wcześnie żeby ocenić to prawidłowo.

Pytanie o przyszłą politykę cenową.

Reklama

Wzrost cen w styczniu nie był bardzo wysoki, koszty pracowników nie były wysokie. Nie możemy zmieniać polityki cenowej co 4-5 miesięcy.

Spółka Pracuj pokazała lepsze od oczekiwań analityków wyniki za 2Q’22 i ma ambitne plany rozwoju, w tym także kolejnych akwizycji. - Parkiet

Gaming

We wrześniu WIG-gry i WIG.GAMES5 zyskały po jednej piątej. To wzrostowa korekta czy zmiana trendu? - Parkiet

Arctic Paper

Reklama

Nie obawiamy się nadchodzącej recesji w Europie, ale niewiadomą i dużym czynnikiem destabilizującym pozostaje otoczenie formalnopodatkowe, w jakim funkcjonujemy – mówi Michał Jarczyński, prezes i dyrektor generalny Arctic Paper. - Parkiet

Ferro

Zarząd producenta i dystrybutora armatury sanitarnej i instalacyjnej oraz źródeł ciepła ferro stawia na ekspansję i dywersyfikację rynków zbytu oraz oferty produktowej. - Parkiet

MS Warszawa

Spółka opublikowała wyniki za 2Q’22 (zaległy komentarz z wtorku)

Reklama

Wyniki za 2Q’22 [mln PLN]

 

2Q'21

2Q'22

zmiana r/r

1H'21

1H'22

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

346,0

415,4

20,0%

556,3

716,3

28,8%

Zysk brutto ze sprzedaży

36,6

17,4

-52,6%

56,2

39,0

-30,6%

Zysk na sprzedaży

21,0

-0,3

---

24,0

5,3

-77,9%

EBITDA

21,1

6,0

-71,6%

29,0

18,2

-37,1%

EBIT

16,6

0,8

-94,9%

20,2

8,6

-57,4%

Zysk (strata) brutto

21,6

-3,2

---

24,7

1,4

-94,2%

Zysk (strata) netto

10,8

-1,3

---

12,2

-0,6

---

   

 

  

 

CFO

40,2

-35,0

 

40,1

-112,0

 

Dług netto*

231,7

279,1

 

231,7

279,1

 
       

Marża zysku brutto ze sprzedaży

10,6%

4,2%

 

10,1%

5,4%

 

Marża EBITDA

6,1%

1,4%

 

5,2%

2,5%

 

Marża EBIT

4,8%

0,2%

 

3,6%

1,2%

 

Marża zysku netto

3,1%

-0,3%

 

2,2%

-0,1%

 

Źródło: DM BDM S.A., spółka, *z uwzględnieniem 202 mln PLN pożyczek od głównego akcjonariusza

klasyfikowanych przez spółkę jako kapitał własny

Komentarz BDM:

  • Wyniki zgodne ze wstępnymi publikowanymi w drugiej połowie sierpnia.
  • Słaba marża brutto ze sprzedaży (najniżej od 4Q’19) oraz wyraźnie ujemny CF operacyjny po 1H’22
  • Backlog na poziomie 3,1 mld PLN (vs 3,5 mld PLN rok temu) - najniższy od 1Q’21.

SDS Optic (NC)

Reklama

Podsumowanie konferencji po wynikach 2Q’22

- w planach są badania kliniczne inProbe – pierwsza faza do końca 2022, druga faza do 3Q’23 + okres raportowania końcowego;

- I faza – badanie bezpieczeństwa, bierze w nim udział 18 pacjentek z rakiem piersi;

- II faza – badanie skuteczności – 192 pacjentki; rozpocznie się po zakończeniu fazy I;

- w 4Q’22 planowane jest uruchomienie pilotażowej linii produkcyjnej do wytwarzania części fotonicznych dla autorskich biosensorów (wartość ok. 2,4 mln PLN);

Reklama

- planowana wydajność produkcyjna do 50 tys. biosensorów na rok;

- rejestracja spółki w USA w 4Q’22; otwarcie centrum R&D w tym kraju planowane na kwiecień’23;

- NWZA zwołane w celu zmian statutu – wprowadzenie kapitału docelowego; szybsza ścieżko dla przyszłych emisji;

- spółka zamierza stworzyć mapę drogową z wizją przejścia na rynek regulowany;

- po osiągnięciu zysku netto (narastająco) przekraczającego 3-krotność kapitału zakładowego, spółka chce wypłacić dywidendę.

Reklama

Q&A:

- dotacja Horizon2020 kończy się w grudniu’22 – dalsze kroki? Spółka przystąpi do procesu składania raportów końcowych i rozliczeń; KE powinna zrefundować różnicę między uzyskaną z dotacji a kwotą wydatków; spółka szacuje wyrównanie w wysokości ok. 650-700 tys. EUR; spółka zabezpieczona kapitałowo, rozważa kolejne opcje pozyskania;

- czy centrum w USA będzie zarządzane z Polski? Spółka zależna czy oddzielny byt? Na początkowym etapie będzie zarządzanie z Polski, czas podróży na wschodnie wybrzeże jest stosunkowo krótki; będzie to oddzielny byt, na wzór polskiej spółki akcyjnej; 100% akcji będzie należeć do SDS Optic;

- jaka wielkość lab-u w USA (etaty)? Są już umowy z kilkoma osobami; spółka nie przewiduje dużego centrum, na początek będzie osoba, która będzie zarządzała pracami na miejscu i 1 lub 2 osoby techniczne;

- czy są już pierwsze sondy z własnej produkcji spółki? ostatnie urządzenie niezbędne do uruchomienia linii jeszcze nie przyjechało, pierwsza sonda jest planowana na początku 2023;

Reklama

- czy projekt FiBioMed obejmie inne wirusy? Tak, koronawirus jest w pewnym stopniu opanowany; technologię spółki można zaadoptować do innych targetów;

- czy ktoś interesował się już licencją/zakupem którejś z aplikacji technologii? Spółka prowadzi rozmowy z różnymi partnerami;

- aktualny priorytet – sprzedaż technologii czy produkcja własna? Łącznie – sprzedaż technologii nie odbędzie się bez dopracowanej produkcji własnej;

- dlaczego lab w USA, a nie w Polsce? Po pierwsze łatwość w pozyskiwaniu wykwalifikowanych pracowników, po drugie kilku kluczowych partnerów jest z USA – łatwiej będzie prowadzić rozmowy partneringowe;

- zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych zakupem akcji z nowej emisji? Tak, kilka funduszy śledzi spółkę, niektóre będą mogły dołączyć dopiero przy przejściu na rynek główny;

Reklama

- na ile kwartałów starczy spółce pieniędzy? Kilka; spółka realizuje programy dotacyjne;

- zastosowanie technologii spółki w diagnostyce chorób oczu? Technologia umożliwiająca badanie markerów chorób bezpośrednio w tkance i w czasie rzeczywistym może pomóc w diagnozie chorób w dnie oka; to nieliczne z organów, z którego nie można pobrać biopsji.

Deweloperzy

Deweloperzy nauczyli się w pandemii dawkować podaż, a koszty budowy i materiałów wciąż rosną. Dlatego zdaniem ekspertów nie ma co liczyć na obniżki cen mieszkań. – Puls Biznesu

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Dom Maklerski BDM S.A. null

Dom Maklerski BDM S.A.

Dom Maklerski BDM S.A. to broker o ugruntowanej pozycji, funkcjonujący na rynku kapitałowym od 1993 roku. Jest podmiotem licencjonowanym działającym na podstawie zezwoleń Komisji Nadzoru Finansowego świadczącym usługi m.in. w następujących segmentach rynku:działalność brokerska, zarządzanie portfelami inwestycyjnymi, bankowość inwestycyjna, doradztwo inwestycyjne, usługi analityczne, usługi doradcze.

Autora możesz obserwować na LINKEDIN 


Reklama

Czytaj dalej