• Odbierz prezent
Nastolatkowie aktywnie korzystają z bankowości, lubią BLIKA i chętnie sięgają po kartę płatniczą

Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka Santander Bank Polska przeanalizował jak bankują użytkownicy w wieku 13-17 lat.

Statystyczny młody klient Santandera ma 16 lat, w ciągu ostatniego roku 10 razy zalogował się poprzez bankowość internetową, a 98 razy przez mobilną, wykonał 6 przelewów na średnią kwotę 165 zł każdy. Dodatkowo 8 razy zapłacił za zakupy BLIKIEM i 2 razy zrobił przelew na telefon.

Najmłodsza grupa klientów Santander Bank Polska zdecydowanie woli korzystać z bankowości mobilnej niż internetowej. Liczba logowań do Banku rośnie wraz z wiekiem młodych użytkowników – w ciągu ostatniego roku 15-latkowie zalogowali się ze smartfona średnio 89 razy, 16-latkowie 102 razy, a 17-latkowie 123 razy.

 Dane zebrane przez Santander Bank Polska wskazują, że nastolatkowie aktywnie korzystają ze swoich kont – bardzo regularnie, najczęściej ze smartfonów, logują się do systemu bankowego, zlecają wiele transakcji. Chętnie sięgają też po karty płatnicze. Jest to najlepsza z metod edukacji finansowej, świetnie przygotowująca do korzystania z produktów bankowych już w dorosłym życiu, po rozpoczęciu aktywności zawodowej. Bank realizuje także program „Finansiaki. To my”, kierowany do rodziców, którzy korzystając z przygotowanych przez ekspertów materiałów – książki dostępnej online oraz strony www – mogą dodatkowo zadbać o wzbogacanie wiedzy swoich dzieci z obszaru bankowości, oszczędzania i podstaw ekonomii – mówi Natalia Czaplicka, odpowiedzialna za ofertę dla dzieci w Santander Bank Polska.

Wykres 1: Liczba logowań użytkowników w wieku 13-17 lat, w skali 1 roku.

Analiza obejmuje dane własne Santander Bank Polska z okresu 1.05.2019-30.04.2020.

wykres 1

Źródło: Dane Santander Bank Polska. Opracowanie własne

Młodzi wolą BLIKA i lubią płacić kartą

Klienci Santander Bank Polska w wieku 13-17 lat są aktywnymi użytkownikami bankowości zdalnej – w skali roku realizują oni ponad pół miliona transakcji zakupów przy użyciu BLIKA, ponad 100 tys. przelewów BLIK na telefon oraz ponad 340 tys. tradycyjnych przelewów. Dane te wskazują, że nastolatkowie jako formę płatności najchętniej wybierają BLIKA, choć relatywnie często realizują też przelewy. 

Wykres 2: Liczba przelewów zrealizowanych przez użytkowników w wieku 13-17 lat, w skali 1 roku.

wykres 2 Santander

Źródło: Dane Santander Bank Polska. Opracowanie własne

Wykres 3: Liczba transakcji zrealizowanych przez użytkowników w wieku 13-17 lat w poszczególnych kanałach, w skali 1 roku

wykres 3 Santander

Źródło: Dane Santander Bank Polska. Opracowanie własne

Średnia kwota przelewu zlecanego przez młodych użytkowników w skali roku wynosi 165 zł – wśród 14-latków 212 zł, 15-latków 176 zł, 16-latków 168 zł, a wśród 17-latków 150 zł. Oczywiście wraz z wiekiem rośnie liczba transakcji realizowanych przez młodych użytkowników.

Wykres 4: średnia wartość przelewu zlecanego przez użytkownika w wieku 13-17 lat, w skali 1 roku.

wykres 4 Santander

Źródło: Dane Santander Bank Polska. Opracowanie własne

- Najmłodsi klienci Santander Bank Polska chętnie korzystają także z kart płatniczych, również w czasie pandemii, choć zmianie uległy główne kategorie wydatków. Nastoletni użytkownicy zdecydowanie częściej niż rok temu sięgają po kartę w sklepach osiedlowych czy dyskontach i płacą wyższe jednostkowe rachunki. Ponadto, o około 10 p.p. wzrósł udział transakcji związanych z rozrywką – w sklepy z grami on-line, mikropłatności np. za skórki czy dodatkowe życia do gier, a także za zakup albumów muzycznych oraz usług streamingowych – mówi Przemysław Chojecki, data scientist w Santander Bank Polska.

 

 

***

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest drugą pod względem wielkości aktywów grupą finansową w Polsce. Santander Bank Polska oferuje rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych w Polsce sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest zadowolenie i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

 

Grupa Santander to wiodąca uniwersalna grupa bankowa z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r. Jest obecna na 10 kluczowych rynkach w Europie oraz obu Amerykach i jest jednym z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Jej misją jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości „Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie”. Grupa Santander dąży do tego, aby stawać się instytucją coraz bardziej odpowiedzialną społecznie. W tym celu zobowiązała się m.in. przeznaczyć w latach 2019–2025 ponad 120 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych, a także o udzieleniu w tym samym czasie pomocy ponad 10 mln osób poprzez programy mikrofinansowania czy edukacji finansowej. Według stanu na koniec pierwszego kwartału 2020 r. Grupa posiadała 146 mln klientów (w tym 21,3 mln klientów lojalnych oraz 38,3 mln klientów cyfrowych), 11 900 oddziałów i 195 000 pracowników.  Zysk Grupy Santander za pierwszy kwartał 2020 roku wyniósł 1,977 mld EUR i był o 1% wyższy w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

 


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk