• Odbierz prezent
Nastolatkowie aktywnie korzystają z bankowości

Rodzinne bankowanie z Santander Bank Polska jest proste, wygodne i mobilne. Dane banku potwierdzają, że nastolatkowie bardzo aktywnie korzystają z kont i nowoczesnych metod płatności.

Saldo statystycznego nastolatka na koncie w Santander Bank Polska to 772 zł. Środki na rachunki młodych użytkowników przesyłane są najczęściej przelewem – tak dzieje się w 54% przypadków. W gronie nastolatków, którzy otrzymują pieniądze na konto są to średnio 3 przelewy w miesiącu, każdy na kwotę 131 zł. W przypadku 11% młodych konto zasilane jest wpłatą w oddziale – średnia kwota wpłaty to 224 zł, a u 13% przez wpłatomat, przeciętnie kwotą 292 zł. Ponadto, dla 13% nastolatków dodatkowym źródłem przychodu jest otrzymywane przelewem stypendium – średnio w wysokości 191 zł.

Jak wydają pieniądze nastolatkowie?

Zdecydowanie, do wykonywania codziennych bankowych czynności, nastolatkowie preferują kanał internetowy i mobilny oraz transakcje BLIK. Co ciekawe, bardzo rzadko odwiedzają oddziały banku – z możliwości realizowania wpłat i wypłat w placówkach korzysta zaledwie 1% z nich. Jeśli potrzebują wypłacić gotówkę, co piąty wypłaca ją kartą w bankomacie – wśród korzystających z tego rozwiązania średnia to 2 transakcje w miesiącu, a przeciętna kwota wypłaty to 230 zł. Natomiast 5% korzysta z BLIKA, wypłacając tą metodą średnio 106 zł, także ok. dwóch razy w miesiącu (dla korzystających z wypłat BLIKIEM).

Dane Santander Bank Polska wskazują, że spośród wszystkich transakcji, nastolatkowie najczęściej sięgają po kartę lub telefon, by zapłacić za zakupy w sklepach stacjonarnych. Z takiej możliwości korzysta aż 72% osób w wieku 13-18 lat, 13 razy w miesiącu, a średnia wartość transakcji to 24 zł. 7% nastolatków za zakupy w sklepach woli płacić BLIKIEM. 30% nastolatków, posiadających konto w Santander Bank Polska, płaci BLIKIEM za zakupy w Intrenecie.

Nastoletni posiadacze Konta Jakie Chcę w Santander Bank Polska chętnie korzystają także z różnych form przelewów. Co piąty młody użytkownik zleca ze swojego rachunku przelewy, średnio 2 w miesiącu, każdy na kwotę 103 zł. 7% młodych ludzi korzysta z przelewów natychmiastowych, przesyłając ekspresowo średnio 134 zł. Dane banku wskazują ponadto, że nastolatkowie coraz bardziej lubią przelewy na telefon BLIK. Odsetek młodych klientów banku, korzystających z takich transakcji niemal podwoił się pod początku roku. Nastolatkowie, korzystający z przelewów na telefon BLIK zlecają ich średnio 2,6 w miesiącu, każdy na kwotę 47 zł.

Konto uczy nastolatków jak zarządzać swoimi pieniędzmi

Korzystanie z konta bankowego oraz nowoczesnych metod płatności – karty, zegarka, BLIKA – to bardzo ważny element edukacji ekonomicznej dziecka. Już od 13 roku życia, pod kontrolą rodziców, młodzi ludzie mogą uczyć się jak wygodnie, ale też odpowiedzialnie zarządzać swoim budżetem. Nasze dane jednoznacznie wskazują, że wraz z wiekiem nastolatkowie coraz aktywniej korzystają z różnych produktów i usług banku. Dla przykładu – 64% 13-latków płaci kartą lub telefonem w sklepie, wśród 16-17 latków to już, odpowiednio, 73 i 74%. Wraz z wiekiem młodego użytkownika rośnie też częstotliwość zlecania przelewów, w tym tych na telefon – mówi Anna Kaczmarek, dyrektor departamentu klienta indywidualnego w Santander Bank Polska.

Dane Santander Bank Polska wskazują, że nastoletni użytkownicy konta i karty uczą się korzystać z nich na co dzień. Im są starsi, tym chętniej korzystają z możliwości płacenia bezgotówkowo za zakupy w sklepie, częściej wypłacają gotówkę z bankomatów oraz zlecają przelewy.

Warszawa, 5 listopada 2020 r - 1

Konto Jakie Chcę dla dorosłych, a także Konto Jakie Chcę dla Młodych – dopasowane do nastolatka, w Santander Bank Polska można założyć zdalnie, bez wychodzenia z domu. Zarówno rodzice jak i nastolatkowie mogą płacić telefonem, BLIKIEM, a także zegarkiem. Młodzi ludzie, poprzez aplikację mobilną, mogą płacić BLIKIEM m.in. za bilety komunikacji miejskiej. Rodzice nastolatków cenią możliwość błyskawicznego przekazania dziecku pieniędzy, w sytuacji pilnej potrzeby.

Do 30 listopada br. można przystąpić do promocji z Kontem Jakie Chcę. Trzeba złożyć wniosek o takie konto przez internet lub infolinię banku, wyrazić odpowiednie zgody oraz przez 3 miesiące po otworzeniu rachunku zapewnić co miesiąc wpływy w wysokości min. 1000 zł, min. 5 transakcji bezgotówkowych i zaloguje się do aplikacji Santander mobile, by otrzymać premię w wysokości 200 zł. Aby otrzymać od banku dodatkowe 50 zł, uczestnik promocji musi do 25 grudnia br. złożyć wniosek i zawrzeć umowę o Konto Jakie Chcę dla dziecka poniżej 18 r.ż.

Szczegóły promocji na  https://bank.santander.pl/kjc/mozliwosci/index.html.

***

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, usługi maklerskie, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca uniwersalna grupa bankowa z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r. Jest obecna na 10 kluczowych rynkach w Europie oraz obu Amerykach i jest jednym z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Jej misją jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości „Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie”. Grupa Santander dąży do tego, aby stawać się instytucją coraz bardziej odpowiedzialną społecznie. W tym celu zobowiązała się m.in. przeznaczyć w latach 2019–2025 ponad 120 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych, a także o udzieleniu w tym samym czasie pomocy ponad 10 mln osób poprzez programy mikrofinansowania czy edukacji finansowej. Według stanu na koniec pierwszego kwartału 2020 r. Grupa posiadała 146 mln klientów (w tym 21,3 mln klientów lojalnych oraz 38,3 mln klientów cyfrowych), 11 900 oddziałów i 195 000 pracowników. Zysk Grupy Santander za pierwszy kwartał 2020 roku wyniósł 1,977 mld EUR i był o 1% wyższy w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Biuro Prasowe Santander Bank Polska

e-mail: biuro.prasowe@santander.pl


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk