• Odbierz prezent
Morele w drodze do TOP3 segmentu e-commerce

Morele, jeden z liderów polskiego rynku e-commerce i właściciel hybrydowej platformy zakupowej, przedstawia wartości kluczowych wskaźników rozwoju oraz plany na najbliższe miesiące. W 2020 r. wskaźnik GMV (gross merchandise volume) wyniósł blisko 1,6 mld zł, co w ujęciu rdr. ukazuje wzrost o ponad 30 proc. Wartość EBITDA zwiększyła się o 400 proc. rdr. Konsumenci mogą spodziewać się wdrożenia kolejnych funkcjonalności ułatwiających zakupy oraz dynamicznego rozwoju serwisu w modelu marketplace.

Wyniki finansowe

Platforma Morele działa od ponad 15 lat. Aktualnie jest jednym z wiodących serwisów handlowych w kategorii elektroniki użytkowej, co pozwoliło wypracować 1,5 proc. udziału w całym rynku e-commerce. Spółka zamknęła 2019 rok z GMV na poziomie 1,23 mld zł oraz EBITDA w wysokości 10 mln zł. W 2020 wartość EBITDA wyniosła ponad 50 mln zł, podnosząc tym samym wynik rdr o 400 proc. W bieżącym roku fiskalnym platforma nie zwalnia tempa i aktualnie odnotowuje około 40 proc. wzrost GMV w stosunku do 2020 przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej rentowności. Kluczowym czynnikiem wzrostów jest zmiana modelu biznesowego spółki.

Dalszy rozwój spółki i ambitne cele

Od 2018 roku spółka konsekwentnie zmienia swój profil działalności ze sklepu specjalistycznego na platformę multicategory. Podobnie jak Amazon, Morele oferuje produkty z różnych kategorii - od elektroniki aż po FMCG. Sprzedaż i wysyłka realizowana jest zarówno przez Morele jak i przez inne podmioty wystawiające swoją ofertę za pośrednictwem platformy (marketplace). Taki model biznesowy jest konsekwencją głównego celu strategicznego Morele na najbliższe lata, czyli dołączenia do grona największych podmiotów e-commerce w Polsce. Ma być to możliwe dzięki podnoszeniu udziału w kategoriach spoza obszaru elektroniki.

- Z serii badań rynkowych, które przeprowadziliśmy,

wynikają dwa wnioski. Po pierwsze, przeważająca część Klientów wskazuje, że byłaby zainteresowana zakupami w nowej platformie multicategory. Po drugie, taka usługa musi wyróżniać się wygodą i prostotą. Naszym celem jest stworzenie platformy, która będzie łączyła zalety marketplace i sklepu specjalistycznego. Szeroka oferta, konkurencyjne ceny, wysokiej jakości kontent produktowy, doradztwo specjalistów oraz wygoda zwrotów i reklamacji - to filary budujące poczucie prostych i wygodnych zakupów, dlatego właśnie na te wartości stawiamy budując nasz produkt i ofertę. Sądzimy, że dla takiej platformy jest miejsce na rynku e-commerce w naszym kraju. Według prognoz analityków, e-commerce w Polsce w 2021 wzrośnie o około 15% i przez najbliższe pięć lat utrzyma się na poziomie około 12%. My jednak celujemy we wzrosty powyżej 30% rok do roku - mówi Michał Pawlik, CEO Morele.

Punktem wyjścia do realizacji strategii jest inwestycja w technologię marketplace (2018-2019) przy jednoczesnym zarządzaniu ofertą produktową tak, aby była ona jak najatrakcyjniejsza dla Klientów. Morele rozwija platformę w modelu hybrydowym z dużym naciskiem na jakość sprzedawców oraz oferty. Oznacza to, że poza udostępnieniem ofert zewnętrznych sprzedawców (podobnie jak np. Allegro), spółka dysponuje także magazynami oraz infrastrukturą, dzięki którym jest w stanie oferować własny towar.

O spółce:

Firma Morele.net powstała w 2000 r. W początkowej fazie zajmowała się budową i administracją sieci komputerowych. W 2004 r. powstał sklep internetowy morele.net, którego asortyment, a co za tym idzie także udział w rynku, poszerzane są do dzisiaj. Od 2019 r. w ramach działania platformy uruchomiony został marketplace, pozwalając na rozpoczęcie sprzedaży online w modelu hybrydowym. Morele to wielokrotny laureat i zwycięzca prestiżowego rankingu organizowanego przez Opineo.pl.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk