• Odbierz prezent
Milion autoryzacji transakcji smsKodem w oddziałach Santander Bank Polska

Już milion razy klienci Santander Bank Polska potwierdzali smsKodem transakcje w oddziałach. W ten sposób Bank nie tylko przyspiesza obsługę, ale także przyczynia się do ochrony środowiska. Oszczędności to ponad 1,5 mln kartek, czyli 127 dorodnych drzew.

Autoryzację smsKodem wybranych transakcji w oddziałach Santander Bank Polska zaoferował swoim klientom w lutym. Od tego czasu klienci skorzystali z tego rozwiązania 1 milion razy, oszczędzając w ten sposób ponad 1,5 mln kartek czyli 7,5 ton papieru. Co ważne, wyprodukowanie takiej ilości papieru wymagałoby wycięcia 127 drzew i zużycia niemal 200 tysięcy litrów wody. Jak ważne są takie oszczędności pokazują globalne dane – aż 40% drzew wycinanych komercyjnie na świecie jest wykorzystywanych do produkcji papieru – jest to ponad 30 milionów akrów lasów rocznie[1].

Do akceptacji transakcji smsKodem potrzebny jest jedynie telefon, którego numer jest zapisany w systemie banku. Klienci korzystający z tej funkcjonalności, nie składają podpisu na dokumencie. Dodatkowo, jeśli adres e-mail klienta jest zapisany w systemie banku, może on otrzymać́ potwierdzenie wykonania transakcji elektronicznie.

To rozwiązanie nie tylko usprawnia obsługę, ale doskonale sprawdzi się podczas epidemii jako rozwiązanie contactless. Obecnie już prawie połowa transakcji w placówkach jest autoryzowana w ten sposób. Widząc, że klienci chętnie korzystają z smsKodów, zwiększyliśmy do 20 tys. kwotę pojedynczej transakcji, która może by w ten sposób zatwierdzana. Jako Bank odpowiedzialny społecznie jesteśmy także dumni, że to rozwiązanie pozwala nam zaoszczędzić tony papieru rocznie – mówi Marcin Jaroch, dyrektor Biura Doskonalenia Regulacji w Santander Bank Polska.

Autoryzacja smsKodem jest usługą dla klientów indywidualnych. Dotyczy transakcji do kwoty 20 tys. zł, pojedynczej wpłaty własnej gotówki na rachunek, pojedynczej wypłaty gotówki z rachunku oraz przelewu w złotówkach – wewnętrznego i krajowego Elixir.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

smsKod to powiadomienie sms, przelew to polecenie przelewu albo polecenie przelewu wewnętrznego.

Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu oraz regulamin promocji dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Stan na 29.10.2020.

***

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, usługi maklerskie, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca uniwersalna grupa bankowa z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r. Jest obecna na 10 kluczowych rynkach w Europie oraz obu Amerykach i jest jednym z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Jej misją jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości „Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie”. Grupa Santander dąży do tego, aby stawać się instytucją coraz bardziej odpowiedzialną społecznie. W tym celu zobowiązała się m.in. przeznaczyć w latach 2019–2025 ponad 120 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych, a także o udzieleniu w tym samym czasie pomocy ponad 10 mln osób poprzez programy mikrofinansowania czy edukacji finansowej. Według stanu na koniec pierwszego kwartału 2020 r. Grupa posiadała 146 mln klientów (w tym 21,3 mln klientów lojalnych oraz 38,3 mln klientów cyfrowych), 11 900 oddziałów i 195 000 pracowników. Zysk Grupy Santander za pierwszy kwartał 2020 roku wyniósł 1,977 mld EUR i był o 1% wyższy w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

 


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk