• Odbierz prezent
Meta (Facebook) z wynikami za II kwartał 2022 r. Inwestorzy rozczarowani. Akcje spółki straciły już połowę wartości!
fot. freepik.com <a href='https://www.freepik.com/photos/technology-phone'>Technology phone photo created by jannoon028 - www.freepik.com</a>

W ostatnim czasie spółka Meta Platforms, znana niegdyś jako Facebook, opublikowała wyniki kwartalne. Rozczarowały one inwestorów. Od początku roku akcje spółki straciły około 50% swej wartości.

 


Zobacz, jakie publikacje makroekonomiczne mogą mieć wpływ na rynki! Śledź kalendarz ekonomiczny i nie przegap istotnych danych

 

 

27 lipca w środę po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku poznaliśmy wyniki kwartalne słynnego medium społecznościowego, znanego dawniej jako Facebook, a obecnie pod nazwą Meta Platforms.

W II kwartale 2022 r. przychody wyniosły 28,82 mld USD wobec 29,08 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi spadek o 1% rdr. Uzyskane przychody okazały się nieco niższe od szacunków analityków z Wall Street na poziomie 28,94 mld USD.

Spółka zakończyła miniony kwartał zyskiem netto w wysokości 6,69 mld USD wobec 10,39 mld USD rok wcześniej, co stanowi spadek o 36% rdr. Zysk na akcję wyniósł 2,46 USD w porównaniu do 3,61 USD przed rokiem. Okazał się też niższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 2,59 USD.

 

Tym, co interesuje analityków i inwestorów są też dane dotyczące liczby użytkowników

Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) wyniosła 1,97 mld i była wyższa o 3% niż przed rokiem. Okazała się nieco wyższa od szacunków analityków na poziomie 1,96 mld.

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) był wyższa o 1% niż rok wcześniej i wyniosła 2,93 mld. Konsensus analityków zakładał 2,94 mld.

Średni przychód na użytkownika (ARPU) wyniósł 9,82 USD wobec konsensusu zakładającego 9,83 USD.

 

W notowaniach posesyjnych kurs akcji spółki spadł o 2,5%

Od początku roku akcje Meta Platforms straciły około 50% swej wartości. Jest to związane z obawami inwestorów o biznes reklamowy spółki. Polityka prywatności iOS Apple ogranicza możliwości śledzenia aktywności użytkowników, co utrudnia kierowanie do nich reklam.

Meta przedstawiła też rozczarowującą prognozę na kolejny kwartał, zapowiadając „kontynuację słabego otoczenia popytu na reklamę, którego doświadczyliśmy w drugim kwartale, a które naszym zdaniem jest napędzane przez szerszą niepewność makroekonomiczną”.

W najbliższym kwartale spółka spodziewa się przychodów w przedziale od 26 do 28,5 mld USD. Byłby to spadek o 2-11% w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku. Analitycy spodziewali się, że w najbliższym kwartale spółka osiągnie przychody na poziomie 30,5 mld USD.

Wykres Meta Platforms

Czytaj także: https://www.fxmag.pl/artykul/twitter-z-wynikami-za-ii-kwartal-2022-elon-musk-namieszal-w-spolce-kurs-akcji-w-dol


Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestor indywidualny.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk