• Odbierz prezent
Marketing budowany na wartościach – czy warto w niego inwestować?

W ostatnim czasie wiele marek w swoich kampaniach marketingowych decyduje się na nawiązywanie do uniwersalnych wartości, takich jak relacje międzyludzkie czy pomaganie innym. Pandemia koronawirusa jeszcze bardziej spotęgowała tego typu działania – ze strony wielu firm mogliśmy obserwować pomoc lekarzom lub innym grupom społecznym, szczególnie dotkniętym przez sytuację. Czy tego typu akcje to chwilowy trend, a może wręcz przeciwnie – początek większej zmiany i swoistego „uczłowieczenia” marketingu?

Jacy są obecni konsumenci i dlaczego to ma znaczenie?

Z raportu przeprowadzonego przez Accenture, w ostatnim kwartale 2020 roku, wynika, że konsumenci w naszym kraju podejmują coraz bardziej racjonalne decyzje zakupowe. Przykładowo, połowa konsumentów czyta składy kupowanych kosmetyków, a niewiele mniej przygląda się również składom produktów odzieżowych. Wydaje się, że z racji problemów klimatycznych i rozwoju społeczeństwa te tendencje będą się pogłębiały. Dodatkowo, ostatni kryzys sanitarny pokazał konsumentom, że bez wielu rzeczy, takich jak na przykład nowe ubrania czy dalekie podróże, możemy się po prostu obyć.

Opierając marketing swojej firmy na uniwersalnych wartościach warto pamiętać o tym jacy są i jacy prawdopodobnie będą w przyszłości nasi kupujący. Często oczekują oni od brandu czegoś więcej niż tylko produktu, a mając do wyboru markę, która jasno określa swoje wartości, wybiorą właśnie taką. Dobre intencje, transparentność oraz odwaga do wyrażania poglądów w kwestiach aktualnych i istotnych to właściwości marek, które są bez wątpienia cenione.

Pułapki marketingu opartego na wartościach

Wciąż zwiększająca się świadomość konsumentów sprawia, że w wielu przypadkach potrafią oni wykryć czy za wzniosłymi hasłami marek kryją się czyny, czy są to tylko puste słowa wynikające ze źle dobranej strategii marketingowej. Przykładowo, marka kosmetyczna, która deklaruje bycie ekologiczną, a testuje swoje kosmetyki na zwierzętach, naraża się na utratę zaufania klientów. Z tego powodu za marketingiem opierającym się na wartościach faktycznie te wartości powinny stać. Właściciele firm muszą mieć na uwadze, że żyjemy w czasach coraz lepszego przepływu informacji oraz transparentności.

„Warto pamiętać, że marketing oparty na wartościach to coś innego niż ten oparty na emocjach. Oczywiście emocje również będą tutaj odgrywały swoją rolę, jednak wartości to coś zdecydowanie bardziej trwałego i mniej zmiennego. Decyzji o prowadzeniu działań marketingowych zahaczających o wartości nie warto podejmować pochopnie – wymaga to przeanalizowania całej wizji oraz działań brandu. Prowadzenie takich kampanii zawsze najlepiej zlecić fachowcom” – powiedziała Ewelina Jurczyńska, właścicielka agencji marketingowej Papillon Media.

Papillon Media zajmuje się tworzeniem skutecznego i nowoczesnego marketingu dla firm, który jednocześnie jest dostosowany do obecnych czasów. Zespół tworzą najzdolniejsi w kraju freelancerzy współpracujący ze sobą, a to przekłada się na wysoką jakość usług oraz najniższą na rynku cenę. Papillon Media oferuje swoim klientom m.in. kreatywny social media marketing oraz projektowanie i wdrażanie stron oraz sklepów internetowych. Siłą brandu jest indywidualne podejście do firm oraz oferta „skrojona na miarę”, biorąca pod uwagę specyfikę danej marki.

Więcej o Papillon media na https://papillonmedia.pl/ i Facebooku https://www.facebook.com/papillonmediapl/.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk