• Sklep
  • Odbierz prezent
LPP spółka

11 kwietnia znana spółka odzieżowa LPP opublikowała wyniki finansowe za 2018 r. Były one jeszcze lepsze niż w poprzednim roku. Jakie spółka ma dalsze plany?

 

11 kwietnia spółka LPP przedstawiła raport roczny za 2018 r. W ujęciu skonsolidowanym przychody ze sprzedaży wyniosły 8,05 mld zł wobec 7,03 mld zł w 2017 r. Są one wyższe o 14,5%. W 2018 r. zysk z działalności operacyjnej wyniósł 756,56 mln zł wobec 578,43 mln zł w poprzednim roku. Stanowi to wzrost o 30,8%. Zysk netto wyniósł 505,18 mln zł wobec 440,77 mln zł w 2017 r., co stanowi wzrost o 16,6%. Zysk na akcję wyniósł 275,53 zł wobec 241,36 zł w roku poprzednim. Zadeklarowana dywidenda na akcję to 40 zł wobec 35,74 zł w poprzednim roku.

 

Według zarządu rok 2017 miał być najlepszym rokiem w historii spółki. Tymczasem rok 2018 okazał się jeszcze lepszy. W liście do akcjonariuszy napisano, że w minionym roku zgodnie z wcześniejszymi planami, marki LPP zadebiutowały na trzech kolejnych rynkach – w Izraelu, Słowenii i Kazachstanie. Spółka planuje w 2019 r. otworzyć 5 nowych salonów Reserved m. in. w Jerozolimie, a także kolejny w Tel Awiwie. W tym roku spółka zamierza kontynuować ekspansję zagraniczną w Bośni, Hercegowinie i Finlandii. Kolekcje LPP będą dostępne na 25 rynkach Europy, Azji i Afryki. W 2018 r. produkty spółki cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród klientów w Londynie.

W liście do akcjonariuszy dodano także, że sprzedaż internetowa w 2018 r. wyniosła 712 mln zł, a więc ponad dwukrotnie więcej niż w poprzednim roku.

Spółka LPP jest obecna na GPW od 2001 r.


Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestorka. Lokuje kapitał głównie w małe spółki z dużym potencjałem wzrostu.

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk