19 listopada spółka z branży odzieżowej LPP przedstawiła wyniki finansowe za III kwartał 2019 r. Spółka zwiększa przychody i powierzchnię handlową.
19 listopada przed sesją na GPW spółka LPP opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2019 r.
W trzecim kwartale przychody wyniosły 2,35 mld zł wobec 2,04 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 14,9%. Na początku października spółka podała szacunkowe przychody na poziomie 2,31 mld zł.
Według standardu MSSF16, w tym kwartale wynik EBITDA wyniósł 396 mln zł. Zgodnie z wcześniejszym standardem MSR17, Grupa LPP osiągnęła zysk EBITDA na poziomie 250,4 mln zł wobec 217,4 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wyniósł 140,5 mln zł. Okazał się on wyższy od wcześniejszych szacunków spółki na poziomie 135 mln zł.
Zgodnie ze standardem MSSF16, w trzecim kwartale Grupa LPP osiągnęła zysk netto w wysokości 19,6 mln zł. Według wcześniejszego standardu MSR17 zysk netto wyniósł 65 mln zł wobec 91,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła 49,6% w porównaniu z 51% w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Na koniec III kwartału 2019 r. Grupa LPP posiadała 1 746 sklepów w 24 krajach o łącznej powierzchni 1 168 tys. m2. Łączna powierzchnia handlowa wzrosła o 12,8% w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku.
W pierwszych godzinach wtorkowej sesji na GPW kurs akcji LPP znajduje się pod kreską. W tym momencie za akcje spółki inwestorzy płacą 8625 zł, co stanowi spadek o 0,29%.
https://www.fxmag.pl/artykul/lpp-przedstawia-wstepne-wyniki-za-iii-kwartal-2019-r