• Sklep
  • Odbierz prezent
LPP z większą stratą i wzrostem zysków za pierwszy kwartał

Grupa LPP, najwieksza polska spółka odzieżowa, we wtorek 28 maja opublikowała wyniki kwartalne. W pierwszych trzech miesiącach 2019 r. LPP zauważalnie pogłębiło swoją stratę, która aktualnie wynosi niemal 115 mln złotych. Przychody ze sprzedaży w ujęciu rocznym wzrosły jednak o ponad 15%.

 

Grupa LPP w pierwszym kwartale poniosła stratę w wysokości 114,6 mln złotych netto (zgodnie ze standardem księgowym MSSF16; strata w zgodzie ze standardem MSR17 wyniosła 131,4 mln PLN), wobec straty w wysokości 104,8 mln PLN netto poniesionej w pierwszym kwartale zeszłego roku. Strata EBIT wyniosła 108,9 mln złotych i była niższa niż rok temu (117,7 mln PLN).

Strata netto w ujęciu jednostkowym wyniosła zaś 69,86 mln PLN, wobec 14,9 mln PLN rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale wyniosły 1,83 mld złotych wobec 1,58 mld PLN w pierwszym kwartale zeszłego roku, co jest wzrostem o 15,7% r/r.

Spółka upatruje duże szanse na zwiększenie przychodów w dalszej ekspansji międzynarodowej ze sklepami marki Reserved, m.in. w Finlandii oraz Bośni i Hercegowinie. Wedle założeń LPP, sklepy Reserved do końca 2019 r. mają być obecne w 25 krajach. LPP planuje również otwarcie sklepu internetowego, który będzie dostępny we wszystkich krajach UE oraz Ukrainie.

W momencie publikacji raportu kwartalnego grupa LPP posiada 1724 sklepy w 24 krajach, z czego 804 znajdują się poza granicami Polski. W ciągu roku łączna powierzchnia handlowa sklepów należących do LPP wzrosła o 8,4%.

 

Grupa LPP jest założoną w 1991 r. spółka odzieżową, aktualnie rozwijającą pięć własnych marek, takich jak Reserved (kluczowa pod wzgl. przychodów), House, Cropp, Mohito oraz Sinsay. LPP jest notowane na GPW od maja 2001 r., aktualnie wchodzi w skład indeksu WIG20.

Akcjonariusze LPP zareagowali z nieznacznym pesymizmem na pogłębiającą się kwartalną stratę netto spółki - akcje LPP na wtorkowej sesji tracą ponad 2,5% i są aktualnie notowane po 7200,0000 PLN.


Dariusz Dziduch

Project Manager FXMAG, prowadzący program satyryczno-edukacyjny "O kryptowalutach". Nietuzinkowy promotor technologii blockchain oraz walut cyfrowych. Zainteresowania rynkowe łączy z wiedzą z zakresu psychologii inwestowania.

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk