• Odbierz prezent
LPP spółka

4 maja spółka odzieżowa LPP opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Wyniki ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych znacząco spadły, natomiast nastąpił wzrost przychodów ze sprzedaży online.

 

4 maja po zakończeniu sesji na GPW spółka LPP opublikowała wstępne wyniki finansowe za I kwartał 2020 r., obejmujący okres obrotowy od lutego do kwietnia.

Przychody ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych wyniosły 792 mln zł wobec 1,65 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi spadek o 52% rok do roku. Przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły 398 mln zł wobec 174 mln zł rok wcześniej, co stanowi wzrost o 129%. Łączne przychody wyniosły 1,19 mld zł wobec 1,82 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi spadek o 35% rok do roku. W I kwartale 2020 r. marża brutto wyniosła 48,5% w porównaniu z marżą na poziomie 54,9% w analogicznym okresie poprzedniego roku.

I kwartał 2020 r. spółka zakończyła stratą operacyjną (EBIT) w wysokości 265 mln zł wobec zysku wynoszącego 64 mln zł przed rokiem.

Powierzchnia handlowa wzrosła do 1 244 000 m2 wobec 1 097 000 m2, co stanowi wzrost o 13% rok do roku.

W swym komunikacie spółka poinformowała, że ze względu na zamknięcie prawie wszystkich salonów stacjonarnych w kwietniu z powodu koronawirusa , LPP odnotowało wzrost sprzedaży e-commerce w tym miesiącu, który wyniósł ok 270% rok do roku.

Przedstawione wyniki finansowe mają charakter wstępny. Pełny raport finansowy za I kwartał 2020 r. zostanie opublikowany 25 czerwca 2020 r.

Kilka dni wcześniej w swym komunikacie spółka poinformowała o odstąpieniu od części umów najmu powierzchni handlowej. Dotyczy to 29,5% powierzchni.

Na koniec poniedziałkowej sesji na GPW za akcje LPP płacono 6075 zł, co stanowi spadek o 6,54%.


Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestor indywidualny. Lokuje kapitał głównie w małe spółki z dużym potencjałem wzrostu.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk