26 czerwca spółka LiveChat Software opublikowała wyniki finansowe za 2018 r. Były one wyższe niż w poprzednich latach. Spółka regularnie też wypłaca dywidendy w maksymalnej możliwej wysokości.
W 2018 r. przychody LiveChat wyniosły 109,3 mln zł wobec 89,43 mln zł rok wcześniej, co stanowi wzrost o 22,2%. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 69,8 mln zł wobec 61,6 mln zł w 2017 r. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 56,98 mln zł wobec 48,07 mln zł rok wcześniej. Stanowi to wzrost o 18,5%.
Zysk netto na akcję to 2,21 zł wobec 1,87 zł rok wcześniej. W sprawozdaniu wspomniano, że spółka od lat wypłaca dywidendę w maksymalnej możliwej kodeksowo wysokości. Maksymalna możliwa wysokość dywidendy do wypłaty za ostatni rok wynosi 50 212 500 zł, co stanowi różnicę między zyskiem netto powiększonym o utworzony przez spółkę kapitał zapasowy a pracami rozwojowymi w łącznej wysokości 16 417 449 zł.
Na koniec roku obrotowego zakończonego 31 marca 2019 r. z rozwiązania LiveChat korzystało ponad 26,7 tys. klientów – firm, instytucji i uczelni. W ciągu roku liczba użytkowników wzrosła o około 11%. Spółka oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service), co pozwala na świadczenie usług na rynku globalnym. Wśród klientów spółki znalazły się przedsiębiorstwa z około 150 krajów świata.
W liście do akcjonariuszy wspomniano, że był to rekordowy rok i rekordowy kwartał w historii spółki. W tym czasie zwiększyła się też dwukrotnie wielkość zespołu.
Wyniki spółki ucieszyły inwestorów. W pierwszych godzinach środowej sesji na GPW, cena akcji spółki LiveChat wzrosła o ponad 6%.