Santander Bank Polska wprowadza otwarcie konta za pomocą selfie. A wszystko po to, aby jeszcze bardziej uprościć zdalne otwieranie konta – dziś co czwarty nowy klient banku zakłada konto w ten sposób.
W nowo wdrożonym procesie przyszły klient samodzielnie wypełnia wniosek o konto tak samo, jak wcześniej. Inne są tylko niektóre kroki procesu – w przypadku konta na zdjęcie bank prosi klienta o zrobienie zdjęcia twarzy, zdjęcia dowodu osobistego oraz wykonanie prostych gestów, np. kiwnięcie głową czy mrugnięcie oczami. Na tej podstawie, za pomocą automatycznych metod biometrycznych, potwierdza tożsamość przyszłego klienta.
Aby założyć Konto Jakie Chcę w ten sposób, wystarczy ściągnąć aplikację Santander mobile i na głównym ekranie wybrać Oferta > Załóż konto. Nowa wersja aplikacji będzie dostępna w ciągu kilku dni.
– Biometria, jako sposób potwierdzania tożsamości klientów, staje się coraz bardziej popularna także w bankach. Teraz udostępniamy kolejną, prostą i intuicyjną metodę otwierania konta w pełni zdalnie, bez połączenia wideo z doradcą, wychodzenia z domu czy kontaktu z kurierem. Rozwiązanie to zapewnia jeszcze większą wygodę – mówi Tomasz Niewiedział z Santander Bank Polska.
Do tej pory klienci, którzy zdalnie otwierali konto w Santander Bank Polska, mogli skorzystać z jednej z trzech metod potwierdzania tożsamości:
Teraz przyszły klient może złożyć wniosek o konto jeszcze szybciej i wygodniej dzięki opcji „konto na zdjęcie” dostępnej w aplikacji Santander mobile.
W telefonie wygląda to następująco:
Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem na santander.pl/PAD. Konto to rachunek płatniczy.
Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Stan na 14 grudnia 2020 r.