• Odbierz prezent
Komisja Europejska wszczęła postępowania antymonopolowe w sprawie Apple

Formalne postępowanie jest następstwem wstępnego dochodzenia, które dotyczyło warunków działań Apple Pay szkodzących konkurencji oraz ograniczających wybór i dostęp do innowacji użytkownikom urządzeń mobilnych Apple.

Pierwsza sprawa dotyczy obowiązkowego korzystania z systemu zakupów aplikacji App Store i braku informowania użytkowników iPhonów i iPadów o alternatywnych, również tańszych możliwościach zakupu poza aplikacją. Druga, sposobów integracji Apple Pay z aplikacjami handlowymi i stronami internetowymi na wspomnianych urządzeniach oraz nałożonych ograniczeń w zakresie dostępu do NFC - „tap and go”, czyli funkcji komunikacji bliskiego zasięgu w celu płatności w sklepach.

Margaret Vestager, wiceprzewodnicząca KE, odpowiedzialna za politykę konkurencji, skomentowała, że - Ważne jest, aby Apple nie odmawiał konsumentom korzyści płynących z korzystania z nowych technologii płatności, w tym lepszego wyboru pod względem jakości, innowacji i konkurencyjności cen. Z tego względu postanowiłam przyjrzeć się praktykom Apple dotyczącym Apple Pay i ich wpływowi na konkurencję.

Dostęp do płatności mobilnych jest niezwykle ważny, zwłaszcza ze względu na pandemię i związane z nią obostrzenia.

- “Płatności mobilne są nieodzownym elementem każdego biznesu, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy utrzymanie dystansu społecznego jest priorytetem. Ta metoda nie tylko ułatwia zakupy przez internet ale też w sklepach stacjonarnych, a nasz rodzimy BLIK, jako pierwszy na świecie, zapewnił bezpieczne płatności i utrzymanie wymaganego dystansu społecznego, niezależnie od wysokości transakcji - również w płatnościach za przesyłki za pobraniem u kuriera”, dodaje Paweł Działak, CEO Tpay.

W przypadku udowodnienia praktyk będących przedmiotem dochodzenia na światowego giganta będą nałożone kary za nieuczciwe praktyki.


Marta Zalewska

Fintech PR Manager. Od 9 lat specjalizuje się w PR i komunikacji fintechów, szeroko pojętych finansów, technologii i innowacji, m.in. dla UBS, Finiata, Ingenico, Citi Handlowy czy PKO Leasing. Współtworzyła też komunikację dla Carlsberg BPO oraz Novartis. Odpowiedzialna za media relations i komunikację ekspercką.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk