• Odbierz prezent
Kolejny gorący debiut? Answear.com o krok od debiutu na GPW

Answear.com, wiodąca platforma cyfrowej sprzedaży odzieży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej finalizuje postępowanie prospektowe i przygotowuje się do rozpoczęcia pierwszej oferty publicznej. Spółka planuje zadebiutować na rynku głównym do końca 2020 roku.

- Wejście na giełdę to dla nas naturalny krok związany z dynamicznym rozwojem biznesu, dużą skalą działania, a także apetytem na więcej. Dzięki ofercie publicznej pozyskamy środki na realizację naszych strategicznych celów. Mam tu na myśli przede wszystkim powiększenie oferty produktowej, rozwój działalności na nowych rynkach, a także zwiększenie świadomości marki Answear.com wśród potencjalnych klientów. To główne filary rozwoju, które bezpośrednio będą wpływać na budowę wartości spółki dla naszych akcjonariuszy. – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com

Debiut Answear.com związany będzie z emisją nowych akcji oraz sprzedażą do 50 proc. pakietu akcji przez fundusz MCI Capital (MCI. TechVentures 1.0). Większościowy akcjonariusz – Fundusz Forum X, powiązany z prezesem Krzysztofem Bajołkiem oraz członkiem rady nadzorczej Arkadiuszem Bajołkiem, nie będzie uczestniczył w transakcji. Akcjonariusze zobowiążą się nie sprzedawać akcji Spółki przez okres 12 miesięcy od transakcji.

Answear.com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą̨, obuwiem oraz akcesoriami, która działa od 2011 r. Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach Spółki. Answear.com oferuje około 90 tys. produktów z ponad 350 światowych marek.

- Osiągnęliśmy już dużą skalę działalności, za ostatnie 12 miesięcy (liczone od końca września) nasze przychody wyniosły 369 mln zł. Jednocześnie utrzymujemy wysokie, kilkudziesięcioprocentowe dynamiki wzrostu. W listopadzie osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedaży w historii platformy, przychody wzrosły o przeszło 60 proc. rdr. Pozwala to nam z dużym optymizmem patrzeć na wyniki za IV kwartał. – mówi Krzysztof Bajołek.

Szczegóły dotyczące oferty zostaną udostępnione w prospekcie emisyjnym po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego. Po publikacji prospekt zostanie również udostępniony na stronie internetowej Spółki https://answear.com/relacje-inwestorskie.

- W połowie września złożyliśmy prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Obecnie finalizujemy to postępowanie. Liczymy, że uda nam się zadebiutować jeszcze w obecnym roku.– dodaje Krzysztof Bajołek.

Globalnymi Koordynatorami oferty, prowadzącymi księgę popytu jest mBank oraz Trigon Dom Maklerski. Doradcą prawnym Spółki w tym procesie jest Kancelaria Prawna Dubiński Jeleński Masiarz i Wspólnicy. Audytorem Spółki jest Grant Thornton.

***

O Answear.com:

Answear.com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami. Sklep oferuje około 90 tys. produktów z ponad 350 światowych marek. Wśród nich są popularne marki odzieżowe (Mango, Vero Moda), marki sportowe (Adidas, Nike, New Balance), marki jeansowe (Levi's, Lee, Wrangler), a także marki premium (Diesel, Guess Jeans, CK, Tommy Hilfiger, Red Valentino, DKNY). Produkty z segmentu ekonomicznego są oparte głównie o markę własną (Answear LAB).

 


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk