Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,29-0,31%
USD / PLN3,98-0,32%
CHF / PLN4,41-0,34%
GBP / PLN5,03-0,23%
EUR / USD1,08+0,02%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Kolejna wielomilionowa kara dla Cyfrowego Polsatu (Plus). Tym razem za przepadające doładowania

Darek Dziduch | 13:02 10 luty 2020
Kolejna wielomilionowa kara dla Cyfrowego Polsatu (Plus). Tym razem za przepadające doładowania | FXMAG
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Cyfrowy Polsat nie ma w ostatnim czasie szczęścia w relacjach z regulatorem antymonopolowym. Należąca do niego spółka Polkomtel, będąca operatorem sieci komórkowej Plus, otrzymała karę finansową w wysokości 20 mln złotych od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To już trzecia kara finansowa od UOKiKU dla Cyfrowego Polsatu w tym roku. Tym razem chodzi o nieuczciwe praktyki wobec klientów korzystających z numerów na kartę pre-paid.

 

W poniedziałek 10 lutego UOKiK poinformował o nałożeniu na spółkę Polkomtel, należącą do grupy kapitałowej cyfrowy Polsat, kary finansowej w wysokości 20 mln złotych. Operator sieci Plus dopuścił się zbiorowego naruszenia interesów klientów poprzez stosowanie praktyki, która polegała na tym, że niewykorzystane środki z doładowania karty po minięciu terminu jego ważności przepadały i nie dało się ich wykorzystać przy kolejnym doładowaniu karty. Jedynym sposobem na zachowanie niewykorzystanych środków było kolejne doładowanie karty w terminie ważności poprzedniego, co wg Urzędu działa na niekorzyść klientów, z czym trudno się nie zgodzić.

Oprócz tego, Polkomtel dawał możliwość złożenia reklamacji i odzyskania niewykorzystanych w terminie środków, była ona jednak zarezerwowana wyłącznie dla aktywnych klientów sieci Plus i zwracana w formie kredytów do wykorzystania na usługi telekomunikacyjne. Wg UOKiK takie ograniczenie jest niezgodne z prawem i każdy poszkodowany klient, również ten, który nie jest już aktywnym użytkownikiem sieci, ma prawo do złożenia reklamacji i odzyskania środków w formie zwrotu kwoty na konto bankowe.

Reklama

Oprócz kary finansowej, operator sieci Plus jest zobowiązany do opublikowania decyzji UOKiK na swojej głównej stronie internetowej.

 

Na poniedziałkowej sesji Cyfrowy Polsat notowany jest po 27,4000 PLN, co jest spadkiem o 0,65%.

URL Artykułu

 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Darek Dziduch

Darek Dziduch

Redaktor portalu FXMAG i wydawca magazynu Inwestor. Nagrywa na YouTube materiały edukacyjne, poruszając tematy związane przede wszystkim z inwestycjami, finansami osobistymi i gospodarką.

Obserwuj autoraTwitter


Reklama

Czytaj dalej