• Odbierz prezent
Jeszcze więcej otwartej bankowości w Santander Open

Klienci Santander Bank Polska mogą w Santander Open integrować rachunki i inicjować przelewy już z 8 banków. Nowością jest integracja rachunków mBank oraz inicjowanie przelewów z Banku Millennium, BNP Paribas i mBank.

Santander Bank Polska w czerwcu br. udostępnił swoim klientom usługi otwartej bankowości. Klienci mogą sprawdzać stan kont dostępnych online w wybranych bankach oraz inicjować transakcje płatnicze przelewem krajowym Elixir z bankowości internetowej i mobilnej Santander Bank Polska.

Obecnie klienci Santander Bank Polska mogą integrować rachunki on line prowadzone w 8 bankach (usługa AIS) i inicjować z nich przelewy (usługa PIS). Te banki to: Alior Bank, Bank Millennium, BNP Paribas, ING, mBank, PKO BP i Pekao S.A. oraz T-mobile Usługi Bankowe. Rachunki można agregować zarówno w Santander internet, jak i w Santander mobile. Inicjowanie przelewów możliwe jest w Santander internet.

Polska jest w czołówce krajów rozwijających usługi związane z open banking. Szacuje się, że do końca 2022 osiągniemy poziom miesięcznych wywołań open banking API taki, jaki ma dziś Wielka Brytania, która jest liderem w tym obszarze[1]. Otwarta bankowość to duże udogodnienie dla klientów, dające możliwość, między innymi realnego zarządzania finansami osobistymi z jednego miejsca w rozproszonym środowisku bankowym. Usługi, które wdrożyliśmy, stanowią podstawę do dalszego rozwoju otwartej bankowości i uatrakcyjnienia oferty dla klientów Santander Bank Polska – mówi Radosław Kontak-Grzęda, dyrektor Biura Innowacji i Programów Transformacyjnych w Santander Bank Polska.

Jak korzystać z Santander Open?

Klient, po zalogowaniu, otwiera Pulpit, opcję „Dodaj konta z innych banków”, następnie wybiera odpowiedni bank z listy, jednorazowo akceptuje Regulamin oraz wyraża niezbędne zgody. W kolejnym kroku loguje się do banku, który prowadzi wybrane konto, aby potwierdzić agregację. Zgoda na agregację musi być ponownie udzielana co 90 dni. Może również zostać wycofana w każdej chwili.

Po agregacji konta, klient będzie widział wszystkie swoje rachunki w zakładce „Twoje produkty” zarówno w bankowości internetowej, jak i mobilnej Santander Bank Polska.

Po dodaniu rachunków klienci w kilku krokach zainicjują przelew Elixir z rachunku prowadzonego w innym banku. W Santander internet – przy rachunku dodanym z innego banku należy kliknąć opcję „przelew”, następnie uzupełnić odbiorcę przelewu, kwotę i tytuł. Dodatkowo, wykonując przelew klient może wybrać któregoś ze zdefiniowanych już wcześniej w Santander internet odbiorców.

Ostatnim krokiem jest logowanie do banku, który prowadzi wybrane konto i zaakceptowanie dyspozycji.

Przelew jest realizowany zgodnie z terminami realizacji banku prowadzącego rachunek oraz opłatą za przelew zgodną z jego cennikiem. Warto podkreślić, że w tym procesie Santander Bank Polska na żadnym etapie nie jest odbiorcą przelewanych pieniędzy.

Więcej informacji na temat Santander open na https://www.santander.pl/klient-indywidualny/bankowosc-internetowa/santander-open

Santander Open/otwarta bankowość oraz bankowość internetowa i mobilna/Santander Internet/Santander mobile to usługa bankowości elektronicznej, konto to rachunek płatniczy, przelew to polecenie przelewu. Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk