Celem Zarządu na 2023 jest pozyskiwanie średnio 40-60tys. nowych klientów kwartalnie.
− W styczniu 2023 spółka pozyskała 42,3 tys. nowych klientów.
− Koszty w 4Q’22 wzrosły o 57% r/r, w tym koszty marketingu o 84% r/r. Zarząd ocenia, że w 2023 łączne koszty działalności operacyjnej mogą wzrosnąć o ok. 1/4 w porównaniu do 2022. Nakłady na marketing mogą wzrosnąć o ok. 20% w stosunku do roku ubiegłego.
− Średni koszt pozyskania klienta w 4Q’22 wzrósł o 24% kw/kw do 1342 PLN.
− Klienci zdeponowali w tym kwartale 677mln PLN netto (vs. 797mln PLN w 3Q’22).
− Zgodnie z kryteriami KNF w 2023 możliwa jest wypłata dywidendy w maksymalnej wysokości do 75% zysku za rok 2022.
Komentarz: Wyniki istotnie poniżej oczekiwań, uwzględniają naszym zdaniem ok. 94mln PLN straty z ‘market makingu’, podczas gdy w poprzednim kwartale był on ok. 104mln PLN na plusie. Wygląda na to, że klienci dobrze radzili sobie głównie na walutach. Negatywnie zaskoczyły również koszty, z uwagi na wzrost średniego kosztu pozyskania klienta kw/kw. Liczba nowych oraz aktywnych klientów była zgodna z naszymi oczekiwaniami, ale wygenerowali oni wolumen obrotu 13% powyżej naszych założeń, co jest pozytywne. Powtarzalne przychody mogły zatem wzrosnąć o ok. 8% kw/kw do 311mln PLN. Bardzo optymistyczny jest również guidance zarządu odnośnie akwizycji nowych klientów w 2023, a styczeń potwierdza bardzo mocny początek roku.
Z jednej strony czwarty kwartał mocno rozczarował, ale z drugiej tempo wzrostu biznesu przyspiesza i widzimy upside do naszych założeń na kolejne lata. Uważamy, że zyski w kolejnych latach z szybszego wzrostu z nawiązką odrobią utracone w tym kwartale 100mln PLN, więc wpływ powyższych wyników na naszą wycenę powinien być nawet pozytywny. Przy obecnej bazie kosztowej, aktywności klientów i przy założeniu zerowego ‘market makingu’, powtarzalny zysk netto wynosi według nas ok. 120-130mln PLN kwartalnie. Zalecamy zatem zwiększenie zaangażowania w przypadku negatywnej reakcji kursu na dzisiejszej sesji. W najbardziej prawdopodobnym scenariuszu wypłaty 75% dywidendy, może ona sięgnąć ok. 15% DY.