Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31-0,16%
USD / PLN3,99+0,08%
CHF / PLN4,43+0,44%
GBP / PLN5,04+0,10%
EUR / USD1,08-0,24%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,62+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 786,20+0,07%
S&P 5005 258,76+0,20%
ROPA BRENT86,87+1,37%
ROPA WTI83,00+1,57%
ZŁOTO2 221,49+1,36%
SREBRO24,87+1,22%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Jak poradzić sobie w czasie kryzysu gdy sprzedaż spada do zera? Feblik pokazuje, że jest to możliwe!

Wiadomości prasowe | 19:00 30 kwiecień 2020
Jak poradzić sobie w czasie kryzysu gdy sprzedaż spada do zera? Feblik pokazuje, że jest to możliwe! | FXMAG
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Kiedy przychodzi kryzys, sprzedaż spada niekiedy do zera, a wizja końca jest bliska, można usiąść i czekać na lepsze czasy albo zacząć działać ze zdwojoną siłą i wprowadzić w firmie twórczą metamorfozę. Na czym ona polega? Pokażemy na przykładzie firmy Feblik. 

Feblik to portal internetowy z ofertą stacjonarnych warsztatów twórczych w Warszawie, których subiektywnego wyboru dokonali Marzena i Andrzej Kołodziej - twórcy platformy. Różnego rodzaju warsztaty rzemieślnicze, artystyczne, ekologiczne, czy też kulinarne są dobrą okazją do stworzenia własnego rękodzieła oraz pozwalają na zdobycie nowych umiejętności. 

Feblik wystartował w październiku zeszłego roku i z miesiąca na miesiąc, dodając nowe warsztaty, poszerzał swoją ofertę. Jednocześnie rosła też liczba miłośników tej platformy, którą zainteresowali się również klienci biznesowi.

Portal z każdym dniem nabierał coraz większego rozmachu. Jednak ze względu na pojawienie się koronowirusa w Polsce, praktycznie z dnia na dzień, Feblik musiał zawieść wszystkie oferowane warsztaty. Ponadto, pojawił się problem związany z koniecznością zwrotu pieniędzy uczestnikom, którzy wcześniej opłacili swój udział w warsztatach, co znacząco wpłynęło na płynność finansową firmy i skutkowało groźbą zawieszenia działalności.

Reklama

Pierwsze dni po ogłoszeniu pierwszego przypadku zachorowania,  Feblik poświęcił na gaszenie pożarów. Dzięki zaangażowaniu klientów udało się przełożyć warsztaty na późniejsze terminy, a nikt z ponad 50-osobowej grupy nie wycofał swojego udziału. Po jego pokonaniu, przyszedł czas na działanie i współdziałanie, które zaowocowało pomysłem na zorganizowanie warsztatów twórczych online. 

Na tym etapie pojawiły się 2 wyzwania:

  • co zrobić, aby warsztaty były jak najbardziej zbliżone do warsztatów stacjonarnych, których największą wartością jest spotkanie z drugim człowiekiem, 
  • jak zapewnić uczestnikom materiały na warsztaty, gdy sytuacja zmusza wszystkich do pozostanie w domu, a bez materiałów ani rusz - bez nich warsztat byłyby tylko tutorialem, a nie warsztatem twórczym.

Szczęśliwie od samego początku Feblik postawił na współpracę i współdziałanie z osobami, które prowadzą warsztaty i miał za cel, przed podjęciem współpracy poznanie osobiście każdej z tych osób. Ta niby mała kiedyś decyzja, okazała się kluczowa w najtrudniejszym momencie dla firmy. I tak dzięki szybkiemu działaniu w grupie zostały rozwiązane kwestie logistyczne, jak i powstał plan działania, który zakładał:

  • wybór warsztatów z oferty Feblika, które da się poprowadzić online (okazało się, że jest ich całkiem sporo),
  • poprowadzenie warsztatów na żywo, w małych zamkniętych grupach z włączonymi kamerami u wszystkich uczestników, tak aby była możliwość działania, współtworzenia i doświadczania,
  • dostarczenie osobiście materiałów pod drzwi dla każdego uczestnika lub wysłanie do dowolnego paczkoamtu w Polsce - bezpieczne rozwiązanie jak na obecne czasy.

Efekt? Na początku kwietnia odbyła się pierwsza edycja warsztatów twórczych online, która zakończyła się dużym sukcesem:

  • udział w 5 różnych warsztatach twórczych online wzięło, aż 56 osób (na 60 dostępnych miejsc)
  • wszystkie materiały dotarły na czas,
  • frekwencja na warsztatach prowadzonych LIVE była ponad 90% (finalnie każdy wykonał swoje prace),
  • a wykonane prace zaskoczyły chyba samych uczestników.

A co więcej, właśnie ruszyły zapisy na drugą serię warsztatów twórczych online, których tym razem w ofercie jest, aż 10. Wśród nich znalazły się warsztaty artystyczne, roślinne, florystyczne, ceramiczne, kulinarne, kaligrafii oraz kosmetyków naturalnych.

Reklama

Co pokazuje nam przykład Feblika?

- Kryzys to także nowe możliwości. Wszystko jest możliwe, tyko po prostu trzeba działać, a w przypadku Feblika można powiedzieć, że współdziałać. To mimo wszystko, dobry czas na budowanie relacji, które będą owocować jeszcze przez długie lata.  - mówi Marzena Kołodziej.

Feblik, dzięki uruchomieniu nowego produktu, jakim są warsztaty twórcze online, nie tylko może działać i dalej sprawiać, aby czas uczestników był dobrze zajęty, ale także może zaistnieć w całej Polsce, a nawet poza jej granicami. 

- Tak naprawdę to Feblik zamienił kryzys, w wielką szansę do stworzenia czegoś nowego, zmiany perspektywy i poszerzenia horyzontów. Kto wie może warsztaty online wejdą na stała do oferty Feblika…? - podsumowuje Andrzej Kołodziej

 

Reklama

Link do portalu: https://feblik.pl/emb7

Link do warsztatów: https://feblik.pl/cevy

Link do profilu FB: https://www.facebook.com/FeblikPL

Link do profilu Insta: https://www.instagram.com/feblik.pl/

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama

Czytaj dalej