Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,30-0,15%
USD / PLN3,99-0,04%
CHF / PLN4,42-0,09%
GBP / PLN5,04+0,03%
EUR / USD1,08-0,09%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

500% w dwa lata? Dla tej spółki to dopiero początek

Szymon Czuraj | 12:37 06 maj 2020
Internetowy sprzedawca żywności notuje wzrost ceny akcji o ponad 500% | FXMAG INWESTOR
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Przychody detaliczne Ocado Group Plc wzrosły w drugim kwartale o ponad 40%, a głównym motorem napędowym był wzrost sprzedaży internetowej. W Wielkiej Brytanii w wyniku blokady spowodowanej COVID-19 jeszcze bardziej modne stały się zakupy z domu.

Spółka zawiesiła prognozę finansową na ten rok, mówiąc, że niepewność związana z pandemią uniemożliwiła prognozowanie krótkoterminowych trendów sprzedaży. Zysk w drugim kwartale był wyższy od 10% wzrostu w pierwszym kwartale. Cena akcji wzrosła aż o 3,9% we wtorek w Londynie, a w samym 2020 roku wartość spółki urosła o 35% , dając kapitalizacje w wysokości 12,3 miliona funtów.

Ocado zwiększyło swoje moce produkcyjne w odpowiedzi na gospodarczy lockdown, w miarę jak klienci obawiają się wyjść z domu do supermarketu. Na początku kwarantanny firma miała trudności z zaspokojeniem popytu, co doprowadziło do wydłużenia czasu oczekiwania na zamówienie, podczas gdy więksi producenci artykułów spożywczych, tacy jak Tesco Plc, byli w stanie łatwiej skalować się w sieci. Spółka zapewnia, że zwiększy nakłady inwestycyjne i dowiezie znacznie lepsze wyniki finansowe w kolejnych kwartałach.

Problemy firmy z obsługą klientów są także widoczne na ich stronie internetowej. Serwery nie wytrzymują obciążenia, a niezalogowani klienci otrzymują taki o to komunikat.

Reklama

 

Planowane inwestycje zakładają rozrost infrastruktury, zarówno magazynowej, w której składowane i dostarczane jest jedzenie, ale także dofinansowanie marketingu oraz wzmocnienie Ocado od strony IT.

Ocado zaliczyło IPO w 2010, a od 2017 spółka urosła o ponad 500%

Ocado notowanie jest na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a debiut miał miejsce 21 lipca 2010 roku. Ten brytyjski supermarket określa się mianem największego na świecie internetowego sprzedawcy artykułów spożywczych i w przeciwieństwie do swoich konkurentów, firma nie posiada sieci sklepów, a wszelkie dostawy realizuje się poprzez dowóz do domu klienta.

Ocado zaliczyło rajd na cenach akcji początkiem 2018 roku. W 2017 roku za jedną akcję trzeba było zapłacić około 300 funtów. Obecnie jedną akcję wycenia się na 1710 funtów. To ponad 500% wzrost. Firma nie wypłaca dywidendy.

Reklama

 

 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji

Reklama

Czytaj dalej