Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31-0,19%
USD / PLN3,99+0,02%
CHF / PLN4,43+0,41%
GBP / PLN5,04+0,10%
EUR / USD1,08-0,21%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,62+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 786,20+0,07%
S&P 5005 255,60+0,14%
ROPA BRENT87,06+1,59%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 232,81+1,87%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

IKEA wspiera wykluczone dzieci w projekcie "Zabawa to poważna sprawa"

Wiadomości prasowe | 11:15 21 grudzień 2020
IKEA wspiera wykluczone dzieci w projekcie "Zabawa to poważna sprawa"  | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Zwycięzcy trzeciej edycji konkursu grantowego IKEA „Zabawa to poważna sprawa” zakończyli realizację swoich projektów, których tematem przewodnim była edukacja ekologiczna i zmiany klimatu. Wszystkie inicjatywy były skierowane do dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Konkurs grantowy jest polską inicjatywą, będącą częścią międzynarodowej kampanii IKEA „Zabawa to poważna sprawa”, której celem jest budowanie świadomości, że każde dziecko, niezależnie od sytuacji w jakiej się znajduje, ma prawo do zabawy oraz podkreślenie, jak ważny jest jej wpływ na prawidłowy rozwój najmłodszych. W Polsce, w ramach kampanii, środki uzyskane ze sprzedaży kolekcji zabawek SAGOSKATT przeznaczane są na granty społeczne dla organizacji zajmujących się edukacją klimatyczną i ekologiczną dzieci i młodzieży.

- W tym roku w konkursie grantowym udzieliliśmy wsparcia organizacjom, które walczą o przyszłość planety oraz przeciwdziałają wykluczeniu społecznemu. Zmiany klimatu niestety widoczne są gołym okiem, dlatego kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży ma dla nas priorytetowe znaczenie. Wierzymy, że w uczestnikach konkursowych projektów zyskaliśmy mocnych ambasadorów wizji lepszego, bardziej zrównoważony świata – mówi Magdalena Betin, koordynatorka kampanii „Zabawa to poważna sprawa” w IKEA Retail Polska.

Jak uratować koralowce?

W projekcie Akwarium Gdyńskiego uczestniczyła grupa dzieci niesłyszących i niedosłyszących w wieku od 7 do 15 lat. W laboratorium najpierw uczyły się obsługi mikroskopów, by następnie zagłębiać tajniki wiedzy przyrodniczej. Zajęcia odbywały się także na ekspozycji Akwarium Gdyńskiego, w plenerze tj. w porcie jachtowym oraz na gdyńskiej plaży. Podczas spotkania w Klimatycznym Centrum Kreatywności zdobytą wiedzę dzieci wykorzystały jako bazę do „burzy mózgów” i rozmowy na temat zmian klimatu oraz ich konsekwencji dla Ziemi. Rezultat wspólnych działań w postaci 5-minutowego filmu „Jak uratować koralowce… i resztę świata” można zobaczyć m.in. w mediach społecznościowych Akwarium Gdyńskiego. Projekt został zakończony wystawą zdjęć z realizacji programu, która była pokazywana w Akwarium Gdyńskim do 6 grudnia 2020 roku.

Reklama

Dzięki wsparciu IKEA odświeżony wygląd otrzymało Klimatyczne Centrum Kreatywności. Jego wnętrza wzbogaciły przekazane przez firmę meble oraz elementy oświetlenia.

Młodzi eko-liderzy

W warsztatach i szkoleniach online z cyklu “Jestem eko-liderem!” zorganizowanych przez Oratorium Św. Dominika Savio wzięło udział trzydziestu podopiecznych w wieku od 10 do 18 lat z jednej z dzielnic Zabrza – Helenki. Na spotkaniach poruszano ciekawe tematy związane m.in. z hodowlą i znaczeniem pszczół dla ekosystemu. Uczestnicy zapoznawali się z aplikacją IKEA Better Living pomagającą w odkrywaniu i analizie proekologicznych nawyków. W programie Global Footprint Calculator badali, jaki wpływ na środowisko mają ich codzienne wybory. Poza tym, warsztaty skupione były m.in. na propagowaniu idei racjonalnego nurtu Less Waste.

Efektem projektu był również remont świetlicy, w który zaangażowali się jego uczestnicy, wolontariusze, wychowawcy i animatorzy. Dzieła dopełniły przekazane przez IKEA nowe meble i dodatki.

Dali ubraniom drugie życie

Celem programu „Dajemy ubraniom drugie życie”, zrealizowanego przez zespół lubelskiej Fundacji “Szczęśliwe Dzieciństwo”, było upowszechnianie wiedzy na temat sposobów powtórnego przetwarzania ubrań. W działania zaangażowało się 20 młodych osób, które w Pracowni Kreatywnej przygotowały edukacyjne materiały filmowe zachęcające do dawania ubraniom drugiego życia. W ramach projektu ogłoszony został także ogólnopolski Ekologiczny Konkurs Charytatywny, którego celem była zbiórka odzieży w szkołach. Część zgromadzonych ubrań trafiła do Pracowni Kreatywnej, a pozostałe zostały odebrane przez firmę recyklingową „Ubrania do oddania”. Warto podkreślić, że w aranżacji pracowni uczestniczyła młodzież. Zdaniem fundacji to ważny element wychowawczy – w ten sposób uczestnicy mieli poczucie, że miejsce, które tworzą, należy do nich.

- Cieszymy się, że mimo pandemii koronawirusa zwycięzcom naszego konkursu grantowego, udało się przeprowadzić zdecydowaną większość zaplanowanych działań. Wiemy, że wcale nie było to łatwe zadanie. Jednak w tym trudnym czasie szczególnie ważne było skupienie dzieci i młodzieży wokół wspólnej idei lepszego świata. Zmiany klimatyczne zachodzą w szybkim tempie, pandemia ich nie zatrzymuje. Tym cenniejszy jest każdy projekt edukacyjny w tym obszarze – podsumowuje Magdalena Betin.

Reklama

Laureatów konkursu grantowego „Zabawa to poważna sprawa” wybiera jury złożone z pracowników IKEA. Do tej pory odbyły się trzy konkursowe edycje. Kolejna, czwarta, planowana jest na wiosnę 2021 roku.

----------------------------------------- 

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive. 

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i sześćdziesiąt Punktów Odbioru Zamówień IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 32 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.  W roku finansowym 2020 ponad 25 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 154 mln wizyt. 

Reklama

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 378 sklepami w 31 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada. 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama

Czytaj dalej