• Odbierz prezent
Hyper Poland zebrał kolejne środki z rundy inwestycyjnej w rekordowym czasie

Firma Hyper Poland w 10 dni zebrała 100% kwoty (451 tys. euro) potrzebnej do dalszego rozwoju swojej technologii.

Wśród ponad 390 inwestorów największa grupa pochodzi z Wielkiej Brytanii oraz Polski.

Hyper Poland zrewolucjonizuje transport: zbuduje najszybszy i najbardziej efektywny sposób przewozu towarów i ludzi po istniejących liniach kolejowych.

Pod koniec lutego Hyper Poland, firma założona m.in. przez absolwentów Politechniki Warszawskiej, wystartowała z drugą rundą crowdfundingu udziałowego na brytyjskiej platformie Seedrs. Jej celem było zebranie 451 tysięcy euro na dalsze testy oraz rozwój kolei najnowszej generacji, opartej o lewitację magnetyczną i silnik liniowy, poruszającej się na istniejących torach kolejowych z prędkością do 415 km/h.

 

Po 10 dniach trwania kampanii udało się zebrać 100% środków (451 tys. euro). Największe grupy inwestorów w tej rundzie stanowią obywatele Wielkiej Brytanii i Polski. To także z tych krajów wpłynęło na konto Hyper Poland najwięcej pieniędzy. Warto dodać, że przy poprzedniej rundzie finansowania (której celem było pozyskanie 334 tys. euro) polska firma potrzebowała 7 dni, aby zebrać ponad dwukrotnie razy mniejszą kwotę (200 tys. euro).

 

Czas, w którym udało nam się zebrać kolejne środki, pokazuje, jak bardzo jest wyczekiwany przez inwestorów indywidualnych nasz pełnoskalowy tor testowy, na którym w 2021 roku zostaną przeprowadzone testy systemu magrail - dodaje Przemysław Pączek, prezes i współzałożyciel Hyper Poland.

Kampania Hyper Poland na Seedrs cały czas trwa. Nadwyżka środków zostanie przeznaczona na szybsze uruchomienie kolejnych prac badawczo-rozwojowych, w szczególności związanych z rozwojem autorskiego mechanizmu pudła wychylnego, umożliwiającego jazdę na łukach nawet o 76% szybciej niż obecnie. W międzyczasie Hyper Poland przygotowuje się do budowy pełnowymiarowego toru systemu magrail. Pierwsze prace w tym zakresie ruszą w drugiej połowie 2020 roku.

Głównym celem Hyper Poland jest przywrócenie przewagi konkurencyjnej istniejącym liniom kolejowym poprzez modernizację i dostosowanie obecnej infrastruktury do standardu kolei dużych prędkości. Efektem tego będzie zwiększenie wykorzystania kolei w stosunku do obecnie dominującego transportu drogowego i lotniczego.

Unikatowa technologia opracowana przez Hyper Poland, której elementy zostały zgłoszone do opatentowania, opiera się na technologii pasywnej lewitacji magnetycznej - magrail. Innowacyjne elementy instalowane na istniejących torach tradycyjnej kolei pozwolą pojazdom kolei magnetycznej na poruszanie się z prędkością sięgającą 300 km/h, a tam, gdzie powstały już tory kolei dużych prędkości - 415 km/h.

To hybrydowe rozwiązanie pozwala na funkcjonowanie zarówno systemu magrail, jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach. W przyszłości da natomiast możliwość rozbudowy o próżniowe tunele, które zwiększą osiągane prędkości do 600 km/h (na torach konwencjonalnych) i do 1000 km/h w miejscach dostosowanych do podróży koleją dużych prędkości.

Trzecią i ostatnią fazą rozwoju jest budowa całkowicie nowej infrastruktury hyperloop, dzięki której pojazdy będą mogły przemieszczać się z prędkością 1200 km/h.

Wysiłki polskiej firmy były wielokrotnie doceniane przez liderów branży. Brytyjski serwis Railway Technology wskazał Hyper Poland jako firmę, która zmieni kolej w 2020 roku. Lufthansa Innovation Hub wybrał Hyper Poland jako jeden ze 150 najważniejszych start-upów związanych z transportem w 2019 roku - obok takich projektów jak BlaBlaCar czy Baidu. W 2019 roku firma Hyper Poland otrzymała grant w wysokości 16,5 mln zł przyznany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Kampania Hyper Poland na platformie Seedrs jest dostępna pod tym linkiem:

https://www.seedrs.com/hyper-poland1

 

O Hyper Poland

Hyper Poland to polska spółka, która jako jedyna na świecie rozwija koncepcję hyperloop w oparciu o 3-stopniowe podejście. Pierwszym etapem, nad którym obecnie trwają prace, to technologia kolei magnetycznej magrail – możliwa do zastosowania w ramach istniejącej infrastruktury kolejowej. Zespół Hyper Poland składa się ekspertów z doświadczeniem zebranym m.in. w takich firmach jak Airbus, Bombardier czy operator kolei Shinkansen. Hyper Poland była podwójnym finalistą konkursu SpaceX Hyperloop Pod Competition w Kalifornii.

W 2017 roku spółka zbudowała pierwszy prototyp, a dwa lata później - zademonstrowała tor i kapsułę w skali 1:5. Na przełomie lat 2020 i 2021 planuje pokaz pełnowymiarowego prototypu systemu magrail.

Wśród głównych partnerów Hyper Poland znajdują się: Microsoft, Instytut Kolejnictwa, Transfer Multisort Elektronik, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Politechnika Warszawska. Spółka znalazła się na globalnej liście 150 startupów z obszaru mobility przygotowanej przez Lufthansa Innovation Hub (obok takich firm jak SpaceX, BlaBlaCar, Uber czy Lime).

Firma Hyper Poland przyczyniła się do powstania Wspólnego Komitetu Technicznego (JTC 20) w Brukseli. Celem JTC 20 będzie przygotowanie wspólnej metodologii pracy nad technologią hyperloop i jej spójnej struktury. Zagwarantuje to pełną zgodność działań we wszystkich krajach i najwyższe standardy bezpieczeństwa w całej Europie. JTC 20 będzie funkcjonował w ramach Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego (CEN) oraz Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego Elektrotechniki (CENELEC).

O Seedrs

Seedrs pozwala inwestorom na zaangażowanie się w dowolnym wymiarze w najbardziej obiecujące projekty biznesowe. Przedsiębiorcom daje szansę na zebranie niezbędnego kapitału i budowę grupy osób zaangażowanych we wspólne działanie. Do tej pory Seedrs pomogło w realizacji 940 projektów i zebraniu 790 milionów funtów. Wszystkie obecne na platformie przedsięwzięcia pozwalają inwestorom na nabywanie udziałów i zawieranie umów z kontrahentami. Daje im to poziom bezpieczeństwa podobny do tego, z jakiego korzystają anioły biznesu i inwestorzy z venture capital. Seedrs ma wsparcie czołowych europejskich organizacji inwestorskich oraz 4300 klientów. Działanie platformy jest nadzorowane przez brytyjski Urząd Postępowania Finansowego (Financial Conduct Authority) - odpowiednik Komisji Nadzoru Finansowego.


Zespół FXMAG

Portal i jedyny w Polsce magazyn Inwestora Indywidualnego. FXMAG wspiera swoich czytelników, zapewniając dostęp do szerokiej bazy edukacyjnej i na bieżąco informując o najważniejszych wydarzeniach rynkowych i gospodarczych z zakresu rynku Forex, akcji, kryptowalut oraz inwestycji alternatywnych. 

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk