• Odbierz prezent
HUUUGE, INC. debiutuje na Giełdzie Papierów Wartościowych

Huuuge, Inc. („Huuuge” lub „Spółka”), globalny producent i wydawca gier typu free-to-play, koncentrujący swoją działalność na szybko rozwijającym się rynku gier mobilnych zadebiutował dziś na rynku głównym warszawskiej giełdy.

Całkowita wartość oferty publicznej Huuuge wyniosła 1,67 mld PLN (około 442 mln USD). Oznacza to, że była to największa oferta firmy z branży gier w historii GPW oraz największa oferta firmy z branży gier mobilnych w Europie.

Spółka uzyskała wpływy z emisji akcji na poziomie około 565 milionów PLN brutto (około 150 mln USD) i planuje przeznaczenie ich na działalność związaną z przejęciami innych podmiotów oraz sfinansowanie dalszego długoterminowego wzrostu.

To absolutnie wyjątkowy dzień dla Huuuge. Oznacza zakończenie strategicznej transformacji, nad którą niestrudzenie pracowaliśmy przez ostatnie kilka lat. Od dziś jesteśmy nie tylko firmą międzynarodową ale i firmą publiczną, co sprawia, że Huuuge jest jeszcze bardziej globalny - na całym świecie dostępna jest nasza marka a inwestorzy międzynarodowi mają okazję współuczestniczyć w naszym sukcesie. To kluczowe dla realizacji naszej długoterminowej strategii i jesteśmy bardzo podekscytowani, że zaczynamy nasze notowania na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Cieszymy się z tak silnego popytu na akcje Spółki, zarówno ze strony renomowanych polskich i międzynarodowych instytucji finansowych jak i inwestorów indywidualnych w Polsce - do grona naszych akcjonariuszy dołączyli inwestorzy z ponad 20 krajów, którzy wierzą w siłę naszego modelu biznesowego skupionego na globalnej obecności i społecznościowym charakterze gier. Nasza misja pozostaje niezmienna – jest nią umożliwienie miliardom ludzi wspólnej zabawy, poprzez udostępnienie gier społecznościowych jeszcze większej liczbie osób na całym świecie. Dzięki środkom pozyskanym z GPW będziemy mogli przyspieszyć realizację naszej strategii „Buduj & Kupuj” (ang. Build & Buy). 90-95% środków z pozyskanych z nowej emisji chcemy przeznaczyć na przejęcia i inwestycje w inne firmy lub aktywa firm, które uzupełnią naszą ofertę lub kompetencje, co przyspieszy nasze działania w tym obszarze.

Gry mobilne to najszybciej rozwijający się segment rynku gier, z ogromnym potencjałem wzrostu napędzanym rosnącą powszechnością smartfonów i wprowadzaniem sieci 5G. Nasz unikalny model biznesowy i podejście społecznościowe Huuuge przekłada się na generowanie przez nasz wyjątkowy globalny zespół najwyższego przychodu w przeliczeniu na DAU w segmencie gier social casino. Posiadane przez nas know-how oraz doskonałość operacyjna połączone z zapleczem technologicznym, portfolio gier i infrastrukturą marketingową są kluczowe do odniesienia przez nas sukcesu na rynku, którego wartość wkrótce przekroczy 100 mld USD rocznie. Wierzę, że najlepsze dopiero przed Huuuge i cieszę się, że nasi nowi akcjonariusze będą mogli uczestniczyć wraz z nami w kolejnych, ekscytujących rozdziałach naszej historii - powiedział Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge.

Huuuge, Inc. – globalny producent i wydawca gier typu free-to-play ze Stanów Zjednoczonych – zdecydował się zadebiutować na Głównym Rynku GPW, co bardzo nas cieszy. Potwierdza to też stale rosnącą rolę naszego rynku w oczach branży gamedev. Od ubiegłego roku jesteśmy światowym liderem pod względem liczby notowanych spółek z tej branży, wyprzedzając giełdy w Tokio i Korei Południowej Debiut Huuuge, Inc. jest  dla nas wyjątkowy także ze względu na wartość oferty publicznej, która wyniosła 1,67 mld PLN, czyli około 442 mln USD. Jest to nie tylko największa oferta spółki gamedev w historii GPW, ale także największa oferta firmy z branży gier mobilnych w Europie podkreśla Marek Dietl, prezes zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Najważniejsze informacje o ofercie publicznej Huuuge:

  • Całkowita wartość Oferty wyniosła 1,67 mld PLN (około 442 mln USD). Tym samym była to największa oferta firmy z branży gier w historii GPW oraz największa oferta firmy z branży gier mobilnych w Europie.
  • Ostateczna cena akcji oferowanych została ustalona na 50 PLN za akcję. Kapitalizacja rynkowa Spółki w oparciu o ostateczną cenę akcji oferowanych wynosiła 4,2 mld PLN (około 1,1 mld USD).
  • Oferta objęła publiczną subskrypcję nowo wyemitowanych akcji Spółki o wartości 565 mln PLN oraz publiczną sprzedaż istniejących akcji o wartości 1,1 mld PLN.
  • Ostateczna liczba Akcji Oferowanych Inwestorom Indywidualnym została ustalona na 1.665.834 (ok. 5% akcji w ofercie); pozostałe 31.650.852 Akcji Oferowanych zostało zaoferowane Inwestorom Instytucjonalnym (ok. 95% akcji w ofercie).
  • Redukcja zapisów Inwestorów Indywidualnych wyniosła ok. 96,96%.
  • Po zakończeniu Oferty liczba akcji w posiadaniu akcjonariuszy, których udział w kapitale i głosach na WZA nie przekracza 5% stanowi około 56% kapitału Spółki.
  • Po zakończeniu Oferty znaczącymi akcjonariuszami Spółki są Anton Gauffin, jej założyciel i dyrektor generalny, posiadający pośrednio za pośrednictwem Big Bets OÜ akcje stanowiące 30,68% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu Spółki oraz The Raine Group LLC., posiadająca pośrednio za pośrednictwem RPII HGE LLC akcje stanowiące 12,96% ogólnej liczby głosów.
  • Spółka uzyskała wpływy z emisji akcji na poziomie około 150 mln USD (około 565 milionów PLN brutto) i planuje przeznaczenie ich na działalność związaną z przejęciami innych podmiotów oraz sfinansowanie dalszego długoterminowego wzrostu.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE DOTYCZĄCE HUUUGE

Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier on-line przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Wizja Spółki zakłada umożliwienie interakcji użytkownikom gier mobilnych, a jej misją jest zaoferowanie miliardom ludzi wspólnej rozrywki.

Kontynuując budowanie pozycji jednego z globalnych liderów rynku gier mobilnych free-to-play rozgrywanych w czasie rzeczywistym, Huuuge dąży do wprowadzenia nowej jakości grania, poprzez tworzenie najlepszych w swojej klasie rozwiązań Live Ops oraz innowacyjne funkcje społecznościowe.

W 2019 r. szybko rozwijający się, wielomiliardowy rynek gier odpowiadał za około 152 mld USD wydatków konsumenckich. Szacuje się, że do 2022 roku rynek ten będzie rósł w tempie 9,1% rocznie. Gry mobilne, w tym gry na smartfony i tablety, stanowią największą (45%) i najszybciej rozwijającą się część światowego rynku gier, odpowiadającą za około 69 mld USD wydatków konsumenckich w 2019 r., w oczekiwaną roczną stopą wzrostu szacowaną na poziomie 12,6% do 2022 r.

Huuuge jest jednym w najdynamiczniej rozwijających się producentów i wydawców gier mobilnych, które znajdują swoich użytkowników niemal w każdym kraju świata. W okresie 2017-2019 skonsolidowane przychody Huuuge rosły średnio o 30,6% w skali roku (CAGR).

Główne obszary działalności Spółki to produkcja i wydawanie gier mobilnych, które docierają do szerokiej grupy graczy i klientów Huuuge. Produkcja gier obejmuje pełen zakres działań, od wygenerowania pomysłu, poprzez beta testing, aż po wprowadzenie na globalny rynek oraz działania Live Ops. Huuuge posiada potwierdzone osiągnięcia w tworzeniu odnoszących światowe sukcesy gier w segmentu social casino, wśród których najważniejsze tytuły to Huuuge Casino i Billionaire Casino. Wydawanie gier to działania rozpoczynające się w momencie wprowadzenia gry na rynek, budowanie relacji w dystrybutorami, marketing oraz stała optymalizacja gry po jej debiucie.

Huuuge prowadzi działalność w oparciu o trzy dywizje: Mighty, Brave i HuuugeX. Piony te zarządzają wewnętrznymi i zewnętrznymi studiami oraz poszerzaniem portfolio Huuuge. Odpowiadają za flagowe gry Spółki w segmentu social casino (Mighty), gry w segmentu casual pochodzące w działalności wydawniczej (Brave) oraz innowacyjne gry nowej generacji z segmentu casual (HuuugeX).

W portfolio Huuuge znajduje się obecnie wiele gier w różnych segmentów: social casino: Huuuge Casino, Billionaire Casino, Stars Slots i Huuuge Bingo Saga; casual: Coffee Break Games, Traffic Puzzle, Transport!, Trolls Pop i Luna’s Quest Bubble Shooter, oraz gry we wczesnej fazie rozwoju, nad którymi trwają prace, jak Arena, Rogue Land, Arrows & Empires i Solitaire TriPeaks: Adventure Journey.

W okresie od 1 stycznia do 30 września 2020 r. Huuuge posiadał 4,74 mln aktywnych użytkowników na miesiąc („MAU”) w porównaniu w 3,98 mln na koniec roku kalendarzowego 2019, 3,72 mln na koniec roku 2018 i 3,32 mln na koniec roku 2017

 

 


Gaming. Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe dotyczące spółek gamingowych znajdujących się zarówno na rynku regulowanym GPW oraz NewConnet jak i spółek jeszcze nie notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk