• Sklep
  • Odbierz prezent
Harper Hygienics GPW spółka

Znany producent wyrobów higienicznych przedstawia prognozy wyników na najbliższe lata oraz strategię dalszego rozwoju.

 

Spółka Harper Hygienics jest producentem wyrobów higienicznych, notowanym na GPW od 2010 r. Asortyment obejmuje wyroby higieniczne dla różnych sieci takich jak Biedronka, Auchan, Polo Market, Tesco, Natura. Spółka jest znana z takich marek jak m. in. Cleanic, Sweet Sense, Presto.

 

Prognoza wyników

Zarząd spółki przedstawił prognozę wyników na lata 2018 i 2019. Przewidywane wyniki przedstawiają się następująco:

FXMAG akcje harper hygienics przedstawia nowe plany rozwoju gpw spółka strategia 1

 

Strategia rozwoju

Spółka przedstawiła strategię rozwoju na lata 2018-2019. Obejmuje ona rozwój nowych produktów własnych, optymalizację produkcji oraz ekspansję zagraniczną.

 

Nowe kategorie produktów

Przyjęta przez spółkę strategia zakłada koncentrację na rozwoju nowych, wysokomarżowych produktów własnych. Oferta spółki zostanie zwiększona o nowe produkty, takie jak płyny antybakteryjne, maseczki kosmetyczne, kosmetyki dla dzieci, produkty do higieny zwierząt, pieluchy. Do 2019 r. udział marek własnych w strukturze przychodów wyniesie 50 procent.

 

Optymalizacja produkcji

Spółka planuje optymalizację i modernizację linii produkcyjnych, co obejmuje: renowację i poprawę funkcjonalności linii produkcyjnych, ograniczenie liczby maszyn na rzecz nowych, bardziej efektywnych rozwiązań oraz ograniczenie pracy ręcznej. Dzięki wprowadzonym zmianom, spółka w znacznym stopniu ograniczy wskaźnik odpadowości oraz poprawi efektywność energetyczną zakładu produkcyjnego.

 

Ekspansja zagraniczna

Zarząd Harper Hygienics planuje zwiększenie sprzedaży eksportowej do poziomu 38 procent przychodów ze sprzedaży w 2019 r. W tym celu wzrośnie liczba przedstawicieli handlowych spółki na rynkach zagranicznych. Spółka zamierza rozwijać sprzedaż na rynkach europejskich, w Rosji i USA. Planuje też wejście na rynek w krajach skandynawskich, na Bliski Wschód oraz do Egiptu.

 

Szacowane potrzeby inwestycyjne na realizację założeń strategii, zarząd spółki określa na poziomie 18 mln zł, z czego 15,5 mln zł planuje przeznaczyć na optymalizację produkcji.

Dzięki przeprowadzonym inwestycjom, oczekiwane oszczędności na lata 2018-2019 mogą wynieść 20 mln zł.

Dzięki przyjętej strategii Spółka zamierza osiągnąć następujące cele biznesowe:

  • stworzenie silnych, wysokomarżowych marek własnych dla wszystkich kategorii produktów
  • wzmocnienie działalności eksportowej i dalsza ekspansja zagraniczna
  • optymalizacja kosztów i efektywności produkcji
  • utrzymanie dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów ze sprzedaży, znacząca poprawa marży EBITDA oraz istotne obniżenie poziomu zadłużenia.

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestorka. Lokuje kapitał głównie w małe spółki z dużym potencjałem wzrostu.

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk