Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,30-0,19%
USD / PLN3,99-0,18%
CHF / PLN4,42-0,17%
GBP / PLN5,03-0,25%
EUR / USD1,08-0,02%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Grupa CDRL podsumowuje sprzedaż w III kwartale

Zespół FXMAG | 14:28 11 październik 2019
Grupa CDRL podsumowuje sprzedaż w III kwartale
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, zanotowała wzrost wyników sprzedaży w trzecim kwartale br. W tym okresie jednostkowe przychody ze sprzedaży CDRL S.A. wyniosły 75,1 mln zł, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 9,8 proc. Trzeci kwartał był także dobrym okresem sprzedażowym dla Buslika – w tym okresie przychody ze we wszystkich kanałach dystrybucji poza e-commerce wyniosły 71,8 mln zł, natomiast w sklepie internetowym odnotowano 2,2 mln zł przychodów, czyli o 140 proc. więcej w porównaniu do wyników osiągniętych rok wcześniej.

- Sprzedaż Grupy CDRL w trzecim kwartale br. utrzymywała się na bardzo wysokim poziomie. Coraz bardziej widoczne są efekty synergii i działań optymalizacyjnych prowadzonych po przejęciach na przełomie 2018/2019 r. Szczególnie imponująca jest sprzedaż internetowa Buslik, która wzrosła o 140 proc. względem ubiegłego roku. Osiągnęliśmy to dzięki implementacji procesów i rozwiązań stosowanych w Coccodrillo. – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL

Od stycznia do września br. jednostkowe przychody wygenerowane przez CDRL wyniosły 190,8 mln zł i były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku o 10,0 proc. W ciągu trzech ostatnich kwartałów polski sklep internetowy osiągnął sprzedaż na poziomie 17,7 mln zł, co oznacza wzrost o 15,2 proc. względem wyników z 2018 r. W tym okresie wzrost przychodów odnotował również Buslik. Firma wypracowała 189,2 mln zł przychodów jednostkowych, tj. o 2,6 proc więcej r/r. W imponującym tempie rozwija się sklep internetowy – od początku roku sprzedaż w tym kanale wyniosła 5,6 mln zł, czyli o 92,3 proc. więcej niż w ciągu trzech kwartałów w roku poprzednim.

Grupa CDRL zmieniła sposób informowania o wynikach sprzedażowych – jest to pierwsza publikacja danych w nowej formule, zawierającej jednostkowe kwartalne przychody CDRL S.A. (sprzedaż wszystkimi kanałami dystrybucji: sieć stacjonarna, eksport, franczyza w Polsce i zagranicą oraz sprzedaż hurtowa) oraz LLC DPM. Kolejne dane dotyczące przychodów zostaną przekazane do publicznej wiadomości po zakończeniu kolejnego kwartału i analogicznie do niniejszego komunikatu będą obejmowały również białoruską sieć Buslik.

Reklama

Poniżej szczegółowe dane dotyczące jednostkowych przychodów CDRL S.A. oraz LLC DPM (Buslik) w III kwartale 2019 r. oraz w ujęciu narastającym, wraz z danymi za okresy porównywalne. Poniższe dane nie uwzględniają korekt konsolidacyjnych oraz korekt MSRowych.

CDRL S.A.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jednostkowe przychody ze sprzedaży
CDRL S.A. bez polskiej sprzedaży internetowej
(w mln. PLN)

III kwartał
2018

III kwartał
2019

zmiana

 

narastająco
I-III kw. 2018

narastająco
I-III kw. 2019

zmiana

62,29

68,77

10,41%

 

158,18

173,16

9,47%

 

 

 

 

 

 

 

 

przychody ze sprzedaży towarów
e-commerce w Polsce
(w mln. PLN)

III kwartał
2018

III kwartał
2019

zmiana

 

narastająco
I-III kw 2018

narastająco
I-III kw 2019

zmiana

6,13

6,35

3,54%

 

15,33

17,66

15,21%

 

 

 

 

 

 

 

 

łącznie

68,42

75,12

9,8%

 

173,51

190,82

10,0%

 

 

 

 

 

 

 

 

LLC DPM – BUSLIK

 

 

 

 

 

 

 

Kurs BYN/PLN  1,9224 tabela B NBP z dn. 25.09.2019

 

 

 

 

 

 

 

 

przychody ze sprzedaży towarów
DPM (BUSLIK) bez sprzedaży internetowej
(w mln. PLN)

III kwartał
2018

III kwartał
2019

zmiana

 

narastająco
I-III kw. 2018

narastająco
I-III kw. 2019

zmiana

71,53

71,83

0,42%

 

181,43

183,63

1,2%

 

 

 

 

 

 

 

 

przychody ze sprzedaży towarów
e-commerce DPM (BUSLIK)
(w mln. PLN)

III kwartał
2018

III kwartał
2019

zmiana

 

narastająco
I-III kw 2018

narastająco
I-III kw 2019

zmiana

0,92

2,21

140%

 

2,90

5,57

92,3%

 

 

 

 

 

 

 

 

łącznie

72,45

74,03

2,2%

 

184,33

189,20

2,6%

Reklama


O SPÓŁCE:

Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Enjoy Baby, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą, posiada własny zespół projektantów i designerów. Produkcja asortymentu poddawana jest pełnej kontroli jakości przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i gwarancji bezpieczeństwa dostaw. Uzupełniającą ofertę stanowi obuwie dziecięce, produkcji własnej i zewnętrznej oraz zabawki i akcesoria. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy i cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w ponad 500 punktach handlowych a także w sklepie internetowym działającym w 5 wersjach językowych.

 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Zespół FXMAG

Zespół FXMAG

Portal i jedyny w Polsce magazyn Inwestora Indywidualnego. FXMAG wspiera swoich czytelników, zapewniając dostęp do szerokiej bazy edukacyjnej i na bieżąco informując o najważniejszych wydarzeniach rynkowych i gospodarczych z zakresu rynku Forex, akcji, kryptowalut oraz inwestycji alternatywnych. 


Reklama

Czytaj dalej