• Odbierz prezent
  • Odbierz prezent
GPW podjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia do obrotu na rynku NewConnect akcji Carbon Studio

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji spółki Carbon Studio, jednego z wiodących polskich producentów gier VR (wirtualna rzeczywistość), do obrotu na rynku NewConnect. Spółka czeka na wyznaczenie pierwszego dnia notowań. Uroczystość debiutu prawdopodobnie odbędzie się jeszcze w grudniu.

- Debiut na rynku NewConnect to obok pozyskania środków na dalszy rozwój nasz najważniejszy tegoroczny cel, a podjęcie przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie uchwały o wprowadzeniu akcji do alternatywnego systemu obrotu to zwieńczenie naszej wielomiesięcznej, ciężkiej pracy. Jesteśmy gotowi, aby dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Mamy wiele do zaoferowania naszym obecnym i przyszłym akcjonariuszom. Z pewnością wyjątkowy obszar naszej działalności, jaką jest wirtualna rzeczywistość, będzie atrakcyjną alternatywą dla osób wierzących w innowacyjne podejście do technologii – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. – Chcemy zadebiutować najszybciej jak będzie to możliwe, czekamy na wyznaczenie przez GPW pierwszego dnia notowań akcji naszej spółki – dodaje.

Carbon Studio to jeden z wiodących polskich producentów gier VR (wirtualna rzeczywistość). W maju br. spółka przeprowadziła emisję akcji, w ramach której pozyskała 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój. Redukcja w transzy małych inwestorów wyniosła wówczas ponad 18 proc.

- Zainteresowanie naszą pierwszą ofertą publiczną w transzy małych inwestorów przekroczyło nasze oczekiwania, finalnie trafiło do nich 2/3 wszystkich oferowanych akcji, czyli 83.499 akcji serii D. W transzy dużych inwestorów nabywców znalazło 44.001 akcji. – przypomina Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio. – Zgodnie ze złożonymi wówczas deklaracjami środki z emisji przeznaczamy w większości na produkcję nowej gry z gatunku VR Fantasy. Pozyskaliśmy rozpoznawalne IP, oparte na globalnej marce. Naszą grę (AAA) osadzimy w niezwykle popularnym świecie Uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, ikony wśród gier w świecie fantasy, stworzonej przez Games Workshop, z którym niedawno podpisaliśmy licencję na ten tytuł. Warhammer stanowi podstawę ponad stu książek oraz gier komputerowych i karcianych, to imponujący wynik – dodaje Aleksander Caban.

Gra Carbon Studio osadzona w świecie Warhammer: Age of Sigmar będzie dostępna na wszystkich głównych platformach VR-owych. Projekt trafi na rynek na przełomie 2020/2021.

– Nasza współpraca z Games Workshop układa się bardzo pozytywnie, a kooperacja przy produkcji gry z partnerem, który ma tak bogate portfolio jest dla nas bardzo ciekawym i cennym doświadczeniem. – informuje Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studio.

Jednocześnie Carbon Studio realizuje produkcję rozszerzenia gry The Wizards, pod nazwą Dark Times oraz prowadzi działania marketingowe związane z promocją jej marki.

Oprócz głównego obszaru działalności, jakim jest produkcja gier dedykowanych technologii VR, spółka rozpoczęła zajmie się także wydawaniem tytułów spoza swojego portfolio. - Przez kilka lat pracy przy produkcji gier i aplikacji VR zdobyliśmy wystarczające doświadczenie, kompetencje i kontakty, aby móc zdywersyfikować naszą działalność. Jesteśmy gotowi by samodzielnie wydawać gry innych deweloperów, co z pewnością przełoży się na zwiększenie efektywności marketingu naszej marki oraz widoczność na międzynarodowych wydarzeniach branżowych – dodaje Karolina Koszuta.

Carbon Studio 

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt. na Metacritic i 85 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu br. studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.  

Carbon Studio powstała w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, weteranów gliwickiej The Farm 51, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & DamnationDeadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. 

O Games Workshop®:

Games Workshop® Group PLC z siedzibą w Nottigham w Zjednoczonym Królestwie, wytwarza najlepsze miniaturki fantasy na świecie. Games Workshop projektuje, tworzy, sprzedaje i dystrybuuje całą gamę gier, figurek wojowników, książek i zestawów modeli Warhammer®: Age of Sigmar® i Warhammer® 40,000® poprzez sieć ponad 517 sklepów firmowych (oznakowanych logiem Games Workshop® lub Warhammer®), sklep online www.games-workshop.com, oraz niezależne kanały sprzedaży w ponad 50 krajach na całym świecie.

Więcej informacji o Games Workshop oraz innych, powiązanych markach (w tym oddziale wydawniczym Black Library i specjalnym studio figurek żywicznych Forge World) można znaleźć na www.games-workshop.com

***


Zespół FXMAG

Portal i jedyny w Polsce magazyn Inwestora Indywidualnego. FXMAG wspiera swoich czytelników, zapewniając dostęp do szerokiej bazy edukacyjnej i na bieżąco informując o najważniejszych wydarzeniach rynkowych i gospodarczych z zakresu rynku Forex, akcji, kryptowalut oraz inwestycji alternatywnych. 

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk