• Odbierz prezent
Google przywraca reklamy kryptowalut, jednak tylko dla wybranych

Internetowy gigant, jakim bez wątpienia jest koncern Google, zdecydował się na rozluźnienie swojej poprzedniej decyzji, mającej na celu blokowanie reklam związanych z kryptowalutami i powiązanymi produktami finansowymi. Reklamy kryptowalut nie zostaną jednak przywrócone dla wszystkich oraz wszędzie. Liberalizacja zakazu reklam powiązanych z kryptowalutami przez Google została poprzedzona decyzją największego świecie serwisu społecznościowego Facebook, który w czerwcu również złagodził swój poprzedni zakaz.

Czytaj także: Facebook przywróci reklamy kryptowalut. Jednak nie wszystkie i nie dla każdego

We wtorek 26 czerwca serwis społecznościowy Facebook zaktualizował swoje zasady dotyczące reklamowania za jego pomocą kryptowalut i treści bezpośrednio z nimi związanych. Na Facebooka powrócą reklamy kryptowalut - jednak nie wszystkie, lecz te zaakceptowane przez portal.   Reklama nie dla każdego.. Czytaj
Facebook przywróci reklamy kryptowalut. Jednak nie wszystkie i nie dla każdego

 

Google ogłosił plany blokowania reklam AdWords i AdSense powiązanych z kryptowalutami oraz ICO w marcu tego roku, zaś sam zakaz wszedł w życie w czerwcu. Decyzja została uzasadniona troską o bezpieczeństwo użytkowników, którzy mogli paść ofiarą oszustwa, a także zainwestować kapitał w instrumenty finansowe o wysokim ryzyku, których funkcjonowania nie rozumieją.

Nie da się ukryć, że na przełomie 2017 i 2018 r. szczególnie reklamy AdWords były swoistym siedliskiem nieuczciwych ofert i prób podszywania się (phishingu) m.in. pod giełdy walut cyfrowych, czy popularne portfele kryptowalutowe.

 

We wtorek 25 września Google zaktualizowało swoją politykę dla reklamodawców, zezwalając regulowanym podmiotom (giełdom i kantorom kryptowalut) z całego świata na reklamowanie produktów i ofert związanych z walutami cyfrowymi na terenie Stanów Zjednoczonych i Japonii, z zastrzeżeniem że każdy reklamodawca będzie musiał przejść niezależny proces weryfikacji w obu krajach. Zmiany wejdą w życie od początku października. Warto zauważyć, że obecny zakaz został utrzymany dla reklam ICO oraz porad inwestycyjnych.

Można domyślić się, że w przyszłości Google przywróci reklamy związane z kryptowalutami również na terenie innych krajów, o ile opisywany model weryfikacji reklam i reklamodawców okaże się efektywny.

 

Spółka Alphabet (GOOG:NASDAQ), do której należy Google jest obecnie wyceniana na 828 mld dolarów, co czyni ją jedną z najdroższych publicznych spółek na świecie. Google, mimo tego że oferuje większość swoich usług za darmo (m.in. Analytics, YouTube, Gmail) w swoim modelu biznesowym stawia na płatną reklamę, z której pochodzi ok. 85% jej przychodów. Firma uzyskała ponad 54 mld przychodu w pierwszym półroczu 2018 r.

 

Czytaj także: Sfinansowana w ICO przeglądarka Brave rośnie w siłę, kosztem problemów Google Chrome

Przeglądarka internetowa Brave, stawiająca na prywatność i bezpieczeństwo danych użytkowników i będąca częścią projektu Basic Attention Token (BAT) zdobywa coraz większy udział w rynku, korzystając z kontrowersyjnych zmian w polityce prywatności najpopularniejszej przeglądarki Google Chrome.   W .. Czytaj
Sfinansowana w ICO przeglądarka Brave rośnie w siłę, kosztem problemów Google Chrome

 

Zgarnij książkę Zawód Inwestor giełdowy. Nowe ujęcie w promocyjnej cenie:
 

Sprawdź promocję!

Notowania: ALPHABET

Przejdź do wykresu
Źródło: https://pl.tradingview.com/symbols/GOOG/

Darek Dziduch

Project Manager portalu FXMAG, prowadzący programy "Kurs bitcoina od zera", czy satyryczno-edukacyjny "Spółki czy spod lady". Edukuje w zakresie kryptowalut, promuje inwestycje ESG i śledzi nadużycia na rynkach finansowych. Zainteresowania rynkowe łączy z wiedzą z zakresu psychologii inwestowania, którą przemyca do swoich tekstów i nagrań

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk