Reklama
WIG82 369,70+0,99%
WIG202 424,13+1,22%
EUR / PLN4,32+0,08%
USD / PLN4,01+0,38%
CHF / PLN4,42+0,29%
GBP / PLN5,04+0,19%
EUR / USD1,08-0,31%
DAX18 491,76+0,08%
FT-SE7 962,10+0,38%
CAC 408 235,10+0,37%
DJI39 760,08+1,22%
S&P 5005 248,49+0,86%
ROPA BRENT85,64-0,07%
ROPA WTI81,66-0,07%
ZŁOTO2 195,18+0,16%
SREBRO24,43-0,57%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Gniazdka do ładowania samochodów elektrycznych powinny mieć większą moc

Konfederacja Lewiatan | 15:41 03 wrzesień 2020
Gniazdka do ładowania samochodów elektrycznych powinny mieć większą moc
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

 

  • W podziemnych garażach nowych bloków obowiązkowe mają być gniazdka do ładowania elektrycznych samochodów.
  • Zdaniem Konfederacji Lewiatan proponowana w rozporządzeniu ministra klimatu moc przyłączeniowa gniazdek jest niewystarczająca.
  • Już obecnie, przy nowszych modelach samochodów elektrycznych, gniazdka 3,7 kW nie pozwalają na naładowanie pojazdu „do pełna” przez 10 godzin.

      Gniazdka do ładowania samochodów  - 1

      Gniazdka do ładowania samochodów  - 1

Ministerstwo Klimatu przesłało do konsultacji projekt rozporządzenia w sprawie sposobu ustalania mocy przyłączeniowej dla wewnętrznych i zewnętrznych stanowisk postojowych związanych z budynkami użyteczności publicznej oraz budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi.

- Uważamy, że minimalna moc przyłączeniowa dla wewnętrznych i zewnętrznych stanowisk postojowych w budynkach powinna być większa i wynosić 7,4 kW. Projekt rozporządzenia będzie dotyczył budynków, które powstaną w przyszłości i będą funkcjonować przez wiele lat. W związku z tym trzeba uwzględnić rosnącą liczbę samochodów elektrycznych, jak i zwiększającą się pojemność baterii – mowi Dominik Gajewski, radca prawny, ekspert Konfederacji Lewiatan.

Reklama

Już obecnie, przy nowszych modelach samochodów elektrycznych, gniazdka 3,7 kW nie pozwalają na naładowanie pojazdu „do pełna” przez 10 godzin, a takim założeniem kierują się mieszkańcy chcący naładować samochód w nocy, by z pełnym zasięgiem ruszyć w trasę. Dlatego niezbędne jest zwiększenie mocy przyłączeniowej gniazdek.

Konfederacja Lewiatan zwraca jednak uwagę, że maksymalna moc przyłączeniowa pojedynczego punktu ładowania w budynkach, powinna być ograniczona do 22 kW, ze względu na wysokie koszty jakie generuje dla mieszkańców.

- Ładowarki o mocy powyżej 22 kW powinny być instalowane tylko na stacjach szybkiego ładowania, w których koszty ponoszą przede wszystkim jej użytkownicy – dodaje Dominik Gajewski.

Konfederacja Lewiatan

 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Konfederacja Lewiatan

Konfederacja Lewiatan

Jesteśmy wpływową polską organizacją biznesową. Dzięki naszym działaniom firmy wpływają na kształt prawa, prowadzą dialog z administracją i otrzymują narzędzia do rozwoju swojego biznesu. Reprezentujemy naszych członków w Polsce i Unii Europejskiej. Mamy stałe przedstawicielstwo w Brukseli i jako jedyna organizacja z Polski należymy do BusinessEurope – największej europejskiej organizacji biznesu. Jesteśmy członkiem międzynarodowej organizacji Business at OECD. Skupiamy ponad 4100 firm, zatrudniających ponad milion pracowników.


Reklama

Czytaj dalej