• Odbierz prezent
Giełdowa Grupa Comperia.pl opublikowała raport roczny - kluczowe wskaźniki, takie jak EBITDA i zysk netto, znacznie wzrosły

Comperia.pl S.A. to pierwsza polska porównywarka finansowa założona w 2007 roku. Od 2011 roku spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych, zatem regularnie publikuje raporty giełdowe. Spółka właśnie opublikowała raport roczny za 2020 r.

Przychody Comperia.pl w 2020 r. wyniosły 23,6 mln zł, a zysk netto 1,2 mln zł, porównując do 0,23 mln zł w 2019 r. 

Tym samym o blisko 25 proc. spadły koszty działalności - przede wszystkim te przeznaczone na usługi obce.

- Spadek kosztów zewnętrznych wynika z dwóch powodów - po pierwsze epidemia koronawirusa i związana z nią mniejsza akcja kredytowa instytucji finansowych spowodowały, że mniej wydawaliśmy na pozyskanie klienta. Po drugie, klientów pozyskiwaliśmy znacznie efektywniej. Wydaliśmy mniej na reklamę, jednocześnie znacznie zwiększając np. liczbę wejść na nasze strony Comperia.pl czy ComperiaLead.pl - tłumaczy Wojciech Małek, członek zarządu Comperia.pl S.A.

“EBITDA  Grupy  wyniosła  2 010  tysięcy  PLN,  co  stanowi  wzrost  o  59 proc.  wobec  roku poprzedniego  (EBITDA  Grupy  za  2019  to  1 266  tys.  złotych).  Zysk  netto  zwiększył  się ponad 4-krotnie do poziomu 1 201 tysięcy złotych.  Mamy całkowicie spłacone zadłużenie kredytowe,  a  inwestycje  sfinansowaliśmy  z  bieżącego  cash  flow.  Utrzymaliśmy  też  nasz potencjał inwestycyjny na rok 2021” - czytamy w raporcie. 

Spółka posiada nie tylko liczne porównywarki finansowe, takie jak flagowa Comperia.pl, eHipoteka.com, Banki.pl. Posiada też portal telekomunikacyjny i fintechowy Telepolis.pl, na którym wkrótce mają zostać zaimplementowane rozwiązania e-commerce - dowiadujemy się z raportu.

Coraz większe znaczenie ma fintechowa odnoga Grupy Comperia.pl. Platforma ComperiaRaty dopasowuje kredyt lub pożyczkę, a wkrótce również płatność odroczoną. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML), platforma łączy potencjalnych klientów usług finansowych z najlepszymi ofertami finansowymi. W  czwartym kwartale 2020 podpisano umowy z  bankami BNP Paribas oraz InBank, które  weszły na platformę jako kredytodawcy. Udało się też nawiązać pierwsze partnerstwa z sektorem ecommerce, m.in. ze sklepem Airpress.pl i Kliniki.pl.

O 34 proc. względem roku 2019 wzrosły przychody multiagencji Comperia Ubezpieczenia. 

- W  2021  rok  będziemy  kontynuować  działania  mające  zwiększyć  skalę  biznesu  w naszej  obecnej  sieci. Podejmiemy  inicjatywy  w  celu  pozyskiwania  i  obsługi  klienta przez własne zasoby Grupy. Będziemy też zwiększać sieć agentów - mówi Wojciech Małek.

Comperia.pl S.A. rozwija też bezpośrednie kanały sprzedaży usług finansowych, pośrednictwo w sprzedaży usług ratalnych (wspomniane ComperiaRaty) czy działalność ubezpieczeniową (Comperia Agent). 

Comperia.pl S.A. współpracuje z 30 instytucjami finansowymi, w tym 13 bankami działającymi na polskim rynku (stan na luty 2021).


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk